A tko provodi?
Dosta često u tekstovima i nastupima znam navoditi kako je za uspješno vođenje biznisa potrebno imati jasno definirane procedure te ih aktivno provoditi u praksi.
Svrha procedura je u maksimalnoj optimizaciji resursa – zna se tko što treba napraviti, zna se kakve rezultate možemo očekivati, zna se što treba napraviti u slučaju scenarija X, zna se…
Ako ste vlasnik biznisa, svrha procedura je da vam olakša vođenje biznisa i oslobodi resurse (vrijeme, novac, živce…) kako bi mogli voditi biznis, a ne raditi u biznisu.
Često su poduzetnici koji duže vrijeme vode biznis na teži način naučili da bez procedura nema mira i veliki broj njih je investiralo vrijeme u izradu procedura.
I dok je investicija u izradu procedura poželjna, korak koji slijedi nakon toga gotovo nitko ne napravi ili posustane.
Imao sam prilike surađivati s previše tvrtki koje imaju procedure za prodajni proces akvizicije novih klijenata, procedure za upsale i oživljavanje “starih klijenata”, procedure za zapošljavanje djelatnika, procedure za izvještaje, procedure za nabavu potrošnog materijala, procedure za… ali 90% njih ne implementira ih na ispravan način.
Najčešća provedba bude po modelu “ovo je skup procedura, pročitajte ih i počnite raditi po njima”, da bi nakon šest mjeseci ili godinu dana shvatili kako djelatnici većinu stvari improviziraju (izmišljaju toplu vodu) i previše se troše na nepotrebnim aktivnostima.
Razlog takve porazne situacije je u tome što management ili vlasnik tvrtke ne provodi proceduru provedbe propisanih procedura – “ipak su to ozbiljni ljudi i ako im piše što treba napraviti nema potrebe da ih kontroliramo”.
I tu je problem – imamo pravila ali ih se ne držimo ili ih ne provodimo. Rješenje – počnite kontrolirati provedbu procedura, budite otvorenog uma pa svaka 3 mjeseca revidirajte proces propisanih procedura te napravite potrebne izmjene i budite ustrajni.
Isto tako, budite tvrdoglavi u provedbi procedura – ipak ste uložili u njihovu izradu i sjetite se da je njihova svrha standardizirati poslovne procese kako bi se VI više bavili vođenjem poslovanja, a ne sudjelovanjem u poslovanju.
Osim toga, doći će trenutak kada ćete trebati malo duži odmor i postavlja se pitanje – kako i tko će odraditi posao kada vas nema?
p.s. Oni koji imaju ISO 9001 ili sličan standard u neku ruku su “prisiljeni” raditi provedbe, kontrole i revizije, no to je jedna druga priča koja isto zna imati svoje “svijetle trenutke” u (ne)provedbi.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).