Jurica Pavičić o pobjedniku FEST-a "Slučaj Makavejev ili proces u bioskopskoj sali" - Monitor.hr
06.03. (21:30)

Jurica Pavičić o pobjedniku FEST-a “Slučaj Makavejev ili proces u bioskopskoj sali”

Temeljeći film na arhivskom audiomaterijalu zabilježenom u novosadskom kinu u lipnju ‘71., Radovanović rekonstruira cenzorske mehanizme i mentalitet SFRJ, ali – svjesno ili namjerno – pravi film i o današnjici, o kulturnom trenutku kad neke nove “zdrave snage” opet nasrću na filmove koji “zdravorazumski” štete, filmove koje – opet – pravi neka “odnarođena elita”… Slušajući gorljive samoupravljače koji 1971. žele zabraniti “nakazni”, “mučni” i “nezdravi” film, ne mogu mi a ne pasti na pamet neki ovovjekovni branitelji javnog kulturološkog zdravlja poput Ivica Šole ili Željke Markić u Hrvatskoj te njima sličnih u Srbiji. Opet se napada kultura koju kreira “odnarođena elita”. Opet se proziva onog tko je za to dao novac. Opet se poziva na majke i kćeri, koje se “ne može pustiti da ovo gledaju” – piše Jurica Pavičić, Jutarnji, IMDB



Slične vijesti

Jučer (08:00)

Buu-huu

Marko Njegić: “Festival straha” je horor godine

Dobili smo novog velikog horor režisera i horor godine. Ari Aster je svojim prvijencem, prošlogodišnjom žanrovskom senzacijom “Naslijeđeno zlo”, ukazao na golemi potencijal. U drugijencu “Festival straha” (IMDB: 7,7)Asterov potencijal je eksplodirao. U ovom trenutku nema većeg horor specijalista: Aster je jači od Mikea Flanagana (“Oculus”, “Ouija 2”, “Somnia”, TV serija “The Haunting Of Hill House”), a njegov “Midsommar” najjači film strave i užasa u posljednje vrijeme. Do isteka godine ima još nekoliko mjeseci, no ovaj film će biti prokleto teško nadmašiti… – piše Marko Njegić za Slobodnu i daje mu maksimalnu ocjenu: *****.

Subota (13:30)

Kralj blagajni

Polimac: Novi ‘Kralj lavova’ – raskošnije, ali nema puno novoga

Impresivan i inovativno napravljen spektakl – kaže kritičar Jutarnjeg o novoj verziji ‘Kralja lavova’ (naglašava da ovo nije igrana varijanta, s obzirom da je sve nacrtano računalom), što nije čudo jer je s 260 milijuna dolara ovo najskuplji dosad Disneyjev “crtić”. Minus je, kaže, nedostatak humora te što su neki likovi manje simpatični.

Petak (15:30)

Iz Austrije s ljubavlju

Jurica Pavičić: ‘Dnevnik Diane Budisavljević’ – najvažniji film u Puli

Diana Budisavljević bila je Austrijanka, udana za zagrebačkog liječnika, Srbina, koja je u Drugom svjetskom ratu spasila oko 10.000 srpske djece. Redateljica Dana Budisavljević (nisu u rodu) snimila je igrano-dokumentarni hibrid o njoj – najvažnije ostvarenje premijerno prikazano na 66. pulskom filmskom festivalu i, uz ‘Sam samcat’ Bobe Jelčića jedini film u konkurenciji kojem bi ozbiljan žiri mogao dati nagrade, kaže Pavičić.

 

Četvrtak (12:30)

Njegić: “Dopunska nastava” novi film Ivana-Gorana Viteza – talačka kriza u osnovnoj školi kao odraz hrvatskog društva

Američki žanrovski film služi Vitezu kao kalup za satirične pomake i odmake, tj. više ili manje suptilno destruiranje istoga, a nešto slično, samo još zajedljivije, radi i kad se bavi sivom hrvatskom stvarnosti (politika, obrazovanje, novinarstvo) u kojoj će se mnogi prepoznati. U prvom planu filma je scenarij, odnosno priča socijalne tematike koja je izravna, direktna i stvarnosno konotativna. Kinodistribucija filma je tempirana za kraj studenog, “u jeku predsjedničke kampanje”. Tome se veseli Vitez, redatelj koji hrvatsko društvo upućuje na dopunsku nastavu – piše Marko Njegić u Slobodnoj.

