Kad pukne ljubav
Jedna od poslovnih aktivnosti koju radim vezana je uz ovaj newsletter – pišem i šaljem ih do tri komada svaki tjedan i to potpuno besplatno i ikakvog očekivanja ili želje za nadoknadom od primatelja.
No, nekada davno bilo je to malo drugačije, a razgovor s jednom pametnom poduzetnicom podsjetio me na fazu “neuzvraćene ljubavi” koju sam i sam davno prošao, a koliko čujem i mnogi drugi je sve češće prolaze.
O čemu se radi najbolje mogu pojasniti kroz slanje newslettera koji sve više uzima maha u promociji i poslovnom djelovanju oko nas ali i svaka druga slična aktivnost spada pod tu kategoriju (blog, letak, katalog, tel. pozivi…)
Mnogi poduzetnici često imaju ovako postavljen poslovni model:
- Ponudit ćemo svijetu nešto korisno, a zauzvrat ćemo tražiti njihovu email adresu / telefon / adresu
- Na “ulovljenu” email adresu redovito ćemo slati i dijeliti korisne informacije
- Kroz vrijeme djelovanja stvorit ćemo lojalnost primatelja i oni će biti više otvoreni za promocije, prodajne akcije i slične aktivnosti koje bi u budućnosti trebale dati financijsku korist
Načelno, sve ovo je dobro i ispravno ali u koraku 2 mnogi pokleknu.
Naime, kod redovnog slanja newslettera, s vremena na vrijeme neki od primatelja jednostavno više ne žele čitati i primati “vrijedne informacije” te kliknu na link ODJAVA ili UNSUBSCRIBE.
I tu za mnoge poduzetnike nastupi raspad sistema.
Pa zašto on više ne želi čitati, zar ne kuže da je sve ovo besplatno i korisno, kako ne vide da im informacije mogu pomoći, zašto o zašto…
Naša ljubav, naš potencijalni klijent koji je samo primao i primao, napustio nas u jednom trenutku te nam nije “uzvratio ljubav” kako smo to od njega očekivali ili se barem nadali. Šmrc!
Mnogi nakon ovakvih situacija idu istraživati tko su ti koji su ih napustili, tko su ti koji su se drznuli svojim klikom odlučiti da im poslane informacije više nisu toliko vrijedne…
Rezultat – razočaranje, odustajanje od slanje redovitog newslettera, preispitivanje ima li smisla ovo što radimo, promjena fokusa i ono najgore – uzalud izgubljeno vrijeme.
I to je to – “pukla je ljubav”, no ako ste poduzetnik s vizijom i nešto čvršće kože, brzo ćete shvatiti kako NIKADA nećete zadovoljiti 100% potencijalnih klijenata, kako NIKADA nećete imati savršeni proizvod i kako su ljudi koji primaju vaš newsletter ili slični materijal isto ljudi kao i vi, te im je ponekad previše informacija stvarno previše.
Rješenje? Jednostavno prebolite to i idite dalje. Nemate vremena za one koji su dobrovoljno odustali, već dajte priliku i vrijednosti onima koji su uz vas i kojima vaše informacije vrijede.
Ne možete upravljati drugim ljudima, već samo svojim djelima možete utjecati na njih. A što će oni napraviti i odlučiti je ipak nešto što ne možete kontrolirati i nema potrebe da se zbog toga nervirate.
Nadam se da je današnja lekcija bila korisna, te ako ste za 2016. godinu planirali koristiti newsletter kao platformu za stvaranje i povećanje svoje percipirane vrijednosti, sada je pravi trenutak da napravite plan i osvijestite kako odjava / unsubscribe nije kraj svijeta.