13. ZagrebDox: Glazbeni globus predvode filmovi o Zappi, Caveu i Bowieu - Monitor.hr
26.01.2017. (14:25)

13. ZagrebDox: Glazbeni globus predvode filmovi o Zappi, Caveu i Bowieu

13. ZagrebDox, koji će se održati od 26. veljače do 5. ožujka u Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu, u programu Glazbeni globus predstavlja priče Franka Zappe, Nicka Cavea i The Bad Seedsa i Davida Bowiea.

Nosi se s tim pitanjem – Frank Zappa svojim riječima intimni je susret s velikim glazbenikom u kojem kroz nepoznate arhivske materijale otkrivamo provokativnu osobnost glazbenog genija 20. stoljeća, čiji angažiran i drugačiji pogled na svijet odjekuje do danas. Renomirani njemački dokumentarist Thorsten Schütte godinama je prikupljao materijale o Zappi. U upečatljivim TV intervjuima i nizu izvedbi iz njegove bogate tridesetogodišnje karijere upoznajemo različite aspekte njegova komplesnog karaktera. Zappa je bio beskompromisni borac protiv glazbene cenzure, kao i kritičar aktualnih političkih prilika.

Idejno zamišljen kao videozapis nastanka posljednjeg, šesnaestog albuma Nicka Cavea i The Bad Seedsa, Još jednom, ali s osjećajem australskog redatelja Andrewa Dominika kroz kreativni je proces evoluirao u nešto puno upečatljivije i osobnije. Autor u filmu razotkriva proces stvaranja albuma Skeleton Tree neposredno nakon najteže osobne tragedije Nicka Cavea, gubitka sina. Film bilježi interpretacije pjesama s albuma, snimke razgovora s članovima benda, uz upečatljivo Caveovo pripovijedanje. Još jednom, ali s osjećajem autorova je krhka, sirova i iskrena počast umjetniku koji pokušava pronaći svoj put kroz tamu. Svi će posjetitelji ZagrebDoxa moći ekskluzivno uživati u 3D projekciji filma.

Kratkometražni dokumentarac autorice Rubike Shah bit će nezaobilazan za sve obožavatelje Davida Bowiea. Let’s Dance: Bowie u Australiji donosi priču o snimanju videospota jednog od najvećih hitova kultnog muzičara. Godine 1983. Bowie je snimio videospot za spomenuti hit u Australiji, uz jasnu viziju i snažan politički kontekst: htio je na afirmativan način portretirati Aboridžine i ukazati na njihovu obespravljenost u Australiji. Taj je spot generaciji MTV-jevih gledatelja diljem svijeta ukazao na probleme tamošnjeg stanovništa.

Mr. Gaga dokumentarac je redatelja Tomera Heymanna posvećen jednom od najznačajnijih suvremenih koreografa, Izraelcu Ohadu Naharinu. On je bio umjetnički direktor plesne skupine Batsheva Dance Company čije je ekscentrično viđenje suvremene koreografije snažno doprinijelo razvoju suvremenog plesnog izraza proteklih desetljeća. Naharin je pokretač inovativnog tjelesnog pokreta Gaga, koji uključuje fluidni način kretanja, a potječe iz vjerovanja u iscjeljenje, dinamiku i moć stalne promjene kroz pokret. Sniman tjekom osam godina, rezultat je moćni introspektivni film koji gledateljima predstavlja čovjeka iznimnog umjetničkog integriteta i vizije.

Nakon što su 2015. u sklopu programa za profesionalce ZagrebDox Pro osvojili nagradu za najbolji projekt, autorski dvojac Stephan i Pascal Regoli premijerno će prikazati svoj film Solenzara ove godine u Zagrebu na festivalu. Solenzara je pjesma, međunarodni hit s Korzike iz 1960-ih preveden na čak petnaest jezika. Dvadeset i pet godina nakon Goran Bregović iskoristio je melodiju Solenzare pri skladanju kompozicije In the Deathcar koja je, u izvedbi Iggyja Popa, bila dio soundtracka filma Arizona Dream Emira Kusturice. Autori u filmu dokumentiraju povijest skladbe, ali i priču o nostalgiji i ljubavi prema Solenzari koja je ujedinila kulture i umjetnike iz cijelog svijeta.

Preispitivanjem poimanja klasične glazbe bavi se dokumentarac Što bi Beethoven učinio? kanadskog autora Jonathana Keijsera. Prateći niz “izdajnika” koji su napustili zadani okvir klasične glazbe, upoznajemo skladatelje koji koketiraju s modernim medijima, mlade glazbenike posvećene mijenjanju priče i one koji povezuju nespojivo: klupske umjetnike koji vrte ploče i orkestre. Inovativni pojedinci tako ruše stereotipe, a sve kako bi donijeli klasičnu glazbu do nove publike. Uz sudjelovanje priznatih umjetnika poput Bobbyja McFerrina, Benjamina Zandera i Erica Whitacrea, ovo je strastven i uvjerljiv film o važnosti klasične glazbe danas.