Četvrtak (09:00)

Pavičić: Novi film Briana De Palme “Domino” – gledatelji će ili voljeti ili mrziti

Riječ je, ukratko, o komadu klasičnog žanrovskog “pulpa” koji je pun općih mjesta: odmazda za ubijenog kolegu, razbarušeni agent, birokratski šef, teroristički napad koji treba spriječiti u zadnji čas. Svjestan da ne barata baš najoriginalnijim materijalom, De Palma se odao igri koju je inače uvijek volio. Prenapuhao je svaki klišej, bombastični predložak nadogradio još bombastičnijim stilom, naglasio petparački “pulp” umjesto da ga prikrije. Snimio je film pun napadne muzike, čudnih zumova i paralelnih montaža koji ima trešastu aromu 70-ih – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

Srijeda (13:30)

Savski galebovi

Jurica Pavičić: Senzacija Pule – najmlađi redatelj u povijesti festivala s filmom od 9.000 kuna

 

‘Zagrebački ekvinocij’ producentice Ene Bašić te režisera i scenariste Svebora Mihaela Jelića – lepršav je, šarmantan, mladenački, stilski živ, brz, pun neuljepšanog i razuzdanog života, piše Pavičić. Rođen 1998., Jelić je najmlađi režiser kojem je dugometražni film igrao u Puli, film su producirali u kućnoj radinosti, a budžet filma (9.000 kuna) prikupljen je crowd-fundingom. Film se vrti oko tuluma u zagrebačkom stanu.

29.06. (08:30)

Njegić: “Yesterday” – romantična feel good komendija Dannyja Boylea i scenarista Richarda Curtisa

Yesterday (IMDB 6,9) ima snagu da trenutačno ponese kao hit Beatlesa, a i Curtis i Boyle u tim trenucima spretno i neprimjetno prebacuju film na teren magične romantične “feel good” komedije, najbolje takve u posljednje vrijeme uz ili iza “Zavedi me ako možeš”. Romantično-glazbena magija “Yesterdaya” doživljava vrhunac u finalu s jednim od najljepših momenata godine: u istom kadru je objedinjen Jack na pozornici Wembleyja i Ellie u zapozorju, projicirana na videozidu, u krupnom planu. Kadar za jučer, danas i sutra – rezime recenzije Marka Njegića u Slobodnoj.

24.06. (09:00)

Polimac: ‘Rolling Thunder Revue: Priča o Bobu Dylanu’ najčudniji je film Martina Scorsesea

Na prvi pogled riječ je o dokumentarcu o Dylanovoj turneji iz 1975. godine, kada je ovaj ludi trubadur, okupivši oko sebe srodne duše poput Joan Baez, Allena Ginsberga, gitarista Micka Ronsona i drugih, svirao u manjim dvoranama po malim američkim gradovima… Ima se tu još štošta prigovoriti, krajnje nemarno skakutanje po povijesti, ali dobronamjernima to neće toliko smetati. Od onoga što je Scorsese kontrolirao najzanimljivije su Dylanove cinične izjave da je “Rolling Thunder Revue” bila tako davno da je se on uopće i ne sjeća i da je od svega ostao samo pepeo – piše Nenad Polimac za Jutarnji.

21.06. (15:30)

A kina imaju dobru klimu

Polimac o ‘Priči o igračkama 4’: I sentimentalna priča i napeti akcijski hit

“Sjajna ‘četvorka’, svakako najbolji holivudski film ove godine, krajnje mudro postavlja gotovo egzistencijalna pitanja vezana uz naizgled trivijalne protagoniste… Bavi se temeljnim problemima kako igračaka tako i ljudi, a napeta je poput najboljeg holivudskog spektakla. Nema tu distance koju pobuđuju neprestane pucnjave i jurnjave automobila, vezani smo za te junake od samog početka do kraja, zahvaljujući jednostavnoj dosjetci koja se zove dobra i pametna priča” – Polimac (i na IMDB-u velikih 8,8).