Humanist - On The Edge Of A Lost And Lonely World: Retro post-punk/ gothic shema - Monitor.hr
10.08.2024. (13:00)

Zove me zvuk osamdesetih...

Humanist – On The Edge Of A Lost And Lonely World: Retro post-punk/ gothic shema

Iza ovog imena nalazi se solo projekt engleskog multiinstrumentalista Rob Marshalla, suradnika pokojnog Mark Lanegana na nekoliko posljednjih albuma, a smiono je proglašen i za najboljeg britanskog gitarista u zadnjih 25 godina. Na albumu sudjeluje brdo iskusnih vokalista, među ostalima i Dave Gahan iz Depeche Modea. Terapija


Slične vijesti

Utorak (22:00)

Kad si toliko velik da se o tebi snimi konceptualni album

The Waterboys – Life, Death and Dennis Hopper: Uglazbljena biografija holivudskog divljaka

Ambiciozan projekt Mikea Scotta priča životnu priču autodestruktivnog glumca i ugošćuje velike zvijezde među kojima su Steve Earle, Bruce Springsteen i Fionna Apple. Dennis Hopper nije samo jedan od onih divljaka koji su svojim autodestruktivnim ponašanjem postali zaštitnim licem kontrakulture šezdesetih, Novog Hollywooda i rock and rolla, već i njihov predvodnik. Čovjek koji je filmove snimao i režirao natripan, napušen, pijan i na kokainu, koji je u najgoroj fazi pio i tridesetak piva, dvije boce ruma i vukao do tri grama koke, lik kojemu je John Wayne prijetio smrću… Popis naoko seže u beskonačnost. Uzmemo li sve to u obzir, bilo je za očekivati da će se naći netko tko će životu i smrti ovog razbojnika posvetiti nekakav konceptualni album u nekom trenutku. Tu je zadaću na sebe preuzeo škotski kantautor Mike Scott, frontmen benda The Waterboys… Ravno do dna

Nedjelja (01:00)

Pedeset nijansi progresive

Steven Wilson – The Overview: Uzbudljivo putovanje svemirom

Osnivač progresivnog rock benda Porcupine Tree Steven Wilson novim solo albumom pokazuje koliko je iz perspektive svemirskog putnika svakodnevica na našem planetu malena, besmislena i nevažna. Dio kritike nazvat će to „povratkom progresivnim korijenima“, ali točnije bi bilo zaključiti da je riječ o pomnom prebiranju po vlastitoj stvaralačkoj prošlosti. Album se sastoji od dvije epske višedijelne kompozicije. Prva, nazvana „Objects Outlive Us“, nudi sliku našega planeta kao malenoga dijela beskrajnog svemira. Pripovijest je to o ljudima. Druga, naslovna kompozicija započinje pripovjedačkim dijelom: Wilsonova supruga Rotem izgovara dugačku listu planeta i galaksija, sugerirajući da krećemo na uzbudljivo i daleko putovanje. Ipak, potpuno je jasno da nas Wilson vodi u prostore iz kojih se zasigurno nećemo vratiti. Kažu na Ravno do dna

07.04. (16:00)

Nešto novo, nešto divlje

Buč Kesidi – Moderne veze: Regionalna liga prvaka

U formativnim godinama Buč Kesidi bio je pod jakim utjecajem epohalnog albuma Arctic Monkeysa „AM“ i čini se da ga je razumio bolje od bilo kojeg post-Monkeys benda iz ovih krajeva. Na „Euforiju“ je možda najviše utjecao Arcade Fire bestseler „Everything Now“, također vrlo pažljivo proučen, a te su se stare karakteristike u „Modernim vezama“ precizno spojile s desetak godina nakupljenog koncertnog iskustva i stalnog kontakta s hirovitom postadolescentskom publikom. Na trećem albumu sve popularniji bend iz susjedstva Buč Kesidi se pojavljuje u malo modernijem i puno originalnijem izdanju s svojim viđenjem suvremene ‘altertronike’ i sjajno razrađenom poetikom koja danas zvuči skoro unikatno. Ravno do dna

13.03. (19:00)

Priča o ljubavi obično ugnjavi, ali ova ne

Jason Isbell – Foxes in the Snow: S ljubavnoga raskrižja

Prekidi su često prljave stvari, a emocionalne turbulencije koje nose sa sobom često izvlače gorčinu i toksične osjećaje. “Foxes in the Snow” nije takva ploča. Na njoj Isbell preuzima i svoj dio krivnje iz pozicije partnera koji je prošlu vezu već ostavio u retrovizoru. U minimalističkim aranžmanima njegovi osjećaji djeluju nepatvoreno i izravno, a artikulirani su jednim od najvještijih pera današnjice, kaže Ivan Laić za Ravno do dna

01.03. (18:00)

