Zbogom automobilu - i na selu? - Monitor.hr
16.02.2022. (17:00)

Neka, ja ću stopirati

Zbogom automobilu – i na selu?

Dok u njemačkim gradovima već ima mnogo obitelji bez vlastitog automobila, na selu je barem jedan pred gotovo svakom kućom. Ekološki stručnjaci zato traže promjenu razmišljanja kako bi i na selu moglo bez auta. Auto u provinciji nije luksuz ili hir, nego potreba. Mora se još naći način kako izaći iz začaranoga kruga problema javnog prijevoza: u tako mala mjesta se autobusima ne isplati ići, a sad u koroni je još manje putnika. A tako javni prijevoznici čak još prorjeđuju svoj vozni red što pak vodi do još manje putnika. Rješenje bi bilo promišljenije i digitalno umrežavanje  prometnih čvorišta gdje bi se skupljali putnici i iz zabačenijih predjela. DW


Slične vijesti

Danas (07:00)

Čitati sva slova ugovora ili voziti striktno po propisima

Neki proizvođači automobila osiguravajućim kućama otkrivaju kako vozite, neki zbog toga plaćaju skuplje osiguranje

Jedan se vozač nemalo iznenadio kada je saznao razlog poskupljenja osiguranja za automobil. Iako nije imao problema s policijom niti je prekršajno prijavljivan, osiguravajuća tvrtka imala je podatke o njegovom načinu vožnje, odnosno dokaze da je kršio prometna pravila. Osiguranje je obično skuplje ako je vozač imao prometnu nesreću ili je kažnjen zbog prebrze vožnje, no automobili koje je proizveo General Motors u sebi bilježe vaše navike u vožnji bez obzira uhvatila vas policija ili ne. Vozač je zatražio i dobio izvješće potrošača i otkrio da je GM pratio njegova 640 putovanja u šest mjeseci. Izvješće nije prikazivalo lokacije, ali druge informacije uključivale su datume, udaljenosti, vrijeme početka i završetka te svaki put kad je vozač ubrzao, naglo zakočio ili naglo ubrzao. To ukazuje kako je navedena tvrtka slala informacije osiguravajućoj tvrtci. To rade i drugi proizvođači poput Kie, Hyundaija i Honde, a iako je osiguravajućim tvrtkama potrebna vaša suglasnost, ona ju dobije prilikom potpisa na ugovor o osiguranju, odnosno “opće odredbe i uvjete” (terms and conditions). Finance Yahoo

Nedjelja (15:00)

Da ti frend na četiri kotača dulje živi

Kako se riješiti hrđe na autu i kako je spriječiti

Ako je hrđa samo na laku, tada se može lako ukloniti, no ako je hrđa zahvatila još neka dublja mjesta, vjerojatno će zahtijevat ruke stručnjaka, piše ScrapCarComparison. Ako ste uspjeli rano otkriti problem, možda ćete moći sami izvršiti popravke – Uklonite boju i hrđu, premažite, Izbrusite višak gela, Nanesite punilo i učvršćivač, Izbrusite i očistite područje, premažite, ponovno izbrusite, započnite bojanje i ispolirajte. Važno je i održavati auto kako bi pojavu hrđe spriječili, a za to potrebno je: isprati i osušiti, koristiti vosak i sredstva za raspršivanje vode, a važno ga je i parkirati na sigurno mjesto od vremenskih utjecaja. N1

19.04. (15:00)

Proljeće na moj auto slijeće

Predstavlja li pelud opasnost za lak automobila?! Mnogo manje od ptičjeg izmeta!

Parkirate li ovih dana blizu drveća, auto će vam požutjeti. Naime, pelud leti zrakom, a u svom naletu doletjet će i na automobile. No, dobra vijest je da pelud nije opasna za lim vozila ako se uklanja na odgovarajući način. Kako pelud u svom sastavu ima kiseline koje se aktiviraju u kontaktu s vlagom, slabom kišom i sl, savjet stručnjaka je da se auto opere pod jakim mlazom vode, te da se pelud nikada ne briše suhom krpom jer se tako može oštetiti lak vozila. (Revija HAK)

11.04. (19:00)

Been-there, done-that

Zaboravljena svjetla u unutrašnjosti vozila mogu isprazniti akumulator

Stručnjaci ističu da se akumulator manjeg kapaciteta, benzinskog motora koji prenoći s uključenim osvjetljenjem putničkog prostora, do jutra isprazni do razine da ga je nemoguće pokrenuti. Ovaj problem najčešće obuhvaća akumulatore vozila koji su stariji od dvije godine. Naime, zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja, akumulatoru je smanjen kapacitet. Problemi s pokretanjem vozila mogu nastupiti već nakon pet sati rada žaruljica u mirovanju. Mnoga vozila danas imaju funkciju soft gašenja rasvjete nakon 2 do 10 sekundi nakon zaključavanja vozila, ali ako je u pitanju stariji model automobila, važno je pričekati nakon zatvaranja automobila da se svjetla ugase. (Revija HAK)

09.04. (15:00)

Možda su i neki vozači rizičniji, a ne auti

Auti sa snažnijim motorima su rizičniji u vožnji, statistički češće sudjeluju u prometnim nesrećama

U istraživanju carVerticala pregledana su izvješća o povijesti vozila 43 marke automobila. U svim su slučajevima automobili sa snažnijim motorima bili skloniji prometnim nesrećama. Čak 46,4 % svih vozila marke Audi sa snagom motora do 100 kW provjerenih na carVerticalu imalo je podatke o oštećenjima, dok je taj postotak među modelima s više od 400 kW još veći – 55,6 %. Slični trendovi zabilježeni su i kod automobila marke Volkswagen, gdje je oštećeno 42,6 % modela do 100 kW te 48,9 % vozila sa snagom motora od 300 do 400 kW. Kod vozila marke Ford, podatke o oštećenjima imalo je 45 % vozila sa snagom motora do 100 kW te njih 55 % sa snagom motora većom od 400 kW. N1

07.04. (01:00)

Veži se i ne tipkaj po mobitelu

Diljem Hrvatske niču nove kamere za nadzor brzine, snimat će i unutrašnjost vozila

Zadnjih dana svakodnevno pristižu fotografije kako se postavljaju nove kamere u Zagrebu i okolici, a taj prizor čest je i u drugim dijelovima Hrvatske. Plan je ugradnja 111 kućišta, za koje je nabavljeno 37 kamera. Naime, nije u svakom kućištu neprestano i kamera. Ovisno o planu djelovanja, kamere se sele na pojedine lokacije. S obzirom na to da seljenje tih kamera nije toliko zahtjevan posao, policija vjeruje kako će vozači postati oprezniji na svih 111 lokacija diljem Hrvatske. I nije to sve – do kraja godine stiže još 40-ak kućišta, ali i dvadesetak novih kamera. Za sada su uočene kamere Gatso T-Series, koje se na našim prometnicama koriste još od 2019. godine. Riječ je o kamerama koje imaju sposobnost praćenja i nekoliko prometnih traka, a pored nadzora brzine, pokrivaju i nadzor putničke kabine. Tako imaju sposobnost zabilježiti koristi li vozač na nepropisan način mobilni uređaj ili možda on, kao i suvozač, ne koriste sigurnosni pojas. Autonet