Generacija Z i radni dan od osam sati: Zašto život mora biti ovako težak? - Monitor.hr
18.11.2023. (20:00)

Rekao bih ti, navikni se dušo, ali rado bih se pridružio protestu

Generacija Z i radni dan od osam sati: Zašto život mora biti ovako težak?

Nedavno je društvenim mrežama kružio viralni video u kojem je pripadnica generacije Z jecala zbog kroničnog manjka slobodnog vremena zbog zahtjeva 40-satnog radnog tjedna. Neki su je podržali u tome i suosjećali s njom i sami bijesni na osmerosatni radni dan, premda su u njemu proveli već desetljeća. Naravno, sve ima lice i naličje pa je tako bilo dosta komentara koji nisu bili ugodni. Neki od komentara navode da je cijela generacija Z jednostavno previše meka te da bi se trebali očeličiti i priviknuti na to jer je sustav tako ustrojen. Ova mlada radnica voli svoj posao, ali osjeća se kao da joj se život svodi samo na njega. Neki je dan pala u depresiju jer se suočila s nekim problemom na poslu i kolega ju je upitao: “Jesi spremna na slično sljedećih 45 godina svog života?” Poslovni


Slične vijesti

03.06. (16:00)

'Da sam ja šef, bolje bih komunicirao s vlastitim zaposlenicima'

Produbljuje se međugeneracijski jaz na radnom mjestu

Tradicionalni koncepti upravljanja ozbiljno su uzdrmani ulaskom generacije Z na tržište rada. Način razmišljanja, način rada i odnos prema poslodavcima te generacije rođene između kasnih devedesetih i ranih 2010. uvelike se razlikuje od njihovih prethodnika koji su svojevremeno također transformirali radno okruženje u skladu sa svojim potrebama. Procjenjuje se kako generacija Z sada čini 30 posto svjetske populacije, a do iduće godine imat će 27 posto udjela u radnoj snazi. Samo lani je na tržište rada ušlo 17,1 milijuna pripadnika te generacije.

Snažan prodor nove radne snage donio je i neke nove postavke s kojima se svi poslodavci ne nose jednako uspješno. Na motivaciju zaposlenika utječe mnogo faktora, a ne samo novac. Gen Z je beskompromisna glede mnogih stvari i vrlo će lako promijeniti posao ako im se ukaže prilika. Sve važnija stavka postaje “wellbeing” – stvaranje radnog okruženja koje podržava optimalno fizičko, mentalno i emocionalno zdravlje zaposlenika. Forbes

 

20.05. (23:00)

I za sve su im krivi boomeri

Generaciji Z važniji principi od posla, iako im je najveći izazov – borba protiv životnih troškova

Troškovi života glavna su briga generacije Z i milenijalaca, pokazuje Deloitteovo najnovije globalno ispitivanje milenijalaca i pripadnika generacije Z za 2024. godinu. Otprilike šest od deset ispitanika generacije Z (56%) i milenijalaca (55%) žive od “plaće do plaće”. Dodatno, tri od deset njih kažu da se ne osjećaju financijski sigurno. Pri odabiru poslodavca glavni prioritet generacijama koje su rođene od sredine od kraja 1990-ih (generacija Z) te od početka osamdesetih do sredine devedesetih (milenijalci) je ravnoteža između posla i privatnog života. Ipak, mnogi ne postižu željenu ravnotežu. Više od četvrtine pod stalnim je stresom. Poslovni

30.04. (20:00)

Djeca-ekrani

Gen Z ima pažnju od 8 sekundi, kako ih zainteresirati?

