Bulajić i Vrdoljak i u devedesetim godinama dobili novce za snimanje - Monitor.hr
10.05.2016. (14:33)

Bulajić i Vrdoljak i u devedesetim godinama dobili novce za snimanje

Hrvatski redatelji Veljko Bulajić i Antun Vrdoljak dobili su novce za snimanje novih filmova, odlučeno je na danas održanoj 68. sjednici Hrvatskog audiovizualnog vijeća, čime se ući na listi rijetkih redatelja i na svjetskoj razini koji snimaju u toj dobi. Osim njih novce u natječaju za poticanje proizvodnje audiovizualnih djelatnosti za dugometražni igrani, dokumentarni, animirani i eksperimentalni film te za poticanje filmskih koprodukcija s manjinskim hrvatskim udjelom dobili su i Jure Pavlović, Simon Bogojević Narath, Nevio Marasović, Ognjen Sviličić, Filip Peruzović, Filip Mojzeš, Dubravka Turić.

Tko drži do sebe omogućuje živim klasicima da snimaju

“Kinematografije koje drže do sebe omogućuju svojim živućim klasicima da snimaju filmove i u dubokoj starosti. U filmskoj umjetnosti pravi redatelji ne idu u mirovinu niti sa 65 niti sa 67 godina. S hrvatskom kinematografijom to nije uvijek bio slučaj. Dok je portugalski klasik Manoel de Oliveira uspješno režirao cjelovečernje filmove i nakon navršene stote godine, mi smo najveće legende slali prisilno u mirovinu u najboljim godinama. Jedan od najvećih hrvatskih umjetnika 20. stoljeća Branko Bauer posljednji je film u Hrvatskoj ‘dobio’ u dobi od 46 godina. Godine 2016. hrvatski je film ‘življi’ no ikada. Produciramo više cjelovečernjih igranih filmova negoli u najkvalitetnijim razdobljima naše filmske povijesti. Ovakva hrvatska kinematografija ima snage i novca omogućiti našim živućim klasicima Antunu Vrdoljaku i Veljku Bulajiću da u devetom desetljeću života snime cjelovečernje igrane filmove”, ističu u obrazloženju umjetnički savjetnici za dugometražni igrani film Dalibor Matanić i Dean Šoša.

Sviličić, Jure Pavlović, Simon Bogojević Narath…

Na poziv za poticanje proizvodnje audiovizualnih djelatnosti za dugometražni igrani film (rok 27. studeni 2015.), pristiglo je 29 projekata (od čega 10 debitantskih), a ukupno sedam je predloženo za sufinanciranje u ukupnom iznosu od 22.100.000,00 kuna. Među odobrenim projektima su dva debitantska filma (Jure Pavlović sa ‘Samo zatvori oči’ i Simon Bogojević Narath s ‘Illyricvm’), jedan u fazi postprodukcije (‘Goran’ Nevia Marasovića), novi projekt Ognjena Sviličića ‘Bog u cipeli’ i omnibus ‘Duboki rezovi’ Filipa Peruzovića, Filipa Mojzeša i Dubravke Turić te dva projekta veterana hrvatske kinematografije – Veljka Bulajića i Antuna Vrdoljaka (tablice svih odobrenih projekata može se pronaći ovdje i ovdje).

Na poziv za poticanje proizvodnje audiovizualnih djelatnosti za dokumentarni film (rok 27. studeni 2015.), pristiglo je 46 prijava (23 za kratkometražni te 23 za dugometražni dokumentarni film). U kategoriji kratkometražnih dokumentaraca za sufinanciranje je predloženo osam projekata (od čega je pet debitantskih) u ukupnom iznosu od 1.338.667,20 kuna, dok su u kategoriji dugometražnih dokumentaraca predložena dva projekta u ukupnom iznosu od 590.000 kuna. Umjetnička savjetnica za dokumentarni film Ivana Fumić u svom je obrazloženju istaknula kako zabrinjava da gotovo 50% autora i dalje ne razlikuje filmski dokumentarac od dokumentarne televizijske emisije, te da dugometražna forma i dalje obiluje projektima koji se nisu pomakli od izbora i istraživanja same teme.

