Cijena kao mjerilo…
Bez puno razmišljanja, no velika većina vas, koji čitate ovdje, rečenicu iz naslova dovršit će riječima kao što su:
- kvalitete
- efikasnosti
- diferencijacije
- prednosti
Bez daljnjega da ima nečeg u ovakvim zaključcima i da nam je ovisno o tome s koje strane poslovanja se nalazimo (kupujemo ili prodajemo) cijena bitna, iskoristio bih današnju priliku i otvorio “Pandorinu” kutiju s jednom ekstra tezom/pitanjem:
Zašto neki pružatelji usluga za ISTU vrstu usluge naplaćuju višestruku veću cijenu od svoje konkurencije i imaju više klijenata i/ili veću dobit od jeftinijih konkurenata?
U gotovo svakoj branši (osim one kojoj cijena nije zakonom regulirana) možete naći nekoliko slučajeva gdje se jedna te ista stvar / usluga prodaje / nudi po puno višoj cijeni.
Knjigovodstvene usluge variraju od 500 kn do 3000 kn
Servis bojlera varira od 250 kn do 2000 kn
Škola stranog jezika varira od 80 kn do 1800 kn sat
Hamburger u restoranu varira od 18 kn do 75 kn
Ako ćemo ovome pristupiti na racionalnoj razini, jednostavno možemo zaključiti kako ovi koji pružaju uslugu za više novaca vrlo vjerojatno koriste bolje sastojke, imaju veću razinu znanja i iskustva ali možda i znaju TRIK koji im omogućuje kako naplatiti više.
“Trik” u konačnici i nije neka čarolija. “Trik” je zapravo set radnji i komunikacijskih poruka kroz koje “oni” stvaraju veću percipiranu vrijednost onog što pružaju.
A koje su to vrijednosti? Jedna od najčešćih koju komuniciraju je OSJEĆAJ SIGURNOSTI da vam investicija u njihova rješenja neće biti ugrožena.
Jer, budimo iskreni – svoje novce ne dajemo olako i ako nam ponuđač može stvoriti “osjećaj” sigurnosti da će PVC dobro dihtati, da će dobiveno znanje biti iskorišteno, da ćemo uspjeti spustiti kilograme, da ćemo se pokrenuti… bolje od drugih ponuđača, cijena u datom trenutku nije presudna komponenta.
Što misliti na sve ovo? Je li i dalje cijena presudna i, ako jest, u kojem slučaju? Jel’ sami kupujete po najnižoj cijeni ili “padnete” na misao – “pa ako toliko košta, očito mora vrijediti”.
Jeste li uspjeli uloviti što ovi “skuplji” imaju i na čemu biste mogli poraditi da ih dostignete i prestignete?
Otvoren sam za sve komentare, ideje, misli, prigovore, žalbe, molbe te konačni zaključak dijelim u jednom od budućih tekstova.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).