Mentalne slike & utjecaj
S obzirom na to kako sve nas jako interesira na koji način ljudi funkcioniraju i na koji način možemo utjecati na njihovo ponašanje, lekcija s mentalnim slikama je jedna od važnijih tehnika koje trebate poznavati.
Krenimo od primjera…
Dućan sportske opreme
Ako detaljnije promotrite okruženje sigurno ćete zamijetiti nešto od ovog – veliki posteri ljudi koji trče, žene koje dižu girju, oznojenog muškarca kako pije proteinski shake, mladu majku kako trči u fora tenisicama i gura sportska dječja kolica, biciklista kojem se ne vide žbice od brzine…
Na racionalnoj razini razmišljanja jako dobro znamo zašto to rade i sigurno možete zaključiti da im je cilj aktivirati nam emocije i mentalne okidače koji će nam osvijestiti skrivene želje i potisnute potrebe.
Škola stranog jezika
Ako komuniciraju putem letaka, onda na njima često budu lijepi (ali ne prelijepi) ljudi koji imaju ravan pogled (nisu zabrinuto zadubljeni u knjige) u kameru ili gledaju prema učitelju, zidovi prostorije su svijetle boje, knjige iz kojih polaznici uče nisu previše debele… Riječi koje se često koriste svode se na “lako”, “brzo”, “jednostavno”, “sigurno”, “povoljno”, “garantiramo”, “stručno”, “izvorno”, “naj…”…
Na racionalnoj razini dobro kužimo kako nas “veselim” ljudima žele motivirati da se pokrenemo, obećanjima i kreativnim modelima plaćanja žele otkloniti nepovjerenje, a slikama sigurnih ljudi igraju na naše skrivene emocije tj. aktiviraju osjećaj straha i nesigurnosti.
Gore sam relativno površno, no dovoljno za nastavak, opisao dva slučaja prodaje s kojima ste se sigurno susreli i koje je relativno lako kopirati. No, znate li zašto su neki od njih uspješniji od svoje konkurencije? Zašto neki sportski dućani ili neke škole stranog jezika ili neki serviseri bicikala ili neki proizvođači vijčane robe imaju više posla i više uspjeha, nego neki drugi?
Odgovor je u tome što “ti drugi” kroz takve komunikacijske poruke dobro znaju što je u glavama njihovih klijenata i kreiraju poruke koje to podržavaju, a onda će ih radi toga klijenti percipirati kao poželjne, dok u slučaju da poruka komunicira nešto što im nije po volji, takvu će poruku shvatiti kao mišljenje ili krivo shvaćanje njihovih potreba ili još gore – nagovaranje.
Pojednostavljeno – ono što nam je po volji i netko nam to potvrdi doživljavamo kao činjenicu, dok ćemo ono što nam proturječi u nekom dijelu doživjeti kao mišljenje.
Zvuči komplicirano (i u praksi traži nešto više truda i energije da se stvori takva poruka) i sve se svodi na dublje poznavanje emocija i želja ciljne skupine, te ako im pokažete i demonstrirate da to kužite, tada im lako možete pokazati što će još više postići u suradnji s vama.
A gdje su tu mentalne slike i gdje je tu utjecaj i u čemu je fora svega toga?
Ako niste ulovili, radi se o tome da različitim radnjama i porukama pokazujete ili demonstrirate samo neke od elemenata krajnjeg cilja, dok će primatelji sami od sebe ispuniti “rupe” u takvoj slici i stvoriti svoju priču.
- žena trči u Nike tenisicama u maglovitom jutru
- slike svjetskih destinacija na letku za strani jezik
- oznojeni vozači brdskih bicikala kako slave uspješan spust
- ruka koja poseže za zadnjim komadom pizze
- strgana roleta kroz koju ulazi svjetlost
- muškarac koji sjedi u čekaonici rodilišta
- hrpa iskorištenih maramica
Što kažete? Jeste li sada “uhvatili” o čemu se tu radi?
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).