Manje je manje, a više je zamamno
Vrijeme u kojem živimo poprilično je nabrijano na pojam “više”.
Više….
… klijenata
… novaca
… posla
… ljubavi
… upita
… golova
… vremena
… djece
… followera
… bodova
… pokemona
… [što god]
Zašto je to tako, vezano je uz osjećaj straha i gubitka (tko želi biti luzer?), no dosta veliki utjecaj ima i društveno nametnuto očekivanje kako je “više” bolje od “manje” i kako uvijek treba stremiti prema više. Naravno, onda se na to nadoveže zaključak kako je “više” jednako “uspješno” i nakon toga postanemo kuhani i pečeni, te upadamo u spirali više, više, više, još, još, još…
Više je zamamno, jer kada napravimo i ostvarimo nešto više od postojećeg, to onda otvara nove prilike koje nam opet mogu donijeti više nečeg (mira, sigurnosti, zadovoljstva…).
Sve ovo ima smisla do momenta kada nešto ne pukne – zdravlje, poslovna ideja, blokada, kriza, otkaz, rastava, prekid, prijevara.
I tu onda mnogi iz ekstrema “više = bolje” ulaze u drugi ekstrem “manje = bolje”. Manje ovog, manje onog, manje, manje, manje… Definitivno da naprave manje nečeg, no ekstrem i dalje ostaje što opet za sobom povlači nezgodne posljedice.
Koja je prava formula odnosa “više” vs “manje” ja na žalost ne znam, no znam da svijest o kombinaciji i “zaluđenosti” njima mnoge odvede na krivi put i hrpu problema.
Osobno, ja sam uvijek za manje klijenta koji će dobiti više vrijednosti, no definitivno ima biznisa u kojima sam i sam sudjelovao gdje je formula bila više klijenata i više profita, no bez zavaravanja kako takva postavka traje kratko.
U konačnici, sve se svodi na svijest o tome gdje se trenutno nalazimo (poslovno, osobno, emotivno, fizički, mentalno) i realnom očekivanju što možemo sami ili uz nečiju pomoć postići. Više ovog ili onog jest zamamno i dobro dođe kao motivacija da se pokrenemo i napravimo ekstra korake, no isto tako i manje nečeg drugog je isto odličan korak.
Bitno je da “uhvatite” i usvojite kako “više” NIJE mjera uspješnosti, barem ne kako nam je nameću mediji, društvene mreže, okolina i “uspješni” gurui. Ono kada se osjećate sigurno i zadovoljno je JEDINA mjera kojoj trebate stremiti.
I, što kažete? Jeste li za “više” ili “manje” ili imate neku svoju mjeru?
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).