Fenomen prosjeka 5,0: Pritisak na učenike postaje ozbiljan problem - Monitor.hr
17.02. (18:00)

Petica ili život: školski triler u pet činova

Fenomen prosjeka 5,0: Pritisak na učenike postaje ozbiljan problem

Potpuno je pogrešna situacija da se ocjene od 5 razreda uzimaju za upis u srednju školu, jer to stvara neopisiv pritisak na učenike i roditelje koji ne znaju što bi pa vrše pritisak na učitelje – kaže jedan od ravnatelja škola za HRT. Umjesto da djeca s veseljem idu u školu, pod stresom su. Umjesto igre, posjećuju psihologe. A oni koji bi se trebali time pozabaviti, rade analize i u tablicama zbrajaju koliko je svake godine novih superodlikaša. Na taj se problem žale i učitelji, roditeljima je često imperativ da njihova djeca imaju petice, a kad djeca kasnije dobe prvu nižu ocjenu krenu suze i ne znaju se nositi s tim. Kazalište Žar ptica na tu temu priprema novu predstavu.


Slične vijesti

11.07.2022. (07:00)

(Be)smisao meritokracije

Beck: Ocjena je mjerilo svega, a nema nikakvih mjerila za ocjenjivanje

Imamo sve manje djece, a sve više superodlikaša. Nije jasno kako se u razredu čak polovica učenika ističe – u odnosu na koga, na drugu polovicu koja je ocijenjena s vrlo dobrim? A nije jasno ni to kako nijedna od silnih institucija što nadziru školstvo nije primijetila da odlikaša ima 20 puta više nego što bi bilo očekivano, kao i to da će, nastave li se superodlikaši množiti istim tempom, najkasnije do 2045. svi učenici završavati sve razrede s prosjekom 5,0, što će označiti konačni slom sustava ocjenjivanja. Privatnim intervencijama mogu se mijenjati i nakon što su zaključene, kako je pokazao slučaj predsjednikove supruge koja je zbog sinovljeve ocjene urgirala u školi. Sistem propisuje ocjene kao uvjet za upis u željenu školu, a ne propisuje uvjete za ocjenjivanje, pa su svi u žrvnju lobiranja: djeca se grebu oko nastavnika, roditelji maltretiraju učitelje, a profesori popuštaju pritiscima. Boris Beck za Večernji.

24.06.2022. (14:00)

Another brick in the wall

Hrvatska – zemlja lažnih odlikaša

Svaka školska ocjena, iz bilo kojeg nastavnog predmeta je vrlo kompleksna i čini je više komponenti (elemenata), gdje bi znanje moralo biti jezgra, oko koje se slažu ostale komponente, karakteristične za svaki nastavni predmet, uz zalaganje učenika, što često stvara pedagoški dio ocjene, pri čemu je bitno operativno znanje. Učenje napamet, biflanje činjenica bi trebalo biti iza nas. Razni različiti izvori informacija su nam na dohvat ruke. Neke se temeljne stvari moraju naučiti i zapamtiti, što ne znači “spremanje” i pamćenje podataka. Sasvim je dovoljno znati. Gdje pojedine podatke naći i kako ih koristiti u konkretnom zadatku. To je zapravo jedan od glavnih ciljeva učenja i obrazovanja – znati se služiti podacima. Teško je učenike smjestiti u pet klasa, pa ih onda veliku većinu stavljamo u jednu klasu, odnosno proglašavamo odlikašima. Ankica Benček za Lupigu.

25.05.2016. (11:41)

Inflacija i deflacija

50% petaša razred završi s odličnim, 40% s 4

Istraživanje koje je proveo portal Upisi na uzorku od 1469 učenika pokazuje da 90% učenika peti razred završava s peticom (50% učenika) ili četvorkom (40%), a takav nerealan prosjek tek neznatno pada prema osmom razredu, kad s 5 prolazi 46%, a s 4 43% učenika. Istraživanje je pokazalo i da su ocjene od obaveznih predmeta koji se boduju pri upisu u srednju školu najlošije kad je u pitanju matematika te da su djevojčice u matematici bolje od dječaka. Postignut broj bodova za upis u srednju školu možete izračunati ovdje.