Francuska će zahtijevati da sva velika parkirališta budu pokrivena solarnim pločama - Monitor.hr
15.11. (13:00)

Sunčana strana hlada

Francuska će zahtijevati da sva velika parkirališta budu pokrivena solarnim pločama

Novi zakon traži solarne panele na parkiralištima

Sva velika parkirališta u Francuskoj bit će pokrivena solarnim pločama prema novom zakonu odobrenom u sklopu inicijative za obnovljivu energiju predsjednika Emmanuela Macrona. Vlasnici parkirališta s 80 do 400 mjesta imaju rok od pet godina za usklađivanje s mjerama, dok će upravitelji onih s više od 400 imati samo tri godine. Najmanje polovica površine većih mjesta mora biti pokrivena solarnim panelima. Francuska vlada vjeruje da bi ova mjera mogla generirati do 11 gigavata energije, što je otprilike jednako 10 nuklearnih reaktora. Green


Slične vijesti

15.11. (08:00)

Recikliranje im je preskupo

Sve veći ekološki problem u Ukrajini: Kamo s olupinama ruskih tenkova?

Uništeni oklopni transporter

Stručnjaci nizozemskog projekta Oryx su analizom dostupnih snimaka s bojišnice doista došli do gotovo 7.600 vojnih objekata ostavljenih na tlu Ukrajine. Dobru trećinu tih vozila su ukrajinske snage osvojile u gotovo netaknutom stanju: osobito nakon uspješnog prodora u području Harkova Rusija se naziva ‘najvažnijim isporučiteljem tenkova ukrajinskoj vojsci’. Ali većina vojne opreme je prema mišljenju stručnjaka potpuno uništena: što učiniti sa tih 40, 50 tona čelika? Ukrajinske tvrtke za preradu starog metala svejedno nisu osobito zainteresirane za te olupine, a ne misle ni da one ima neku naročitu novčanu vrijednost. “Oklopi na tim vozilima su načinjeni od specijalnih legura čelika s osobitim svojstvima. Na primjer, ono tako ima visoku temperaturu tališta, a teže ih se i preoblikuje. Već po sastojcima koji su u njemu taj se čelik ne može jednostavno baciti u visoku peć i pretvoriti u predmet za svakodnevnu uporabu”, objašnjava Valentin Makarenko, direktor tvrtke Interpipe Vtormet. Deutsche Welle

01.11. (13:00)

U modi su ekološka svijest, štedljivost i modna individualnost

Održivost u svijetu mode: Tržište rabljenom odjećom raste triput brže od ukupne modne industrije

7 održivih modnih trendova o kojima bi trebali znati — Kreativa

Održivost je jedna od najvažnijih komponenti trenutne svjetske modne industrije. Ili barem tako tvrde modni moguli misleći ponajprije na svoju profitabilnost i daljnju dominaciju na tržištu, koja je nerijetko obojena greenwashingom. Na tragu tog globalnog modnog trenda, tržište ne samo da poseže za novom odjećom sa oznakom ‘sustainbility‘, nego se sve češće okreće dućanima i platformama za prodaju kvalitetne i očuvane rabljene odjeće, nebitno je li riječ o second hand, vintage i retro odjeći ili modnim detaljima, a ‘dobar ulov‘ raritetnih komada, posebno onih s etiketom vrhunskih svjetskih modnih brendova, postaje novi modni luksuz. Lider Modni brend Zara  predstavio je novi program unutar poslovanja “Pre-owned”: kupci će moći putem Zare preprodavati proizvode kupljene kod njih i tražiti popravak njihovih već kupljenih proizvoda bez obizira na to kad su ih kupili. Ponuda kreće 3. studenog u Velikoj Britaniji. Usluga će se naplaćivati kao i trošak slanja popravljenih artikala. Green

 

04.10. (11:00)

