Izbjegavajte kupnju novog modela auta u prvoj godini kad je izbačen na tržište - Monitor.hr
03.10.2023. (13:00)

Nek odleži malo...

Izbjegavajte kupnju novog modela auta u prvoj godini kad je izbačen na tržište

Za nama su vremena kad je dostizanje 100 tisuća prijeđenih kilometara značilo da je trenutak za zamjenu automobila i danas se očekuje da održavani automobil može prijeći najmanje 200 tisuća kilometara, pokazuje anketa američkog Consumer Reportsa. Naravno, sve ovisi o tome koliko vlasnik pazi i čuva svoj automobil kao i o modelu, a mnoga vozila koja su prešla i više od 160 tisuća kilometara na tržištu rabljenih vozila postižu iznimno visoke cijene jer su poznata po pouzdanosti i dugotrajnosti. Potrošači koji žele dugotrajnije vozilo, prema savjetu Consumer Reportsa, trebali bi izbjegavati kupnju novog modela u njegovoj prvoj godini jer će s protekom vremena proizvođač kod takvih modela otkloniti neke nedostatke pa će bolji termin za kupnju biti dvije do tri godine nakon što je izbačen na tržište. Jutarnji


Slične vijesti

Četvrtak (07:00)

Budućnost možda ipak nije u potpunosti električna

Zabrana prodaje novih benzinaca i dizelaša nakon 2030. ide na reviziju, kompanije otkazuju investicije

Kako se bliže europski izbori mnoga ‘zelena‘ pitanja dolaze u fokus javnosti, ali i političara u samoj Uniji, a mnoga od tih pitanja postaju i dijelovi predizbornih kampanja. Prosvjedi poljoprivrednika koji se također bune zbog zelenih i uvoznih politika već se duže vremena održavaju po cijeloj Europi i nikome od čelnika nisu dobro sjeli a kraj im se ne nazire.

Prema početnim planovima, na razini EU bi od 2035. godine trebala biti zabranjena prodaja svih novih vozila koja proizvode štetne emisije, što znači da bi sva vozila trebala biti isključivo na električni pogon, bio on na baterije ili na vodik. Iako prave zamjene za fosilna goriva još uvijek nema, potpuna zabrana motora na fosilna goriva ostaje na snazi, iako će vjerojatno biti napravljeni određeni ustupci u pogledu motora u kojima izgaraju sintetička goriva. To znači da će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u proizvodnji i nakon 2035. godine ali da bi takvi motori nakon te godine trebali biti pokretani isključivo e-gorivim, što je poprilično optimistično. Lider

18.02. (19:00)

Svijet je prebrz i prežestok

Amaksofobija – strah od boravka u automobilu

Ova fobija uključuje i sam proces vožnje, ali i vožnju u automobilu ili nekom drugom obliku prijevoza kao putnik. Etimološki, riječ dolazi od grčkog amaxos (kočija) i fobos (strašni strah). Uzroci ovih fobija mogu biti proživljena prometna nesreća, ali i neodređeni strah od vožnje ili putovanja. Simptomi koje osoba s amaksofobijom ima su znojenje, vrtoglavica, nelagoda u želucu, stezanje u prsima, ubrzani rad srca, nagon za plačem ili vriskom, napetost mišića i panika, koje prate negativne misli, briga, nesigurnost, strah i iščekivanje opasnosti. Revija HAK

01.02. (14:00)

Nije to popust za Black Friday

Vraćanje kilometraže na vozilima: Manipulira se s čak 3,5 posto prodanih vozila, rijetki se kažnjavaju

Unatoč prijetnji zatvora do osam godina, muljatori s kilometrima i dalje često pobjegnu oštrim kaznama u Hrvatskoj, gdje se vraćanje kilometraže tretira kao kazneno djelo prevare. No, zakoni nisu jednako rigorozni u svim državama. Francuska ima najveću kaznu od 300.000 eura, dok se u Srbiji i Mađarskoj muljatorima prijeti zatvorom do jedne godine. U Poljskoj, prevaranti mogu dobiti kaznu zatvora do pet godina, u Češkoj, Litvi i Francuskoj dvije godine, Španjolskoj 3,5 godine, Italiji tri godine, a u Njemačkoj jednu. Međutim, to su maksimalne kazne koje obično nitko ne dobije. Stručnjaci ističu važnost stvaranja jedinstvene zakonodavne prakse kako bi se smanjila stopa prevara s kilometražom. Istraživanje tvrtke. (carVertical, Jutarnji)

28.01. (15:00)

Sakupljači stare krame

U Hrvatskoj se godišnje skupi oko 39 tisuća tona otpada od automobila, za predaju jednog možete dobiti do 130 eura