2 milijuna za animirane filmove

Na poziv za poticanje proizvodnje audiovizualnih djelatnosti za animirani film (rok 27. studeni 2015.), pristigla je 21 prijava, a sufinanciranje je predloženo sedam projekata u ukupnom iznosu od 2.031.800,00 kuna, a među njima su tri projekta debitantica (Antonija Begušić, Lucija Mrzljak, zajednički projekt Maše Udovičić i Juliane Kučan). Umjetnički savjetnik za animirani film Igor Prassel istaknuo je da se na natječaj prijavilo 18 različitih producenata.

Na poziv za poticanje proizvodnje audiovizualnih djelatnosti za eksperimentalni film (rok 27. studeni 2015.), pristiglo je 16 prijava, a sufinanciranje je predloženo četiri projekta u ukupnom iznosu od 360.000 kuna. projekta (tri u produkcijskoj i jedan u postprodukcijskoj fazi). Umjetnička savjetnica za eksperimentalni film Sanja Grbin ističe da se vodila kriterijima zanimljivosti, inovativnosti i aktualnosti koncepta, formalno-izvedbene promišljenosti i razrađenost režijskih postupaka.

Na poziv za poticanje filmskih koprodukcija s manjinskim hrvatskim udjelom (rok 30. studeni 2015.) prijavljeno je 30 projekata, od kojih je njih pet predloženo za sufinanciranje, u ukupnom iznosu od 1.900.000,00 kuna. Ovdje svi javni pozivi.

“Hrvatske autorice i autori animiranog filma ponudili su izgleda veliku vrijednost na ovom natječaju. Danas smo se, istekom mandata, zahvalili umjetničkom savjetniku Igoru Prasselu koji je svojim radom mnogo učinio za ovaj današnji rast hrvatske animacije. Dugi igrani filmovi su valjano raznovrsni! Drago mi je što smo dosegli i zrelost i kapacitet koji nam omogućuje da žurno prepoznajemo mlade, a u isto vrijeme da imamo prostora za energiju onih najstarijih. Dvojica takvih su sa svoje strane savjetnicima pomogli svojim izvrsnim i tematski važnim projektima. Ukratko: Domovinski rat, Drugi svjetski rat, Veliki ilirski ustanak, zatim očevi, majke i djeca, te jedna priča o dječaku i Bogu – eto čemu služi hrvatski film, da pogledamo u ono što jest i što nas određuje”, komentirao je ravnatelj HAVC-a Hrvoje Hribar. Ovdje obrazloženja umjetničkih savjetnika.

Vijeće je odluku donijelo po prijedlozima Umjetničkog vijeća, čija je 48. sjednica održana jučer, 9. svibnja 2016. godine. Hrvatsko audiovizualno vijeće na 67. sjednici odlučivalo je u sastavu: Vera Robić-Škarica, Nataša Petrović, Zrinko Ogresta, Silvestar Kolbas, Branko Schmidt, Nikola Francetić, Mladen Burić, Branko Matutinović i Dino Paškov, dok su jučer na 48. sjednici Umjetničkog vijeća sudjelovali Sanja Grbin, Saša vojković, Ivana Fumić, Igor Prassel, Tomislav Mršić, Dean Šoša, Dalibor Matanić, Juraj Lerotić i Teodor Celakoski.


Slične vijesti

02.03. (11:00)

Svaki uloženi euro u kulturu dvostruko ti se vrati

Hoće li hrvatska kinematografija procvjetati na valovima uspjeha Nebojše Slijepčevića?

Prvi put od samostalnosti Hrvatska ima potencijalnog oskarovca – Nebojšu Slijepčevića i njegov kratkometražni film ‘Čovjek koji nije mogao šutjeti’. O tom se filmu, opravdano, stalno govori u medijima, a pravo je pitanje: hoćemo li i kako znati iskoristiti ove uspjehe i razvijati hrvatsku kinematografiju? Jedini hrvatski dobitnik Oscara je animator Dušan Vukotić za kratki animirani film Surogat. Iz HAVC-a su optimistični, jer su takve nagrade uvijek dovele do većih ulaganja u kulturnim djelatnostima. No, neki kritičari kažu kako neće doći do bitnijih strukturnih pomaka u našoj kinematografiji čak i ako osvoji Oscar, osim što će se ovaj uspjeh koristiti za promociju, bez rada na promjeni percepcije šire javnosti o hrvatskom filmu. Redatelj Danis Tanović kaže kako BiH može samo sanjati da ima instituciju kao što je HAVC, a kritičarka Iva Rosandić tvrdi kako je najvažnije osigurati kontinuitet financiranja. tportal