Slične vijesti

06.04. (09:00)

Dokumentarci koji diraju srce, živce i geopolitičke živote

Završio ZagrebDox: Gospodin Nitko, tatine lekcije i nafta kao valuta

Na 21. ZagrebDoxu glavne nagrade odnijeli su Gospodin Nitko protiv Putina i Lekcije mog tate. Žiriji su hvalili hrabrost, intimu i umjetničku inovativnost filmova. Nagrađeni su i naslovi o sirijskoj nafti, sibirskim nomadima, palestinskim novinarima te poeziji otpora iz Sudana. Festival je ponovno pokazao da dokumentarci nisu dosadna lektira, već emotivne bombe s porukom i stilom. tportal

05.04. (22:00)

Niti nakon 34 godine nema mira

Mirotvorac: Jezivi dokumentarac o ubojstvu Reihl-Kira i slavonskog mira

Ovaj dokumentarni film prikazuje – a sve nas koji smo bili živi u Hrvatskoj 1991. podsjeća – kakve su bile okolnosti u kojima se dogodilo nešto što bi u normalnim uvjetima bilo nezamislivo. Šef policije ubijen je pred gomilom svjedoka, na ulazu u naseljeno mjesto, usred dana i to zato što se zalagao za mir. Bilo je i običnog, ljudskog straha, a ne samo političkog interesa u tom tadašnjem raspoloženju koje je htjelo rat, koje je žudjelo za sukobom i sa svojim sugrađanima u onom bezumnom kopanju po rodoslovlju i prozivanju zbog babe Srpkinje ili prezimena istočnog porijekla. Premda nema jasnih odgovora o tome je li ubojstvo naređeno ili individualni čin, ono što ovaj film tako dobro, ali i tako neugodno opisuje, upravo je ta atmosfera, zbog koje nije bilo ni potrebno ništa naređivati. Atmosfera zbog koje je bilo jasno da će se takvo što prije ili kasnije dogoditi. Zrinka Pavlić za tportal

04.04. (14:00)

Čovjek o kojem se šuti

Mirotvorac: Film koji otkriva moguću pozadinu ubojstva Josipa Reihla-Kira

U srpnju će se navršiti točno 34 godine otkako je iz zasjede ubijen bivši načelnik osječke policije Josip Tvrtko Reihl-Kir. Iako je njegov ubojica nakon političko-pravosudne peripetije osuđen, mnoge okolnosti njegove smrti i dandanas su nerazjašnjene. Klupko su pokušali otpetljati novinari Drago Hedl i Hrvoje Zovko te redatelj i scenarist Ivan Ramljak u dokumentarcu ‘Mirotvorac’. Devedeset posto vizualnih materijala je s HRT-a. O Reihlu-Kiru se previše javno ne govori, a redatelj Ramljak misli da je to zato što je lakše indoktrinirati klince mržnjom tako da ih odvedeš u okviru školskog programa u Vukovar nego da im u okviru istog tog programa govoriš o nekakvom čovjeku koji se zalagao za mir, suživot i dobre odnose. tportal donosi zanimljiv razgovor s redateljem, koji je otkrio neke ne toliko poznate detalje.

30.03. (21:00)

Doksamo se lokalno, mislimo globalno

Nenad Puhovski o novom izdanju ZagrebDoxa: Festival kao “prozor u svijet”

Izborom filmova ove godine pokušavamo pokazati da se veliki problem s kojim se danas globalno suočavamo i koji prijeti trećim svjetskim ratom može pokušati razbiti na niz manjih problema s kojima se možemo i trebamo uhvatiti ukoštac na osobnoj, lokalnoj, nacionalnoj i drugim razinama, kaže osnivač i umjetnički direktor festivala ZagrebDox za Novosti: Drugim riječima, umjesto da se samo bavimo globalnom ekologijom, Trumpom, Putinom i čime već, mi se prije svega bavimo ljudima, njihovim problemima i onime što možemo napraviti, pa su i filmovi otvaranja odabrani na osnovu tog kriterija. ZagrebDox kreće danas i traje sve do 6. travnja.

26.03. (12:00)

Dokumentarni maraton s doxom u glavi

ZagrebDox – gdje stvarnost ima bolji scenarij od fikcije

Međunarodni festival dokumentarnog filma ZagrebDox održava se od 30. ožujka do 6. travnja u Kaptol Boutique kinima. Factum predstavlja tri filma, uključujući Mirotvorca Ivana Ramljaka o Josipu Reihlu Kiru te Naći ću te Justine Matov. Green Dox donosi Ja sam rijeka, rijeka je ja i Ljude od plastike. U Teen Dox programu ističu se Tko ako ne mi i Projekt Nika. Nagrade dodjeljuju stručni žiriji, a najbolji Teen Dox film biraju učenici 1. gimnazije. Ravno do dna

13.03. (08:00)

Jer tko još voli lagane teme?

