Nove gume sastojat će se od plastičnih boca, maslačka, riže, biljnog ulja... - Monitor.hr
20.02. (14:00)

Nisu jestive, ali skoro

Nove gume sastojat će se od plastičnih boca, maslačka, riže, biljnog ulja…

Doista zvuči kao da ste skupili sastojke za neko jelo (osim boca) koje priprema ambiciozni kuhar, ali nije tako. Industrija se prilagođava novim okolnostima, nije bitno samo proizvoditi, mantra je i tzv. održivost. Njemački proizvođač guma razmišlja o budućim proizvodnim procesima. Prirodna guma dobiva se iz stabala, a to će i u budućnosti biti ključni sastojak za proizvodnju. Maslačak je zanimljiv biljni resurs, a biljna ulja mogu biti dodatak siliciju. Ljuske preostale od proizvodnje riže dobar su izvor silicija, a Continental kaže da su ljuske energetski učinkovitije rješenje za proizvodnju. Što se tiče plastičnih boca, Continental ih može koristiti za izradu poliesterske pređe koja se koristi za kućište gume. Revija HAK


Slične vijesti

Prekjučer (18:00)

A kod koga je ključ?

Automobil može biti i u suvlasništvu, no tu su odnosi komplicirani

Na koga se registrira to vozilo u suvlasništvu i što kad se jedan od suvlasnika zainati? Neke odgovore daju propisi, a neka rješenja moguće je ishoditi tek u sudskom postupku. Ako je vozilo u vlasništvu nekoliko osoba, registrira se na jednu od tih osoba sukladno pisanoj izjavi koju vlasnici daju stanici za tehnički pregled vozila, a u prometnu dozvolu u prostor za napomenu upisuje se riječ: Suvlasništvo. Pravilnik o registraciji i označavanju vozila riješio je taj problem oko pitanja čije ime piše u prometnoj dozvoli. U prometu mogu sudjelovati samo registrirana vozila i zato rješavanje tog pitanja nije nevažno. Ako ikako možete, dogovorite se na vrijeme. Prodajte pa dijelite novac, ustupite drugom suvlasniku, neka vas isplate ili vi isplatite ostale suvlasnike, sve je lakše od razvlačenja po sudovima i zle krvi. Revija HAK

Četvrtak (16:00)

Sam svoj automehaničar

Kako pravilno provjeriti curi li tekućina iz vozila

Neugodan i zabrinjavajući prizor većini vozača je kad ispod vozila, na parkirnoj podlozi ugledaju lokvu ili mrlju. Svakako treba stati i provjeriti je li u pitanju sadržaj vašeg vozila.Osnovna radnja koje bi trebalo provesti: Zakočite vozilo parkirnom kočnicom, provjerite ispod haube, kad je motor ugašen više od pet minuta povucite mjerač motornog ulja ako je vozilo istim opremljeno i uvjerite se je li nivo ulja ispravan. Valja provjeriti rashladnu tekućinu, antifriz… Benzin na podlozi većinom ne ostaje kao lokvica na asfaltu nego kao suhi otisak, zbog velike hlapljivosti intenzivnog je mirisa. Ako imate novije vozilo s malo prijeđenih kilometara ne odustajte prerano od spomenutih kontrolnih radnji jer glodavci mogu progristi gumene cijevi. Revija HAK.

Četvrtak (08:00)

Poljak u Fiat Cinquecento natovario 9-metarsko deblo

Srijeda (09:00)

Hoće li auti u budućnosti ići na baterije ili e-gorivo, pitanje je sad?

Što su to e-goriva i zbog čega je Njemačka minirala zakon koji je trebao upokojiti benzince i dizelaše?

911 GT3 Cup, Porsche Mobil 1 Supercup koristi sintetičko gorivo eFuels

Njemačka je u posljednji tren minirala zakon Europske unije o zabrani prodaje automobila s emisijama ugljičnog dioksida (CO2) od 2035. godine. Službeni Berlin traži da se nakon tog datuma dopusti prodaja novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem ako rade na e-gorivo. E-goriva, poput e-kerozina, e-metana ili e-metanola, potpuno su sintetička goriva koja ne sadrže naftne derivate, već nastaju industrijski – korištenjem ugljičnog dioksida ili ugljičnog monoksida iz okoliša i njihovim kombiniranjem s vodikom. Posebnim procesima od ugljika i vodika dobiva se gorivo. Automobil na e-gorivo u atmosferu ispušta CO2, ali je kvaka u tome da su emisije jednake količini izdvojenoj iz atmosfere da bi se proizvelo to e-gorivo – što ga u konačnici čini CO2 neutralnim. Tportal

23.03. (11:05)

Prosječni automobili sve su teži, a razlog je najviše u električnoj mobilnosti

10.03. (13:00)