16.07.2024. (20:00)

Mladi i entuzijastični (i bez para)

Zrinka Pavlić o filmu Frka, koji je sniman bez budžeta: Ovo je budućnost hrvatskog filma

Mini-odiseja četvoro dvadeset-i-nešto godišnjaka po noćnom Osijeku u pokušaju da se izvuku iz problema s moćnim lokalnim dilerom. Vrijeme je sadašnje, trenutak prepoznatljiv, likovi uvjerljivi, pa makar i u grozničavosti cijele potrage donekle pretjerani. Svebor Mihael Jelić i svoj je prethodni film, ‘Zagrebački ekvinocij’ snimao bez budžeta i po sličnom konceptu, pa se i u tom filmu vidjelo da mu to dobro leži. Ponavljajući sličan potez, ovaj se put trilerski uozbiljio, premda se komedije nije odrekao. Rijetko se u hrvatskoj kinematografiji viđa ovako strastveno i kvalitetno odrađen projekt, a mnogi su ovih dana u Puli govorili o tome koliko je nevjerojatno da su u njemu svi dali sve od sebe, iako nije bilo ni budžeta ni honorara. Zrinka Pavlić preporučuje, za tportal.

14.07.2024. (16:00)

Jedan sunčan dan, zastava, proljeće i puna trpeza

Zrinka Pavlić: ‘Proslava’ je mračan, turoban i potresan film. O njemu nećete moći prestati razmišljati

Snimljen prema romanu Damira Karakaša govori o Miji, bivšem vojniku ustaške vojske, koji se pred zimu 1945. godine skriva po šumama i gorama nadomak rodnog zaselka u Lici, nastojeći izbjeći sudbinu kakvu su bivši ustaški vojnici u to doba redovito doživljavali kada bi ih pobjednici uhvatili. Redatelj Bruno Anković i njegova ekipa vrlo su sugestivno dočarali što sve nastaje iz bijede i kako je lako zarovati po ranama siromašnih i potlačenih, gladnih, nesretnih i uplašenih. Zrinka Pavlić za tportal.

29.07.2023. (22:00)

Hrvatska kinematografija planski, u čemu današnji HAVC igra ključnu ulogu, bježi od teških tema, pogotovo onih koje nisu u interesu stranke na vlasti

Josip Mlakić: Ključni kriterij hrvatskog filma je “netalasanje”

 | Author: Emica Elvedji/PIXSELL

Svi kojima je stalo do hrvatskog filma sjećaju se perioda kratkotrajne vlade tragikomičnog Tihomira Oreškovića, kad je vođena nesmiljena haranga protiv Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC) i njezina ravnatelja Hrvoja Hribara. On je uz Alberta Kapovića podigao ovu instituciju na razinu svojevrsnoga kulturnjačkog čuda u koje se sa zavišću i divljenjem gledalo u cijeloj regiji. Često se i iz književnih krugova čula konstatacija kako bi bilo dobro napraviti instituciju koja bi se po uzoru na HAVC bavila plasmanom hrvatske književnosti u svijetu. Hribar će ostati upamćen kao čovjek koji je dao nevjerojatan zamah hrvatskoj kinematografiji, višestruko povećavši budžet HAVC-a, stvorivši stabilnu platformu koja je omogućila svojevrsni kontinuitet u broju filmova koji su se na godišnjem nivou financirali. Na njegovo mjesto je postavljen Daniel Rafaelić, kojeg je dvije godine kasnije, 2019., zamijenio Chris Marcich, Amerikanac hrvatskog podrijetla. To je, iz današnje perspektive, bio početak kraja zlatnog doba HAVC-a. Express

 

25.04.2023. (16:00)

Hoćemo li napokon gledati i taj film?