Do 2030. godine više od 30% radne snage činiti upravo ova generacija pa će za brendove postati sve važnije kako do njih doprijeti. To će biti skoro nemoguće izvesti dosadnim plaćenim reklamama. Za dobre rezultate, moraju se koristiti nove tehnike i alati. Gen Z uživa pronalasku i uključivanju u grupe u kojima mogu izraziti sebe, dijeliti mišljenja i iskustva. Primjerice, zajednice oko gaming brendova često se formiraju na platformama kao što su Twitch i Discord. Inflacija, nestabilnost tržišta i naizgled beskonačna količina edukativnog sadržaja na temu financija učinili su da je generacija Z opsjednuta trgovinom na burzama, investiranjem, stakingom, swapanjem i svakim oblikom pasivne zarade. Privlači ih i umjetna inteligencija, kroz aplikacije za personalizaciju sadržaja, optimizaciju učenja i unaprijeđenje svakodnevnih zadataka. Zanima ih i održiva tehnologija i inovacije koje doprinose borbi protiv klimatskih promjena. Neizostavne su i – igre. Netokracija

27.04. (10:00)

Couch potato, ali level up

“Bed rotting” – trend pasivnosti i izolacije među generacijom Z

Koliko često vaš tinejdžer izlazi iz sobe i kreveta? Samo kad ogladni? Možda je dio sve prisutnijeg bed rotting trenda među mladima, odnosno stanju u kojem se osoba izolira od svih i najviše vremena provodi u svojoj sobi, odnosno u krevetu. Iako se čini bezazlenim, dugotrajno truljenje u krevetu može ukazivati na tjeskobu ili depresiju. Stručnjaci ističu važnost razlikovanja odmora od navike te preporučuje podršku roditelja i, ako je potrebno, stručnu pomoć. (HRT)

18.01. (08:00)

Pa istina je da bi mnogi pozivi bili jednostavniji i bolji da su bili mailovi

Generacija Z i strah od telefoniranja

Sama pomisao na upućivanje poziva ili javljanja na telefon za neke često popraćena osjećajem straha i potencijalnog neuspjeha. Većina stručnjaka vjeruje da je strah od telefonskih poziva povezan sa socijalnom anksioznošću, piše The New York Post. Socijalna anksioznost proizlazi iz straha od osude ili poniženja. Za razliku od poziva, slanje poruka i korištenje aplikacija kao što su Snapchat i TikTok sprječavaju pogreške. Tijekom dopisivanja generacija Z može lektorirati i kontrolirati razgovore. Slanje poruka također im daje vremena da odgovaraju kad žele bez neugodne šutnje, što eliminira šanse da budu osuđeni ili poniženi. Dopisivanje je također brže. Omogućuje generaciji Z da brzo pošalju poruku i odu dok čekaju odgovor. Index

04.01. (12:00)

Ok, boomer

Šajatović: Boomeri vs. zoomeri – malo međusobnog razumijevanja ne bi škodilo

Kolumnist, bez obzira na to što pripada generaciji boomera, morao bi pokušati biti objektivan. Pa bi kao odvjetnik starijih, dakle boomera, postavio pitanje nadobudnim zoomerima: Tko vam je to omogućio svijet u kojemu možete tako lako davati otkaze i prelaziti s jednoga radnog mjesta na drugo? Da nisu boomeri?” I s druge strane – “pitanje ogorčenim poslodavcima boomerima: da je vaša generacija u mladim godinama u svijet rada ulazila u okolnostima koje danas dočekuju zoomere, bi li se zapravo ponašala baš ovako kao ovi mladi koji vas nerviraju?” Krenimo od pokušaja odgovora na pitanje tko je i kako omogućio današnjim generacijama koje su tek kročile u treće desetljeće života da budu gospodari tržišta rada. Odgovor je jednostavan: boomeri. Kad se tomu pridoda i digitalna revolucija, čije su ubrzanje osmislili opet boomeri, koja je mnogima omogućila rad od kuće, zoomerima se dodatno posrećilo. Mogu izvoljevati do mile volje. Miodrag Šajatović za Lider.

