Zbog jednog ugriza glodavca cijeli električni automobil može biti otpisan - Monitor.hr
18.11.2022. (08:00)

Ahilova peta

Zbog jednog ugriza glodavca cijeli električni automobil može biti otpisan

Ugrizi glodavaca stvaraju velike probleme vlasnicima automobila, a to se dogodilo i autoru članka iz Revije HAK. Prije desetak godina neko neidentificirano stvorenje (miš, štakor, kuna…, ili možda čak mačka) pregrizlo je kabel letve volana i lambda sonde na obiteljskom Mitsubishi Coltu. U ovlaštenom servisu ponuda za popravak iznosila je čak 13.000 kuna. Tako je s jednim benzincem, na kojem se kabeli mogu lokalizirano zamijeniti, a što ako glodavci pregrizu jedan, jedini kabel na električnom automobilu, negdje u blizini baterije ili motora? Situacija je mnogo složenija. Čak i ako je oštećen samo jedan kabel, obično se mora zamijeniti cijela struktura. Dobra vijest je da glodavcima nije tako lako ući u motorni prostor električnog automobila kako bi pregrizli kabele. Većina električnih automobila potpuno je obložena, a visokonaponski kabeli zaštićeni su debelom izolacijom.


Slične vijesti

Danas (07:43)

Stavili žičane ograde oko automobila da se zaštite od dikobraza

Jučer (13:00)

Natrag u autoškolu

Loša navika: Niska brzina, visok stupanj prijenosa i gas do poda

Vozite se, ručni mjenjač je u petoj ili šestoj brzini, niste brži od 60 km/h i stišćete pedalu gasa do poda, i motor vibrira… Ne biste smjeli dopustiti da vam broj okretaja padne toliko nisko u određenoj brzini da dodavanje gasa prouzroči takve reakcije motora. U tim slučajevima motor radi mnogo teže, a to znači da gubi na efikasnosti, zagrijava se više, a sve to može rezultirati i nepredvidljivim promjenama u vremenima otvaranja i zatvaranja ventila. Može doći do nejednakog izgaranja, a na kraju i do oštećenja klipova ili zida cilindara. Dakle, osjetite li u vožnji kao da će se motor ugasiti, vibracije ili ako na dodavanje gasa reagira slabim ubrzanjem, prebacujte mjenjač u niži stupanj prijenosa. Revija HAK

Ponedjeljak (16:00)

Auto iz Povratka budućnosti

Tesla Cybertruck: Musk najavljuje premaz koji će spriječiti nastanak ogrebotina na karoseriji

Očekuje se da će isporuke Teslina Cybertrucka započeti najkasnije u listopadu, premda je bilo najava da će to biti i ranije. Od električnog pick-upa se puno očekuje, a direktor Tesle Elon Musk nedavno je na društvenoj mreži X najavio novu opciju. Govoreći o čvrstoći karoserije od nehrđajućeg čelika, jedan obožavatelj Tesle našalio se na X-u da će ljudi koji pokušaju ogrebati ključevima Cybertruck uništiti svoje ključeve. Elon Musk je odgovorio, rekavši da razmišlja o ponudi opcijskog premaza od volfram-karbida, koji bi trebao biti otporan na ogrebotine gotovo za sve materijale, osim za dijamant. Revija HAK

Petak (15:00)

Posebna pravila za terence

Prijedlog u EU: posebna vozačka dozvola za SUV-ove

Na razini EU uvela bi se potpuno nova kategorija osobnih vozila, nazvana B+. U tu bi kategoriju spadala teška i velika osobna vozila, primarno danas vrlo popularni SUV modeli. Vozačka dozvola kategorije B, za osobne automobile i kombije, danas više nije primjerena najtežim putničkim automobilima, smatra zastupnica Zelenih koja je iznijela prijedlog, pa su potrebne izmjene propisa. U kategoriju B+ ušla bi sva osobna vozila teža od 1,8 tona. To bi, dakle, bila i većina električnih SUV modela, ali i primjerice Audi Q7, Volvo XC90 ili BMW X5. Za takve bi automobile trebalo položiti dodatni ispit, no tek nakon najmanje dvije godine vozačkog iskustva u B kategoriji, i ne prije navršene 21 godine. Autonet

14.09. (21:00)