Zagrebdox 2025: Dokumentarci koji (ne) ostavljaju mjesta za raspravu

Ovogodišji ZagrebDox donosi filmski presjek kontroverzi, biografskih priča i globalnih problema kroz tri ključna programa: Kontroverzni Dox, Biografski Dox i Stanje stvari. Od razotkrivanja radnih uvjeta u korporacijama, preko političkih i društvenih borbi, do osobnih previranja, ovogodišnji dokumentarci bez zadrške seciraju svijet u kojem živimo. Festival traje od 30. ožujka do 6. travnja u Kaptol Boutique Cinema, a detalji su dostupni na službenim stranicama. tportal

20.02. (00:00)

Dokumentarci, kokice i filozofska pitanja

ZagrebDox 2025: Uskoro još jedno izdanje festivala za one koji vole stvarnost na velikom platnu

Najveći regionalni festival dokumentarnog filma, održat će se od 31. ožujka do 6. travnja u kinu Kaptol Boutique. Ove godine donosi stotinjak pomno odabranih filmova, brojne premijere te novi program Audio Dox posvećen radioreportažama. ZagrebDox Pro radionice fokusiraju se na slow pitch koncept i etička pitanja umjetne inteligencije. Među premijerama je i “Crveni tobogan” Nebojše Slijepčevića. tportal

21.04.2024. (22:00)

Pjesmom je mijenjala svijet

Dokumentarac ‘Joan Baez: I Am a Noise’ iliti slava i traume folk kraljice

Biografija folk zvijezde koja je uspjeh postigla u mladosti, a zatim u rekordnom roku pjevala uz bok Dr. Martinu Lutheru Kingu mlađem dok je držao svoj slavni govor “I Have a Dream” u Washingtonu i bila partnerica budućega nobelovca Boba Dylana u trenucima kad je prelazio iz folk redova zauvijek promijeniti lice rock and rolla. Naravno, Dylan je neizostavni dio priče o Baezovoj i ona mu je uvijek ostala privržena (i danas joj zid u kući krasi njegov golemi portret) i priznat će da joj je “slomio srce” prije nego ga je slava natjerala da počne skrivati svoju “osobu” kako bi valjda sačuvao razum. Slava je bitna tema ovog filma, ona će u mladoj Joanie probuditi ideju da može postati drugi Ghandi, zaustaviti ratove i promijeniti svijet, što će i pokušati učiniti u revolucionarnom power couple braku s novinarom Davidom Harrisom, ocem njezinog sina Gabriela kojeg u današnje vrijeme susrećemo u pomirbi s majkom u čijem bendu svira na turneji. Ravno do dna o još jednoj preporuci s upravo završenog ovogodišnjeg ZagrebDoxa.

21.04.2024. (19:00)

Vidimo se dogodine!

Proglašeni pobjednički filmovi jubilarnog, dvadesetog izdanja ZagrebDoxa

Publika je imala priliku pogledati čak 102 filmska ostvarenja u dvanaest programa, a za službenu festivalsku nagradu Veliki pečat natjecalo se devetnaest filmova u Međunarodnoj, odnosno dvadeset i jedan film u Regionalnoj konkurenciji. U Regionalnoj konkurenciji Veliki pečat otišao je filmu KIX Dávida Mikulána i Bálinta Révésza. Veliki pečat dobio je film Četiri kćeri, autora Kaouthera Bena Hanijea. Mali pečat za najbolji kratki film osvojio je film Lucije Brkić, U tranzitu. Posebno priznanje dodijeljeno je filmu Dječak Vladimira Loginova. Nagrada Movies That Matter, za ostvarenje koje na najbolji način promiče ljudska prava pripala je filmu Blago kraljevstva Dahomey, redateljice Matti Diop. Posebno priznanje osvojio je film Potpuno povjerenje, redateljice Jialing Zhang. Posebno priznanje mladog žirija osvojio je film Grand Prize Anje Koprivšek.

19.04.2024. (16:00)

Mračna strana turizma

ZagrebDox: Destinacija – rat, film koji se bavi rastućim ratnim turizmom

Dokumentarac Destinacija – rat! prati takozvane ratne turiste koji za svoja putovanja biraju (i plaćaju) aktivna ratna bojišta, zemlje pogođene ratnim konfliktima. Turistima se obećava akcija na prvoj liniji fronte, s pravim streljivom, pravim bitkama i stvarnom opasnošću. Ta turistička industrija upitnog morala rezultira sudarom dvaju vrlo različitih svjetova: turista željnih uzbuđenja i ljudi zarobljenih posred sukoba, koji nemaju luksuz i privilegiju izbora. Iako je dokumentarac usredotočen na turiste, tragičnost ratnih zona kroz kojih putuje ne ostaje u sjeni. Ponašanje aktera u filmu odlična je kontradikcija surove stvarnosti koja se odvija oko njih. Jesu li njihovi razlozi opravdani da bi sami sebe doveli u opasnost samo zbog adrenalina i zabave? Osvrt donosi Journal, a raspored projekcija filmova za danas, 19.4., pročitajte ovdje.