17.08.2023. (15:00)

Nek si gazda sam radi ako mi misli stvarati stres

Hustle kultura je ‘out‘: Mladi žele poslove koje mogu ‘ostaviti na poslu‘

Ni dobra plaća, ni velika odgovornost, ni važne titule nisu ono što se zoomerima čini vrijednim vlastitog vremena i, još bitnije, mentalnog zdravlja. Novo istraživanje je pokazalo da radnici koji su pripadnici generacije Z u Velikoj Britaniji sve više traže manje stresne poslove, budući da prednost daju ravnoteži između poslovnog i privatnog života u odnosu na takozvanu hustle kulturu koju su prihvatile prethodne generacije. Povećava se interes za poslove “tipične za mlađe kadrove” u kojima ljudi mogu lako spojiti posao i privatan život te od toga pristojno živjeti. Osim toga, važna im je i fleksibilnost s radnim vremenom i radom izvan ureda, a ne žele se prihvatiti niti velikih odgovornosti kao što je upravljanje timom ili redoviti prekovremeni rad. Lider

03.08.2023. (15:00)

Ovdje se samo priča, a niš se ne pije

Novi trendovi s alkoholom: Generacija Z se trijezni

Od obiteljskih slavlja do proslava u tvrtkama ili izlazaka s prijateljima: alkohol čini dobar dio života. Ipak, među generacijom Z, onima rođenima između 1995. i 2010., mnogi se odlučuju ne piti. Anketa među mladima u dobi između 12 do 25 godina u Njemačkoj pokazala je da konzumacija alkohola u toj dobnoj skupini postupno pada. Godine 2004. 21 posto mladih u dobi od 12 do 17 godina još je reklo da prekomjerno piju barem jednom tjedno, no do 2021. ta je brojka pala na nešto ispod 9 posto. Iz sociološke perspektive, gubitak kontrole zbog alkohola jedan je od glavnih razloga. Kontrola je postala izrazito važan fenomen za generaciju kojoj život uvelike diktiraju društveni mediji – objašnjava jedan sociolog. Lider

27.06.2023. (20:00)

Ajde napokon da suosjećam s boomerima

Međugeneracijske razlike: milenijalci drugačije gledaju na kućanske poslove od generacije Z

Vjerojatno ste čuli za onu izreku “Ljudi više ne žive da bi radili nego rade da bi živjeli”. Upravo su se iz tog koncepta razvile mnoge razlike u navikama čišćenja babyboomera, pripadnika generacije X, milenijalaca i predstavnika generacije Z. Generacija Z prioritet daje onim aktivnostima koje su im osobno korisnije i u kojima uživaju, a babyboomeri se vode idejom da su važnije one stvari koje “jednostavno treba obaviti“, poput kućanskih poslova. Pripadnici generacije Z čiste svoj dom jer ih to opušta, a za razliku od njih, milenijalci, generacija X i boomeri posvećuju se čišćenju kako bi zaštitili svoju obitelj od bakterija. 24 sata

03.02.2023. (13:00)

Boomeri, gledajte i učite

Generacija Z: Za sada je snježna pahulja, ali brzo će se pretvoriti u lavinu

Vjerojatno se ni o jednoj generaciji nije napisalo toliko redaka, a ni uputilo joj kritika, koliko ih se napisalo o nesretnim predstavnicima generacije Z. Te donekle neuhvatljive, ali potentne potrošače starije su generacije sklone kititi epitetima poput ‘lijeni‘, ‘neobrazovani‘, ‘s nosovima zalijepljenima na zaslone pametnih telefona‘. Međutim, posljednja istraživanja pokazuju da stariji nemaju pravo. Da, riječ je o osjetljivoj generaciji koja ima sve veće probleme s, primjerice, mentalnim zdravljem (ili se samo o njima više usudi govoriti), ali i mladim ljudima koji su mnogo otporniji nego što se misli, potrošačkoj kohorti koju smo možda prerano osudili i podcijenili. Lider