Za sunčanu vožnju

Poklopac motora koji puni bateriju: složili solarne ćelije koje se mogu prilagoditi svakom automobilu

Na IAA Motor Showu u Münchenu, znanstvenici Fraunhofer-Instituta u Njemačkoj pokazali su poklopac automobila koji može proizvoditi električnu energiju. Ovaj fleksibilni materijal stvara elektricitet kada je izložen Sunčevoj svjetlosti. Nanosi se izravno na metal i može se prilagoditi obliku svakog modela automobila. Poklopac motora obložen je fotonaponskim materijalom, a zatim prekriven folijom. Fotonaponski materijal proizvodi električnu energiju kada je izložen Sunčevoj svjetlosti, baš kao u solarnoj ćeliji. Za razliku od drugih sličnih pokušaja ovdje se materijal ne ugrađuje u staklo i puno je lakši, a ušteda težine važna je za električni automobil. Takav sustav solarnih ćelija prvenstveno bi mogao produžiti domet. Revija HAK

11.09. (21:00)

Senzor koji bi možda bilo dobro isključiti

Evo koje podatke o vama prikupljaju vaši automobili: Sve o vožnji, ali čak i genetiku, seksualne navike…

Studija je otkrila da su sve robne marke koje je promatrala prikupile više podataka nego što je potrebno za pokretanje povezivih usluga. To im omogućuje da saznaju gdje vozite, koliko brzo vozite, pjesme koje svirate, ali čak i informacije o vašoj genetici ili, kao što je slučaj kod jedne marke, seksualnom životu. Čak 76 posto ugovora o privatnosti proizvođača automobila dopušta im prodaju vaših osobnih podataka. Više od polovice kaže da će podijeliti informacije s lokalnim vlastima i agencijama za provođenje zakona kao odgovor na zahtjev, a ne sudski nalog. Mozilla je otkrila da su Renault i Dacia jedine dvije marke koje kažu da svi vozači imaju pravo izbrisati svoje osobne podatke. U međuvremenu, drugi pretpostavljaju da ste, ako uđete u njihovo vozilo, pročitali ugovor o privatnosti i pristali na njega. Revija HAK

11.09. (15:00)

Najbolji špijuni

Automobili su službeno najgora kategorija proizvoda po pitanju privatnosti

Svaka automobilska kompanija koju su analizirali Mozillini sigurnosni stručnjaci pala je na testu ključnih sigurnosnih mjera, prenosi portal Pop Science. Kompanije s užasnim ocjenama uključuju više-manje sve automobilske gigante. Stručnjaci kažu da gotovo 85 posto proizvođača automobila dijeli podatke o vlasnicima vozila s brokerima i drugim biznisima. Ukupno 19 od 25 kompanija prodaje vaše privatne podatke trećim stranama, a gotovo 55 posto politika privatnosti kompanija dopušta proizvođačima da dijele vaše informacije s vladom i policijom. Za dijeljenje podataka dovoljan je jednostavni zahtjev, a ne sudski nalog. N1

08.09. (01:00)

Ništa. Dobro se osigurati i nadati se da neće biti sudara

Popravci automobila sve skuplji: Tehnologija ima cijenu, a i uštede proizvođača…

U prošlosti, u najboljem slučaju samo se ulubljeni branik morao zamijeniti u slučaju oštećenja. Danas je cijeli arsenal senzora u rešetki potrebno mijenjati. Bez zvučnog signala za parkiranje sprijeda na ceste sad izlaze samo mali automobili. Gotovo sva ostala (veće) vozila imaju cijelu paletu senzora. Za mnoge automobile je dodan radar, za skupe automobile i lidar. Sama cijena zamjene izražava se u tisućama eura. Izazove predstavljaju i nove proizvodne metode poput tzv. giga lijevanja, što već radi Tesla. Šasija se više ne sastavlja od 70 pojedinačnih komponenti, već se proizvodi kao koherentan dio. To smanjuje troškove proizvodnje, ali povećava kompleksnost pri popravcima. Dakle, nove tehnologije donose nam više sigurnosti, proizvođačima omogućuju niže cijene proizvodnje, ali zbog toga ćemo platiti skuplje servise. Naravno, tu je i sveprisutna inflacija. Revija HAK

04.09. (15:21)

Seat više neće proizvoditi automobile u budućnosti, zamijenit će ga Cupra