Europski film godine je Quo vadis, Aida? - Monitor.hr
12.12.2021. (12:00)

Ponosna Bosna

Europski film godine je Quo vadis, Aida?

U Berlinu su dodijeljene Europske filmske nagrade. Europski film godine je “Quo vadis, Aida?” Jasmile Žbanić, bosanskohercegovačke redateljice. Žbanić je dobila nagradu i u kategoriji europske režije, a glavna glumica Jasna Đuričić najbolja je europska glumica 2021. Među ostalima, Anthony Hopkins najbolji je glumac (“Otac”). Nagradu za scenarij dobili su Florian Zeller i Christopher Hampton za isti film. Najbolji kratki film je “Moj ujak Tudor” Olge Lucovnicove. O Europskim filmskim nagradama odlučuje Europska filmska akademija sa sjedištem u Berlinu koja danas broji više od 4.000 članova, uključujući 40 iz RH. HRT


Slične vijesti

Četvrtak (13:00)

Dašak osvježenja na indie sceni

On the Count of Three (2021) – Je li ikad bilo bolje?

U pitanju je dugometražni igrani prvenac renesansne ličnosti američke „indie“ scene, Jerroda Carmichaela. Film počinje scenom koja bi nas mogla navesti na krivi trag da posumnjamo da se ovde radi o nekakvoj nezavisnoj kopiji akcionih spektakala, ili o laganoj, kontrolisanoj parodiji na iste. Dvojica muškaraca, jedan crnac i jedan belac, drže pištolje uperene jedan u drugog na kratkoj distanci i broje do tri. Cilj, međutim, nije uplašiti „protivnika“, već izvršiti samoubistvo koristeći jedan drugoga za povlačenje obarača. Njih dvojica su, dakle, prijatelji, a očito je da im je ovaj improvizovani plan suicidalnog pakta pun rupa. Kao reditelj, pokraj dobrog castinga, ne uspeva toliko da zablista posebno u onim najužim režijskim aspektima poput kadriranja i pozicioniranja montažnih rezova koji pomalo narušavaju ritam filma i pre vremena razbijaju onu magiju koju autor uspeva da kreira. Srećom, dobra gluma i promišljeni scenario uspevaju da izvuku film do kraja. XXZ

13.05. (21:55)

Snima se nastavak legendarnog glazbenog mockumentaryja Spinal Tap

11.05. (20:00)

Ništa novo, a opet dobro

Playground (2021): Život je surovo igralište

Škole, igrališta, a naročito školska igrališta su svetovi za sebe koji funkcionišu po svojim pisanim i nepisanim pravilima. Stoga je igra rečima koju tvore originalni naslov Un monde i njegov prevod na engleski Playground vrlo uspela, čak i nužna za shvatanje prvenca Laure Wendel. Pretpostavka o dečijoj nevinosti se pokazuje kao iluzija, na svetlo dana izbija njena totalna suprotnost – surovost u upotrebi vulgarne fizičke moći. Čak i kada se nadležni pokušaju uključiti, nema garancija da će to uroditi plodom: deca i te kako znaju da se prave blesava, a potencijalnih problema i ekscesa koji uključuju različite forme i stepene nasilja je previše da bi „čuvari” tog „ekosistema” mogli da reaguju na svaki. Wendel studira taj svet s jednom savršeno pogođenom formalnom rigoroznošću: kamera Frédérica Noirhommea sve vreme levitira oko Nore, uglavnom u visini njenih očiju (i kvaka na škloskim vratima), odrasli u kadar ulaze samo kada je to neophodno, a dužna pažnja je posvećena i prostoru van kadra kroz dizajn zvuka koji implicira dramaturgiju, dok mikronski precizna montaža Nicolasa Rumpa trajanje filma skraćuje na tek 72 minuta, čineći od njega izuzetno koncentrovano iskustvo. XXZ

11.05. (16:00)

Povratak plavih vanzemaljaca - u dubokom moru ovaj put

Nastavak filma Avatar vodi nas u dubinu dragocjenog plavog dragulja – oceana

Nastavak ovog filma zasigurno je jedan od najiščekivanijih filmova godine. Avatar: The Way of Water je napokon objavio svoj prvi teaser trailer, a film stiže u kina u prosincu ove godine. “Ono što ljudi moraju shvatiti, nećemo praviti Avatar 2, nego Avatar 2, 3, 4 i 5, dakle niz novih filmova. Ovo je jedinstveni pothvat. Tako da znam gdje ću biti sljedećih osam godina svog života“, rekao je Cameron za Entertainment Weekly. “Avatar 2” se vraća na izmišljeni planet Pandora, a veći dio filma odvija se u oceanima planeta zbog čega je Cameron morao razviti potpuno novu tehnologiju kako bi snimio podvodne scene. Prvi film smješten je u kišnoj šumi i šalje upozorenje o krčenju šuma, no novi su zapisi ljubavno pismo prvoj Cameronovoj fascinaciji, oceanu. Cameron je rekao da ovaj novi film spaja njegove “dvije najveće ljubavi”, snimanje filmova i istraživanje oceana. Green

