Ahilova peta biznisa
Ahilova peta ili najslabija karika ili nagazna mina ili “samo da nije to” u biznisu ima jako puno te je svatko od nas ima, ali se nekako potiho nadamo da neće puknuti ili konkurencija otkriti.
Svakakvih Ahilovih peta sam se nagledao i na svakakvim petama sam radio i krpao ih, no definitivno u kategoriju najopasnijih spada – OVISNOST O NAJVEĆEM KLIJENTU.
Pojednostavljeno, to je situacija kada vam JEDAN KLIJENT generira više od 80% prihoda.
I onda, kada on “pukne” ili kada promijeni svog dobavljača (zamijeni vas nekim drugim) nastaje pravi kuršlus, bude fakat gadno i ne baš ugodno (stres, frustracija, kreditori, srušeni snovi, porušeni planovi…).
Ne znam zašto, no tek u tim trenucima “raspada” i šoka, poduzetnici se počnu okretati različitim metodama kako bi spasili biznis. Dio njih najednom otkrije networking i počinje percipirati svijet oko sebe, dio sve karte baca u marketing i neobične metode oglašavanja, dio njih tek počne oformljavati prodaju. Viđao sam i slučajeve kada takvi poduzetnici u rekordnom roku pokreću gašenje tvrtke i likvidaciju što i nije loš scenarij, no budimo iskreni, dio takvih kontaktira i mene sa željom da ih presložim i sredim nastalu situaciju.
No, nije danas fokus na tom što biste trebali raditi kada do problema dođe, već je fokus na tome da unaprijed imate plan što ćete napraviti ako do problema dođe.
A postavka je vrlo jednostavna. Izvucite SVE klijente i prihode koje ostvarujete od njih te ih poredajte od najvećeg do najmanjeg.
Top lista će najbolje pokazati gdje se krije zamka i gdje je Ahilova peta.
A kada je to identificirano, rješenje se nameće samo po sebi – koje aktivnosti radimo kako bismo nadomjestili prva tri klijenta?
Naime, tajna dobrog i uspješnog biznisa je u tome da kontinuirano radimo na dobrim odnosima s postojećim klijentima ali i redovito privlačimo nove klijente kako bi oni došli na sam vrh. Jer, kad nestane klijenata nestat će i vaš biznis.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).