Dva biznisa, ista usluga, iste cijene…
… ali jedan ima posla preko glave, dok drugi jedva preživljava. Kako je to moguće? U čemu je tajna i što to ovaj prvi zna, a da ovaj drugi nikako da skuži?
Ovisno s koje strane poslovanja se nalazite (uspješan vs manje uspješan) na pitanje “tajne” odgovorili biste različito:
1. Uspješan
- znamo što klijenti žele
- uvijek inoviramo
- dajemo maksimum od sebe
- ako i nastane problem, rješavamo ga na korist klijenta
- vrebamo nove prilike kako bismo postigli više
- …
2. Manje uspješan
- nudimo isto kao i drugi, no ipak ne dolaze
- možda je nešto manjkavo s našom uslugom, treba popraviti (ali što?)
- vjerojatno ovaj prvi ima neku vezu
- spremni smo potrgati se od posla ali rijetko se to prepozna
- a da možda ubacimo još nešto u uslugu koju nudimo?
- …
Iskreno, nema potrebe analizirati gornje odgovore jer su oni na racionalnoj razini ispravni i imaju smisla, što je zapravo i razlog (zamka) zašto ovi “manje uspješni” još nisu dostigli ove “uspješne”.
Aktiviranje ispravnih emocija je ono što ovi uspješniji dobro rade i zašto imaju tu prednost.
Evo par primjera:
- slastičarna x ima nekako bolji sladoled od čokolade od slastičarne y
- pvc ekipu često viđam u gradu što može značiti kako dobro rade i mogao bih ih angažirati
- želim rasplamsati ljubav i požudu, isto kao i ova fitness trenerica
- njemačka preciznost
Pojednostavljeno, ako se nalazite na drugoj strani i ganjate ove uspješnije, sve što trebate napraviti je prepoznati koje su to emocije i (primitivni) osjećaju koji privlače klijente (gotovo nikad to nije cijena), komunicirate im kako ćete im pojačati taj osjećaj i vrlo brzo imat ćete puno uspješniji biznis.
Hint: Ako ste na godišnjem odmoru i u nekom turističkom mjestu, obratite pažnju zašto neki klubovi / barovi imaju više klijenata od drugih. Nije sve u cijeni, ambijentu i ponudi 🙂
Emocije su zaj* stvar i što ih prije svladate kako ih “ispravno” komunicirati, biznis će ići puno bolje.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).