Nema jeftine budućnosti

Riječ stručnjaka: Oni koji su jučer vozili Opel Corsu i slične automobile, sutra će ići autobusom

Nijedan europski proizvođač tehnološki se ne može približiti Toyoti ili Tesli, barem ako se držimo onoga što svaki danas proizvodi i plasira. Ipak, za Jensa Andersena, Tesla prestaje biti referenca i on vjeruje da je prednost koju je američki proizvođač ima nad ostalima blizu nestanka. Prema Nijemcu, tvrtka Elona Muska u budućnosti bi se čak mogla smatrati mogućom metom koju će Volkswagen apsorbirati. Neće biti problema, smatra, u premium segmentu, gdje će marke poput Audija, BMW-a, Mercedesa ili Porschea imati konkurentnu električnu tehnologiju koja se može ponuditi u zamjenu za premium trošak nabave. Međutim, u nižem segmentu tržišta, ne može biti evolucije ako se prodaja ne poveća. Možda nikada nećemo vidjeti istinski konkurentne električne automobile za manje od 20.000 eura, ali samo će vrijeme pokazati je li Andersenovo gledište ispravno. Revija HAK

09.03. (17:00)

Zrak još uvijek nije dovoljno čist

Njemačka stopirala zabranu prodaje dizelaša i benzinaca

Nakon što je Njemačka dovela u pitanje odluku o zabrani prodaje novih automobila na benzin i dizel od 2035. godine, Europska unija je odgodila planirano glasovanje o zakonu do sljedećeg tjedna. Kako piše Reuters, novi datum glasovanja još uvijek nije poznat, a glasnogovornik Švedske koja predsjedava EU-om, rekao je da će se veleposlanici vratiti na tu temu “u dogledno vrijeme”. Riječ je o odgađanju konačnog odobrenja za obaveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, liberala i zelenih, a zakonski paket podržan je s 340 glasova za, 279 protiv i 21 suzdržanim. Green

06.03. (12:00)

Ili vozi po mraku

Kako reducirati zasljepljivanje zbog sunčeve svjetlosti tijekom vožnje

U jesenskim, zimskim i proljetnim mjesecima je Sunce nisko na obzoru pa nije loše u automobilu uvijek imati sunčane naočale – jer baš u tom razdoblju direktna Sunčeva svjetlost može zaslijepiti vozača. Dobro je i povisiti poziciju sjedenja i spustiti sjenilo. Savjetuje se povećati sigurnosni razmak zmeđu svog vozila i vozila ispred. Problem često predstavlja prljavo vjetrobransko staklo – u kombinaciji sa Sunčevom svjetlosti značajno smanjuje vidljivost. Dobro je održavati stakla u automobilima čistima. Također, provjerite i stanje brisača na vozilu. Oni moraju biti u dobrom stanju i funkcionirati bez greške… Revija HAK

10.02. (19:00)

A i da limari ne ostanu bez posla

Zašto proizvođači automobila ne izrađuju vozila od nehrđajućeg čelika

Dakle, nehrđajući čelik košta više od čelika koji se koristi u većini automobila jer sadrži krom i druge sastojke, poput nikla i molibdena, za kojima vlada velika potražnja te su i poprilično skupi. On zahtijeva posebne tehnike zavarivanja pa i novu liniju na kojoj će se proizvoditi. Čelik koji se koristi u većini automobila dizajniran je da se zgužva u sudaru, upija energiju i štiti putnike. Nehrđajući čelik ne gužva se tako lako, izlažući putnike većoj sili udara. S ovom legurom je teže raditi tamo gdje se traže manje savijene površine, pout branika. Vjerojatno i zato Cybertruck ima ogromne ravne plohe, kao da ga je dizajnirao pragmatični student strojarstva, a ne diplomac s neke akademije primijenjene umjetnosti. Revija HAK

03.02. (23:00)

Bitno da ide i ne zagađuje

Električni automobili dobivaju konkurenta: Honda CR-V ide i na gorive ćelije vodika

Ideja da ćemo od 2035. kupovati samo nove električne automobile (na baterije) čini se sve manje izvjesnom jer mnogi proizvođači ozbiljno računaju na vodik kao pogonsko gorivo – u klasičnim motorima s unutarnjim sagorijevanjem ili sustavima s gorivim ćelijama vodika. Honda je jedan od tih proizvođača, a sada je objavila da je uspela poprilično smanjiti cijenu cijelog sustava s gorivim ćelijama vodika i da će ga ugraditi u novi model CR-V, kao jednu od opcija. Proizvodnja počinje sljedeće godine u tvornici u Ohiju. CR-V na vodik bit će zamjena za Clarity Fuel Cell, limuzinu koja se nudila u Kaliforniji od 2017. do 2020. godine. Revija HAK/Autoportal