Iduće godine počinje bušenje druge cijevi tunela Učka - za 1,5 milijardi kuna - Monitor.hr
22.10.2019. (11:30)

Dvogled iz Rijeke u Istru

Iduće godine počinje bušenje druge cijevi tunela Učka – za 1,5 milijardi kuna

Hrvatska je dobila opomenu od Europske komisije da 34 tunela ne udovoljavaju minimalnim uvjetima sigurnosti za tunele duže od 500 metara. Da bi se udovoljilo ovim kriterijima treba izgraditi drugu cijev tunela Učka, za oko 1,48 milijarde kuna, kao i druge cijevi tunela Sveta tri kralja i Brezovica na autocesti Zagreb – Macelj, što će koštati oko 500 milijuna kuna. Što se ostalih tunela tiče riječ je o manjim preinakama. Večernji


Slične vijesti

Prekjučer (12:00)

Teško im je palo što su preteški za popuste

HAC reže popuste za teška vozila, laka dobivaju više u post-paidu

Hrvatske autoceste od 1. srpnja ujednačuju popuste za ENC korisnike – laka vozila u post-paid modelu dobit će veći popust (21,74% umjesto 13,04%), dok se teškima smanjuju dosadašnje pogodnosti. Popusti za teška vozila bit će 21,74% u svim modelima, a ukida se sezonski popust od 33,48%. Cilj mjere je ravnomjernije financijsko sudjelovanje svih korisnika i priprema za novi sustav naplate u skladu s EU standardima. Poslovni

25.06. (00:00)

Ako krenu graditi odmah, to je taman — metar na dan

Susjedi idu u cestovnu revoluciju: U Crnoj Gori izgradit će više od 600 kilometara autocesta i brzih cesta

Crna Gora je proteklog tjedna napravila korak prema jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u svojoj povijesti. Vlada je usuglasila, a Skupštini poslala na usvajanje Prostorni plan do 2040. godine, koji predviđa izgradnju čak 623 kilometra autocesta i brzih cesta. Riječ je o strateškoj viziji koja bi, ako se u potpunosti ostvari, mogla preoblikovati prometnu kartu zemlje, ali i značajno utjecati na njezinu gospodarsku i regionalnu povezanost. tportal

18.03. (13:00)

Brzina nije vrlina, ali štednja jest

Kako voziti štedljivo: idealne brzine za ekonomičnu vožnju

Najekonomičnija vožnja postiže se brzim prebacivanjem u višu brzinu, održavanjem okretaja između 1500 i 2500 o/min te brzinom do 90 km/h. Na autocesti, TÜV preporučuje vožnju pri 70–80 % maksimalne brzine vozila, ali ne preko 130 km/h. Slabiji automobili s krajnjom brzinom od 150 km/h trebali bi voziti između 105 i 120 km/h. Održavanjem ovih pravila smanjuje se potrošnja goriva i produžava vijek motora. Revija HAK

14.03. (19:00)

Jedino ako ti je do skupljanja bodova

Ako se vozite lijevom trakom na autocesti i ne pretječete, podložni ste kaznama

Zakon o sigurnosti prometa na cestama jasno propisuje da se autocestom vozila moraju kretati krajnjom desnom prometnom trakom ako nije zakrčena vozilima u koloni. Na autocesti vozač smije mijenjati prometnu traku zbog bržeg kretanja samo prelaženjem vozilom u lijevu prometnu traku. Na autocesti vozač ne smije vozilom prelaziti iz trake u traku (slalom vožnja), pretjecati trakom za zaustavljanje vozila u nuždi, požurivati vozila ispred sebe davanjem svjetlosnih ili zvučnih znakova ili na neki drugi način niti izvoditi bilo koju drugu radnju kojom ugrožava ili dovodi u opasnost druge sudionike u prometu. Nepridržavanje navedenih pravila koštat će vas 260,00 eura te ćete dobiti jedan negativni prekršajni bod. Revija HAK

25.02. (00:00)