Eko-održiv raj

Dok nisam kupila kartu za Astipaleju nisam ni znala da postoji takvo mjesto

Astipaleja

Astipaleja je egejski otok u obliku leptira koji je izašao iz svoje čahure. Udaljen i slabo povezan s kontinentalnom Grčkom, ovaj otok je dugo važio za “skriveni raj”, poznat samo malobrojnima. Situacija se promijenila 2020. godine kada je grčka vlada sklopila inovativni ugovor s koncernom Volkswagen o uspostavljanju modernog sustava mobilnosti, jedinstvenog na cijelom Sredozemlju, na otoku Astipaleja. Ovaj ambiciozni plan, podržan projektom EMOBICITY (Interreg Europe) Europske unije, usmjeren je na transformiranje Astipaleje u “otok uzor mobilnosti s nultim utjecajem na okoliš”. Tri godine kasnije, transformacija “egejskog leptira” je impresivna, kao i njegova međunarodna popularnost koja je vrtoglavo porasla zahvaljujući publicitetu vezanom uz inovativni i zeleni karakter destinacije. Lupiga

26.09. (15:00)

Zelene poruke bez pokrića

Prodaju li kompanije, agencije i mediji “zelene” laži? Uskoro ćemo saznati…

Potrošači sve više žele da brendovi eksplicitinije pokažu da donose pozitivne odluke o planetu i okolišu. Potrošači su čuli obećanja, sada žele vidjeti djela. Brendovi mogu očekivati da će se standardi izvješćivanja o takvim temama pooštriti i mogu očekivati da će porasti pritisak na pojedine kompanije, agencije i medije da pokažu da pomažu u profitabilnom rješavanju problema ljudi i planeta, umjesto da stječu profit od stvaranja problema. Velik dio programa odgovornosti počiva na poboljšanoj transparentnosti. Potrošači žele da im njihovi omiljeni brendovi kažu što rade u vezi s problemima koji ih brinu. Green.hr će provesti istraživanje koje bi trebalo dati odgovor na pitanja koliko targetirani poslovni subjekti osluškuju tržište i potrebe potrošača kada su u pitanju okolišne teme i zelena tranzicija generalno.

11.09. (10:00)

Ekološki svjestan, politički baš i ne

Charles III. želi biti “zeleni kralj” i planira smanjiti monarhiju ili, kako je kolokvijalno nazivaju, “Tvrtku”

 

U analizi “kakav će Charles biti kralj” na portalu Vox pišu da je sigurno da će biti “zelen”. Ekologija, zaštita okoliša i spas planeta dio su njegova poslanja već desetljećima. Charlesovo zalaganje za zaštitu okoliša i gradnju lika “zelenog vladara” mnogi vide kao njegov pokušaj stvaranja nove uloge, nove globalne platforme za britansku monarhiju. … Jedan od posljednjih skandala, otkrivenih ljetos, potječe iz 2013. Dobrotvorna organizacija pod njegovim patronatom prihvatila je 1,21 milijun eura od člana obitelji Bin Laden. Nekoliko mjeseci prije toga otkriveno je da je Charles prihvatio torbe s gotovinom, tri milijuna dolara, od šeika Hamada bin Jassima bin Jabera Al Thanija, bivšeg premijera Katara. “On jednostavno jako loše prosuđuje o tim stvarima, i to u kombinaciji s nekom vrstom bezobrazne arogancije. Kao da vjeruje da se zbog svojeg važnog položaja ne mora pridržavati standarda poput nas običnih smrtnika”, napisao je tada komentator Stephen Glover u Daily Mailu. Jutarnji

28.08. (19:00)

U okoliš ispušta vodenu paru i kondenziranu vodu

Njemačka dobila prvi u svijetu ekološki vlak na vodik

Francuska kompanija Alstom objavila je kako je njihov vlak Coradia iLint u njemačkoj pokrajini Donja Saska prvi u svijetu koji pokriva jednu komercijalnu putničku liniju na 100% vodikov pogon. Na ovoj se liniji još od 2018. godine testiraju vlakovi na vodik, no od sada je i službeno ta linija postala “potpuno ekološka”. Mjesta Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude povezuje 14 kompozicija regionalnog vlaka Coradia iLint pogonjenog vodikom koji će zamijeniti dosadašnje dizelske kompozicije. Na istoj se ruti nalazi i punionica za vodik, gdje će se lokomotive puniti. Napunjene imat će doseg od oko tisuću kilometara – pa će se svaki od vlakova morati puniti u prosjeku jednom dnevno. Tijekom vožnje vlakovi će u okoliš ispuštati samo kondenziranu vodu i vodenu paru, a bit će i znatno niži od dizelskih prethodnika. Vozit će brzinom između 80 i 120 km/h, a mogu postići najviše 140 km/h. Bug

