Bezobrazluk kao poslovna strategija(?!)
Bezobrazluk nije lijep i nije ugodan ako je demonstriran prema nama, no zanimljivo je kako ga redovito možemo susresti oko sebe u osobnom i poslovnom životu.
Od malena su nas učili da treba biti prijatelj, da treba imati razumijevanja, da treba paziti koje riječi izgovaramo te da nije dobro ako povrijedimo drugu osobu (riječima i/ili djelom).
Kako bezobrazluka i dalje ima oko nas, može se zaključiti da roditelji i institucije nisu napravile posao ili se ljudi ponašaju bezobrazno kao dio neke svoje strategije.
S obzirom na to da je ovo poslovni newsletter, naravno da ćemo se pozabaviti strategijom i poslovanjem 🙂
Ako niste do sada o tome razmišljali, neke tvrtke i poslovnjaci namjerno su bezobrazni. Zapravo, dio njihove prodajne koreografije i poslovnog nastupa je izgrađen oko izgradnje percepcije da su bezobrazni, beskrupulozni i u jednu ruku bahati.
Najčešći razlog zbog čega se odlučuju na to je što kroz takav način filtriraju svoje potencijalne klijente, ali ujedno kroz to stvaraju i regrutiraju lojalnije kupce i sljedbenike s kojima će ostvariti puno prisniji i/ili najčešće financijski izdašniji aranžman.
Ako vam se sada javljaju slike vrlo skupih odjevnih predmeta, prijevoznih sredstava, modnih dodataka, gadgeta, pa čak i edukacijskih programa, onda ste na dobrom putu. Ako vam na pamet padaju neki ljudi koji imaju “neobičan” javni nastup i pitate se tko su oni koji su dio njihove okoline, na dobrom ste putu da zaključite koja je njihova strategija 🙂
Možda je ovo malo preekstreman primjer, no strategija “bezobraznog” poslovanja se zasniva na izazivanju osjećaja superiornosti onih koji imaju priliku koristiti ili posjedovati pruženi proizvod ili uslugu naspram njihovog kruga ljudi i okoline.
Korisnici usluga “bezobraznih” tvrtki znaju da su oni (davatelji) takvi te za njih često imaju razumijevanje i opravdanje baš zbog gore navedenog osjećaja kojeg će ostvariti ili ostvaruju.
Kao što sam već prije pisao, emocije su zaj* stvar i majstori prodaje i prezentacije to znaju jako dobro iskoristiti.
Možda vi i vaš biznis ne morate biti agresivno bahati i demonstrirati najprizemniji bahatluk, no uz današnju spoznaju i malo redefiniranja prodajnih poruka i nastupa mogli biste uspješno privući lojalnije klijente.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).