Sunce na cesti

Na autocesti A3 postavit će nekoliko solarnih elektrana

Solari će se graditi u zoni odmorišta Zagreb Plitvice, odmorišta Rastovica, te čvorova Sredanci i Ivanja Reka. Prostirat će se ukupno na približno 36 hektara, a projektanti uz idejno rješenje za svaku elektranu moraju izraditi tri modela proizvodnje električne energije, te preporuku isplativosti. Cilj projekta jest smanjenje HAC-ove energetske ovisnosti prelaskom na čistu energiju. Poslovni

24.09.2024. (18:00)

Registracija u trenu, naplata bez zastoja

Objavljeni detalji buduće naplate cestarina: Novi sustav koristi ENC i tehnologiju prepoznavanja tablica


Hrvatske autoceste potpisale su ugovor vrijedan 80 milijuna eura s tvrtkama SkyToll i TollNet za uvođenje novog sustava naplate cestarine, koji će omogućiti prolaz bez zaustavljanja. Novi sustav koristi ENC i tehnologiju prepoznavanja registarskih oznaka (ALPR), eliminirajući naplatne kućice. Implementacija će trajati 24 mjeseca, a registracija će se obavljati putem weba, mobilnih aplikacija ili na ulazu u autocestu. Očekuje se smanjenje operativnih troškova, brže putovanje te interoperabilnost s europskim sustavima. Iz HAC-a objavili i animaciju koja prikazuje kako će novi sustav naplate izgledati. Večernji

22.09.2024. (18:00)

Za one koji vole pretjecati i ostati u lijevoj traci

Novi Nissan donosi značajku koja signalizira vozaču kad se na autocesti pametno i sigurno vratiti u desni trak

Najnovija verzija Nissanove tehnologije pomoći vozaču ProPilot integrirat će značajku koja je prilično jednostavna. Nakon pretjecanja, vozači će dobiti vizualno i zvučno upozorenje o sigurnom i poželjnom povratku u desni trak. To bi ih trebalo potaknuti da se pomaknu udesno, a mi se možemo nadati da će se time znatno poboljšati putovanja autocestom. Naravno, upozorenje će funkcionirati samo kada je ProPilot 2.1 aktivan. Revija HAK

18.08.2024. (01:00)

Kamo ste svi sad krenuli odjednom... kad i ja

Dio prometnih stručnjaka jedini lijek za kolone na naplatnim kućicama vidi u vinjetama

Vinjete su svakako najbolje rješenje za problem gužvi na naplatnim kućicama, barem dok se ne uvede satelitska naplata cestarine, kaže jedan prometni stručnjak. Međutim, njegovu su ideju u HAC-u i tada i sada dočekali na nož. Poručili su da Hrvatska ionako uskoro uvodi novi elektronski sustav naplate cestarine koji je kombinacija dva sustava – naplate putem postojećeg ENC-a i putem automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka. No i takav sustav naplate cestarina otvoriti brojna pitanja, budući da će registracija vozila morati biti vezana uz određeni račun s kojeg će se skidati novac za korištenje autoceste. Takav sustav nije usvojila nijedna zemlja u Europi. Nacional

07.08.2024. (10:00)

Zbogom kolonama prema moru

Dosadašnje naplatne kućice odlaze u povijest, cestarina će se plaćati na dva načina

Korisnici će moći autoceste plaćati na dva načina – jedan je ENC uređaj koji će unaprijed nadoplatiti i drugi način koji podrazumijeva povezivanje svojih registarskih oznaka s bankovnim računom s kojeg će se onda automatski naplaćivati cestarina. Novi jedinstven sustav naplate koristit će se na svim dionicama u RH. Novi elektronički sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila jer nema zaustavljanja zbog naplate pa se povećava protočnost i smanjuju štetne emisije uzrokovane zastojima i kolonama. Novi sustav izgradit će u roku od dvije godine za 80 milijuna eura bez PDV-a, a u planu je i nadzor plaćanja s posebnim kombi vozilima kojima će smjeti zaustavljati vozače. Danica, Jutarnji, Dnevnik