Post punk nije mrtav, samo je obukao novo ruho

The Murder Capital – Blindness: Bend koji valja držati na oku

Dovoljno je baciti pogled na popis izvođača bilo kojeg showcase festivala u europi i vidjet ćete da je među najzastupljenijim žanrovima bendova u usponu odjednom postao post punk. Irski predstavnici tog žanra, koji su nastupili kao predgrupa Nicku Caveu, sada imaju i novi album koji upućuje na to da ih i dalje vrijedi pratiti u usponu. Ravno do dna

25.02. (18:00)

Everybody's lovin' it

Baby Lasagna – Demons & Mosquitoes: Demons & McDonald’s

S obzirom na to da se Baby Lasagna već poprilično dugo bavi ovim poslom, ali ga je neočekivani uspjeh sustigao tek nedavno, stječe se dojam da su ove pjesme i ovi tekstovi nastali ranije, upravo u vremenima svojevrsne frustracije nemogućnošću proboja pred masovnu publiku. Ono što je tu zato odličan plot twist potez jest to da je Baby Lasagna te i takve pjesme svejedno uvrstio na svoj album prvijenac i to odmah na početku albuma, iako je u međuvremenu, htio ne htio, postao upravo to o čemu toliko kritički progovara. Vezano pak za to „kakve su pjesme“, svaka je bez iznimke rađena s namjerom da potencijalno može stajati kao singl ili postati hit. Uz to, Lasagna se svojski potrudio da niti jedna pjesma ne nalikuje drugoj (iako zapravo nalikuje) i da sve bude turbo – lunapark – reklame – Internet – napad na sva osjetila – materijal koji je toliko upečatljiv u svojoj gotovo neukusnoj pretjeranosti da ga se ne može zaobići ili ignorirati. Ivan Grobenski za Ravno do dna.

07.02. (18:00)

Demoni i komarci

Baby Lasagna napokon izbacio svoj prvi album, prve reakcije: Je li Marko Purišić naš Peter Parker?

Album čija je ponajveća kvaliteta upravo ono što je Purišićevo primarno zanimanje – do perfekcije zašiljena produkcija na razmeđu EDM-a, popa, rapa, metala i elektronike – pokazuje koliko je teško stvarati glazbu što je, barem mi skloni traženju umjetničkog i izvanvremenskog u njoj, obično preskačemo i prepuštamo konzumerizmu da ga sažvače i ispljune. Četrnaest pjesama koje je Lasagna nanizao na ‘DMNS 6 Mosquitoes’, naime, dobro znaju gdje im je mjesto u svemiru jer ga Purišić uspijeva kontrolirati, iz perspektive pripadnika prve generacije Gen Z dijagnosticirajući boljke modernog društva oko sebe, ali i u sebi samome.

Tema slave s ili bez pokrića kontrapunktirana je nježnijim trenucima albuma, u kojima do izražaja dolazi Purišićeva krhkija strana, raspolovljena između nesigurnosti karakteristične za njegovu generaciju te težnje ljubavi i univerzalnom prihvaćanju. Potkrade se tu i koja banalnost, da ne kažemo krindž moment, no zato ima stvari koje otkrivaju razinu izravnosti kakvu sve rjeđe susrećemo u pop glazbi. Bojan Stilin za tportal

18.01. (20:00)

Solo Pixie

Kim Deal – Nobody Loves You More: Izlazak iz zone komfora

Što god radila u karijeri, uključujući i veliki hit The Breedersa “Cannonball”, Kim Deal vjerojatno nikad neće izaći iz sjene Pixiesa, benda koji je po svemu sudeći konačno i zauvijek napustila 2013. godine. Takva se percepcija neće promijeniti ni izlaskom “Nobody Loves You More” iako je njezin samostalni prvijenac bitno bolji od albuma koji su nekoliko mjeseci ranije objavili iz njezinog bivšeg benda. Bit će lijepo ponovno je vidjeti ovoga ljeta na INmusicu, posebno ako pri slaganju setliste malo zagrabi i u svoju slavnu prošlost, kažu na Ravno do dna

17.01. (15:00)

Pomiren sa sobom

Ringo Starr – Look Up: Country Beatle

‘Look Up’ je album koji teče sporo, nesputano, ali sigurno, valjda kao rijeka Mississippi, u dobro odvaganoj mudrosti, decentnoj nostalgiji, ponegdje i autoironiji – svim onim elementima koje country voli. No nema nejasnih lutanja po prošlosti ili pak ikakve prestrašene zagledanosti u budućnost. „Look Up“ je nekako album sadašnjosti koju Ringo dobro osjeća, što je vjerojatno i dovelo do te smirenosti i iste takve uklopljenosti mlađih glazbenika oko njega. Zoran Stajčić za Ravno do dna