06.05. (20:00)

Jeka Michaela Hanekea

Silent Land (2021): Raspadanje savršenog života

Robovi smo svojih predstava o jugu i severu, istoku i zapadu, buržoaziji i proleterijatu, domaćima i gostima, i zbog njih možda filmu kao što je Silent Land možemo pristupiti sa skepsom kao filmu koji se bavi isključivo „problemima Prvog sveta”. Prednost takvih filmova je pak mogućnost funkcioniranja u raznorodnim kontekstima, geografskim i socijalnim. Potvrdu za to je debitantski film poljske autorice Age Woszczynske dobio na festivalu Crossing Europe u Linzu, gde je odneo glavnu nagradu. Autoričin cilj nije plašenje građanskog i buržoaskog sloja, već više studiranje društvenog raslojavanja i njime nametnutih uloga, i to po više osa podele. Ana i Adam su svakako privilegovani i u svojoj zemlji, ali i u zemlji u kojoj su se obreli, ma koliko ta zemlja važila za bogatiju od njihove matične. Razlog tome je njihov socijalni status. XXZ Magazin

05.05. (21:00)

To be continued

Doctor Strange u prevelikom univerzumu Marvela

Marvelov filmski univerzum u posljednjem desetljeću pretvorio se u neusporedivu mašinu za mlaćenje novca na kinoblagajnama, a žanr filma o superjunacima debelo je prerastao okvire “kulture štrebera” iz koje je potekao i sada postaje bitnim dijelom popularne kulture i određuje pravila stvaranja filmskih franšiza koje sve pokušavaju prepisati recept za financijski uspjeh. Problem je u tome što Marvelove filmove više ne možete pratiti površno. Čini se da je dijabolični plan njihovih tvoraca takav da se radnja između svakog od naslova bitno povezuje s nekoliko prethodnih i ako niste pogledali svaki, dijelovi će vam ostati nedovoljno objašnjeni. “Multiverzum ludula” prepušten je tako u sigurne ruke, ali veliki Raimi jedva je dovoljan da od njega učini dobar film… Ravno do dna

30.04. (01:00)

Požurite u kino dok još možete

The Northman: Biti ili ubiti, pitanje je sad

Osvetnički pohod s “gladnim mačem” je sporogorećeg karaktera, egzistencijalan, enigmatičan, apstraktan, tripoidan, podjednako primordijalan, drevan i nadrealan, akcijski, fantazijski i psihološko-trilerski, a Eggers je ubacio i jedan neočekivani “twist” koji Amlethovu osvetu izokreće naglavačke kad se razotkrije neugodna istina. S jedne strane imamo krv do koljena i završni duel u grotlu vulkana tipa “Ratovi zvijezda: Osveta Sitha”, s druge vještičarenje, vizije predaka kako vise s (obiteljskog) stabla i valkire kako jašu po nebu na letećim konjima spremne prebaciti ratnike u Valhallu. To je vizija vikinške mitologije iz uma čovjeka koji je u prijašnjim filmovima na specifičan načun oslikavao narodne priče i hororski folklor iz vlastite perspektive, zainteresiran za mračne porive (ne)ljudske prirode, pitanja života i smrti. Marko Njegić za Slobodnu.

29.04. (21:00)

E, ovo se gleda

Nepodnošljiva težina golemog talenta (2022) – Instantni kultni klasik

Praćenje same priče mnogo je jednostavnije od analiziranja metarazina na kojima se ona odvija. Štoviše, prilično je blesava. Cage u financijskoj gabuli, pred odlukom da okonča filmsku karijeru pristaje za izdašan honorar sudjelovati na rođendanskoj zabavi svog obožavatelja u Španjolskoj. Međutim, CIA smatra da je njegov domaćin zapravo terorist koji je oteo kćer političara te angažira slavnog glumca da pokuša pronaći djevojku. Urnebesan, inteligentan, potpuno šašav i uzbudljiv, s dvije sjajne centralne izvedbe, ovo je film u kojemu su svi zamislivi sastojci nabacani, promiješani i preneseni na celuloidne role čistog ludila. Teško je zamisliti zabavniji odlazak u kino. Ravno do dna

29.04. (14:00)

Američki cool klinci

White Hot: Šokantna priča o ponižavanju svih koji nisu “savršeni”

Netflixov dokumentarac White Hot: The Rise & Fall of Abercrombie & Fitch, koji je u posljednje vrijeme dobio puno medijske pažnje, prikazuje Abercrombie & Fitch kao najboljeg predstavnika američke više srednje klase tih godina: bijele, rasističke, isključive, koja generacije novih klinaca odgaja na nerealnim standardima ljepote i koja zazire od svega što joj ne sliči. Zviždači iz A&F-a u filmu govore o diskriminatornim praksama pri zapošljavanju i u samoj korporativnoj kulturi. Firma je završila na sudu zato što je menadžment sastavljao popise radnika ocjenjujući ih prema izgledu i rangirajući njihov ten po pigmentu. Index