Marcich: Predrasude prema hrvatskom filmu tek treba izbrisati

Nakon nedavne akcije “Otkrij naš novi film” kojom je promovirano deset novih dugometražnih hrvatskih filmova, HAVC slavi 15 godina osnutka kroz kampanju. Stari-novi ravnatelj istaknuo je kako je domaća kinematografija u uzlaznoj putanji, ali i dalje treba raditi na tome da se publika oslobodi predrasuda koje ima prema hrvatskom filmu. Iza Marcicha je mandat obilježen pandemijom, a za iduće četiri godine očekuje intenzivan rad i fokus na provedbu novog Nacionalnog programa kojega bi Vlada trebala uskoro donijeti. Nužno je, smatra, povećati bazu filmskih djelatnika, a predlaže i povećanje PDV-a kino prikazivačima, s obzirom na iznimno mali doprinos domaćoj filmskoj industriji od prodaje kino-ulaznica. Tportal

10.04.2023. (18:00)

Stara boljka hrvatskog filma

Zašto Hrvati ne vole domaće filmove? Zato što su dosadni

NOSILA JE RUBAC ČRLENI - Kino Metropolis

Prošle godine završeno je 8 filmova u koprodukciji te još 13 koji su većinski financirani iz domaćih izvora. E, od tih 13 samo su 3 do kraja godine imala više od 15.000 gledatelja: “Marginalci”, “Šesti autobus” i “Nosila je rubac črleni” – dok su svi ostali iz 2022. izašli s manje od 10.000 gledatelja. Zaigramo li se detaljno – što nećemo jer bi predugo trajalo – s iznosima potrošenima za produkciju i postprodukciju te brojnošću publike, mogli bismo lako zaključiti da je za svakoga gledatelja žanrovski uobičajenog domaćeg filma izdvojeno od 100 do 130 eura javnog novca. E sad, koliko bi mučenika koji su kupili kartu za kino više voljelo da je tu lovu dobilo na račun ne vrijedi nagađati jer se odgovor zna: svi koji nisu u srodstvu, ljubavi i prijateljstvu s članovima ekipe, a i neki koji jesu, samo to neće reći zbog mira u kući. Express

 

21.10.2022. (16:00)

Ovako nešto još niste gledali

Illyricvm (2022) – domaći povijesni film o Ilirima

Radnja filma zbiva se na našim prostorima 37. godina prije nove ere. Liburnskog pastira Volsusa sa sobom povede rimska jedinica čiji se naoko jednostavan zadatak skupljanja poreza pretvori u neočekivan sukob s naizgled pokorenim ilirskim plemenima. Jedna od najvažnijih karakteristika ovog filmskog projekta je znanstveno potkrijepljena rekonstrukcija izgleda, kostima, rekvizita, jezika, ponašanja i socijalnih protokola Ilira u specifičnom povijesnom trenutku. Najveći dio ilirskih i rimskih kostima je ručno izrađen od materijala bojanih prirodnim bojama, na način koji je zaista bio korišten u to doba. Tportal o najavi još prije par mjeseci koji je ovih dana u kinima, recenzirao ga i Polimac za Jutarnji. Diskutira se i na Forumu.

17.12.2020. (11:15)

HAVC će sufinancirati nove filmove Radislava Jovanova i Pavla Marinkovića

01.08.2020. (14:00)

Tereza 37 u raljama života

Polimac: Revolucionarna priča o udanoj ženi u lovu na muškarce: Najbolje su joj jednokratne veze…

To što vas priča drži intenzivno zahvaljujemo odličnom scenariju Lane Barić, koja je zakoračila u prostore potpuno nepoznate domaćem filmu, a pritom je sebi stvorila ulogu kakvu joj dosad nisu ponudili. Znamo je kao patnicu iz tjeskobnih drama “Šuti” i “Ti me nosiš”, no ovdje je malo drukčija situacija: isprva vam se čini da se ponavlja stara matrica dok glumi ženu koja je četvrti put pobacila, međutim, kad odluči prekinuti taj niz, mora promijeniti i ponašanje… Nesumnjivo, odlično zaokružena drama koja bi u kinima (ukoliko se ta uskoro otvore) mogla privući solidan broj gledatelja. Komentira Nenad Polimac za Jutarnji list