14.08. (09:00)

Dok u tijelima koja odlučuju o klimatskim politikama sjede muškarci, u aktivističkim okolišnim inicijativama većinu čine žene

Za bolji svijet pitajte žene

Istraživanja UN-a pokazuju da 80 % raseljenih osoba zbog klimatskih promjena čine žene te da su one češće žrtve prirodnih nepogoda. Usto, žene, uglavnom zbog toga što čine većinu siromašnih, obavljaju više poslova koji izravno ovise o prirodi, a kako se ekstremni vremenski uvjeti pojačavaju, sve je ugroženija i njihova egzistencija. Za to vrijeme u tijelima koja donose odluke o klimatskoj politici dominiraju muškarci. “Onaj tko tako postupa, gotovo je sigurno osuđen na propast. Jednostavno, ne možeš igrati s pola ekipe jer ćeš je najvjerojatnije izgubiti utakmicu”, poručila je afrička klimatska aktivistkinja Vanessa Nakate. Pozvala je svjetske vlade i predstavnike nadležnih institucija da u svoj rad uključe više žena koje, uostalom, dominantno nose globalne, aktivističke pokrete za klimatsku pravdu. Tako je i u Hrvatskoj, gdje većinu u eko-inicijativama čine – mlađe žene. Novosti

Ivana Kordić (lijevo) s Majom Flajsig, koordinatoricom udruge Tatavaka (Foto: Savez izviđača Hrvatske)

27.06. (13:00)

Minjaju svit i svist

Čisteći medvjedići inicijativa je koja brine o okolišu, a odredi im se šire diljem države

Sve je počelo za vrijeme lockdowna kada je poznati glazbeni promotor Perica Štefan krenuo u čišćenje lokalne šume. Nedavno su proslavili dvije godine postojanja, i to – čisteći šumu u kojoj su organizirali svoju prvu akciju. Na Facebook stranici prati ih oko 7 tisuća fanova, a u akcijama čišćenja diljem države sudjelovalo je više od 900 ljudi. Iako je teško odrediti koliko točno otpada prikupe, u našim ga šumama i dalje ima previše. No, idući tako korak po korak i od šume do šume, naši čistači nabasaju na zaista razne predmete koje je odbacila ljudska ruka, od ambalaže proizvoda koji datiraju iz bivše države do +18 predmeta (Index). Pokraj ekologije, mnogima je to prilika i za nova poznanstva, a želja je „pokrenuti“ i okolna mjesta. Podravski

10.05. (21:00)

Nema zdravih ljudi bez zdravog planeta

Potrošnja mesa u Europi mora se smanjiti za 75 posto ako se žele ostvariti klimatski ciljevi

Prema studiji Atlas mesa koju su objavili Zaklada Heinricha Bölla i organizacija za zaštitu prirode BUND 2021, globalna potrošnja mesa se udvostručila u posljednjih 20 godina. U 2018. godini pojedeno je 360 milijuna tona mesa. Ovo ne samo da ima razorne efekte na emisiju stakleničkih plinova, biodiverzitet i potrošnju vode nego sve one koji jedu meso može doslovno – razboljeti. Profesor epidemiologije i nutricionizma Walter Willet u tom kontekstu posebno ističe kardiovaskularne bolesti i dijabetes tipa 2. Usto, različite studije dokazale su povezanost rizika od razvoja raka i konzumacije crvenog i prerađenog mesa. I ne manje važno, nedavno objavljena studija Sveučilišta u Bonnu zaključuje da se potrošnja mesa samo u Europi mora smanjiti za najmanje 75 posto ako se žele ostvariti zacrtani klimatski ciljevi. Deutsche Welle

24.04. (16:00)

Misli zeleno, plovi mirno

U San Franciscu bi uskoro trebao zaploviti trajekt na vodikov pogon

U San Franciscu bi od lipnja trebao zaploviti novi trajekt koji će umjesto fosilnih goriva koristiti vodikove gorivne članke. Stručnjaci se nadaju da će potaknuti promjenu u pomorstvu. Prikladno nazvan “Sea Change” (promjena na moru, promjena perspektive), ovaj 21 metara dug trajekt za 75 putnika pristajat će na nekoliko točaka uzduž zaljeva. Index