Od cijele količine otpada u potpunosti je obrađena, te 26.500 tona otpadnih guma od čega je oporabljeno 23.000 tona, Hrvatska je ispunila, pa i premašila ciljeve propisane EU direktivama i Zakonom o gospodarenju otpadom. Stopa ponovne uporabe i oporabe otpadnih vozila iznosila je oko 97 posto, a cilj je bio 95, odnosno 85 posto za ponovne uporabe i recikliranje. Od 2007. godine od kada je uspostavljen sustav koji organiziraju prikupljeno oko 500 tisuća otpadnih vozila. Za stari neispravni automobil koji sadrži osnovne dijelove dobit će naknadu od 13 centi po kilogramu. Nešto manje, sedam centi po kilogramu, dobit će oni koji predaju necjelovito vozilo. Iz Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost poručuju kako stoga nema potrebe da stari automobili završavaju u prirodi ili godinama trunu po dvorištima jer se sve može riješiti jednim telefonskim pozivom. Index

25.01. (16:33)

Tesla za 2023. godinu bilježi pad profita od 23 posto

19.01. (21:00)

A još jeftinije biciklom ili pješice

Vožnja električnim automobilom jeftinija od benzinaca i dizelaša u mnogim državama, ali ne i u Hrvatskoj

Dakle, u Njemačkoj kilometar s električnim automobilom košta 43 centa, dok s motorom s unutarnjim sagorijevanjem u prosjeku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cijena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravaka također su obično niži. U Italiji, Španjolskoj i Švedskoj s električnim automobilom također se može uštedjeti oko 1 cent po kilometru. Najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji s po 5 centi po kilometru. Rezultati studije nisu svugdje u Europi tako pozitivni za električne automobile.U Hrvatskoj je omjer 46 centi prema 41 centu, u korist motora s unutarnjim sagorijevanjem. Auti na baterije skuplja su varijanta i u Mađarskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj, Češkoj… Revija HAK

13.01. (14:00)

Pimp my ride

Domaća tvrtka restaurira stare automobile i u njih ugrađuje inteligentni hardver

Tehnološka tvrtka Bmmpr, koja izrađuje inteligentni hardver, a koja se pojavila na CES-u sa svojim poznatim automobilom budućnosti nazvanim Lightning – upravo se time bavi. Taj automobil budućnosti je, u biti, potpuno restaurirani Mustang Fastback iz 1967. Automobil u Soul Red boji s trkaćim prugama reagira na vozača na temelju blizine. Lightning oživi kada mu se vozač približi, a zaspi kada se vozač udalji, a čak i kada Lightning “spava”, automobil će cijelo vrijeme pratiti promjene, spreman dočekati svog vozača po povratku, a sve zahvaljujući elektroničkom uređaju Bmmpr x Cars, koji se lako postavlja i s kojim svaki automobil može postati pametan. Bmmpr × Cars nadzire vibracije, nagib i promjene tlaka kako bi otkrio, na primjer, krađu katalizatora i kotača te provale kroz razbijene prozore. Senzori unutar hardvera hvataju te signale i odmah šalju telefonska upozorenja vlasniku putem mobilne aplikacije Bmmpr: Next. (Index)

11.01. (13:00)

Auto je siguran, nismo sigurni za vozača

Novi automobili moraju imati naprednije sustave sigurnosti i ‘crnu kutiju’

Opskrba se stabilizirala, ali cijene automobila neće se vratiti na prethodne razine. Nova europska pravila, aktivna od srpnja, zahtijevaju ugradnju naprednih tehnologija i inovativnih sustava, čineći vozila čišćima i sigurnijima. Od srpnja, novi automobili moraju imati sustave poput inteligentnog tempomata, pomoći pri kretanju unatrag, upozorenja na pozornost u slučaju pospanosti vozača, sustava automatskog kočenja, sustava za zadržavanje u voznom traku. Od srpnja više neće biti moguće kupiti novi automobil bez tih sustava. Crne kutije postaju obvezne, olakšavajući istražiteljima nesreća utvrđivanje uzroka. Trend prema autonomnim vozilima jača, uz težnju da se osobama smanjene pokretljivosti omogući veća mobilnost. Očekuje se snažan priljev električnih automobila iz Kine, a pogonski sustavi na bazi vodika vraćaju se u fokus, iako su i dalje skupi, a infrastruktura punionica vodika nije široko rasprostranjena. (N1)

07.01. (20:00)

Konačno olakšano bočno parkiranje

Hyundaijeva inovacija: Sve smo bliže kotačima koji se zakreću za 90 stupnjeva

Za sada je potvrđeno samo postojanje e-Cornera, sustava koji, premda smo ga već vidjeli u prošlosti, upućuje na to da je Hyundai pronašao način da ga definitivno uvede u serijsko vozilo. Ovaj sustav omogućuje rotiranje sva četiri kotača pod kutom do 90 stupnjeva, osiguravajući odličnu okretnost u bilo kojem smjeru. Problemi s bočnim parkiranjem mogli bi se riješiti ako ovaj sustav postane dio naših života. Hyundai je već eksperimentirao s ovim sustavom, a sad je očigledno bliže proizvodnji, što je posebno olakšano s električnim motorima… Revija HAK