• 12.02. (15:30)

    Tko voli funk-jazz nek se javi

    Novi album Tihomira Popa Asanovića – prvi nakon 43 godine

    Fusion-jazz, prog-rock i funk orguljaš Tihomir Pop Asanović svoje albume ‘Majko Zemljo’ (1974., Jugoton) i ‘Pop’ (1976., Jugoton) prodao je u nekoliko stotina tisuća primjeraka, nedavno ih je reizdao, da bi ove godine objavio novi album Povratak prvoj ljubavi. Uz njega je prateći bend Prijatelji (Jani Moder – gitara, Davor Črnigoj – bas, David Morgan – bubnjevi), pjevačica Sabrina Hebiri, a gostuju mu gitarist Vlatko Stefanovski, Drago Jelić (YU Grupa), Vedran Božić (ex-Time), Saša Antića iz T.B.F.-a. Kaže Aleksandar Dragaš da je album dobar, iako manje avangardan od ona dva.



  • Slične vijesti

    11.03. (11:30)

    Album tjedna

    Hrvoje Horvat o novom albumu Kojota: Bolji je, cjelovitiji i izveden zrelije od onih starih

    Pa kakav je? Taman kakav treba, a najveća “krivnja” kod (zlo)namjernika bit će mu upravo najveće vrline; energija, strast i organski zvuk. sve tadašnje tlapnje nekih o “staromodnom gitarističkom rocku” padaju u vodu, jer je vrijeme pokazalo da su Kojoti bili u trendu, a novi album “Sve je pod kontrolom?” bolji je, cjelovitiji i izveden zrelije od onih starih. Sigurna svirka, sjajni gitaristički rifovi, pamtljivi refreni i tutnjajuća ritam sekcija… – piše Hrvoje Horvat o albumu “Sve je pod kontrolom?” Kojota.

    Evo još jedan dobar video – Ljubav u kvaru

    10.02. (20:30)

    U doba Brexita

    Ska – vječna inspiracija naših glazbenika

    Povratnički album The Specialsa “Encore”- prvi s Terryjem Hallom za mikrofonom nakon 37 godina, ali nažalost ne i s Jerryjem Dammersom za klavijaturama- donosi efektnu usporedbu Velike Britanije iz doba Brexita s onom iz vremena uspona Margaret Thatcher i engleske ska glazbe okupljene oko etikete 2 Tone Records. Nama je zanimljiv i zbog upliva The Specialsa na naš novi val te usporedivih socio-političkih konotacija nekoć i danas, a “Encore” je i povod da se nešto napiše o povijesti toga utjecajnog benda, ska glazbe, skinhedsa i punka, piše Aleksandar Dragaš za Jutarnji.

    12.11.2018. (13:30)

    I stas i glas

    Anna Calvi: Moraš biti neustrašiv i zgrabiti publiku za vrat, to sam naučila od Cavea

    Aleksandar Dragaš skreće pažnju na skori koncert Anne Calvi u ljubljanskoj dvorani Kino Šiška i da ona nije samo prelijepa žena efektnog modnog ukusa već da plijeni zbog strastvenih ljubavnih pjesama, divnog i čistog glasa te distorziranog twanga električne gitare, “pjesme i izvedbe zadivljujuće su barem koliko i elegantna scenska pojava”. Pročitajte intervju sa njom i poslušajte ju

    Pogledajte i sjajnu Blackout live u Parizu 2011.

    03.02.2018. (20:57)

    Bliske obale

    Dragaš o novom Glenu Hansardu: Topao i dirljiv album

    Riđobradi i riđokosi irski kantautor Glen Hansard, kojeg znamo iz filma Once, objavio je svoj treći album ‘Between Two Shores’ gdje “pušta pjesme da dišu i otvaraju se kao što su to činili Crosby, Stills ili Nash”, kaže Aleksandar Dragaš. Opisuje da je Hansard sad sličniji Davidu Grayu, Hozieru i Damienu Riceu, a da je ‘Between…’ “topao i dirljiv album o čovjekovoj razlomljenosti između optimizma i pesimizma”. Jutarnji

    17.05.2017. (13:45)

    Glazbena kritika Mount Eerie: Remek djelo o smrti i ljubavi

    Američki pjevač/pjesmopisac Mount Eerie objavio je album ‘A Crow Looked at Me’ kojeg je napisao nakon što mu je umrla mlada supruga, umjetnica Geneviève, vrlo nježan tih lo-fi folk, samo s akustičnom gitarom i glasom, a tekstovima vrlo osobnim i vrlo “običnim”. Kritika ga sve od reda hvali – The Bridge ga naziva remek djelom, Pitchfork svrstava u svoju rubriku najbolje nove glazbe, Ravno do dna daje ocjenu 9 od 10. Ovdje ga se može preslušati.

    15.10.2016. (14:46)

    Kotrljanje

    Dragaš o ‘Like a Rolling Stone’: Samo ova pjesma bila bi dovoljna za Nobela

    “Napisao je Dylan i prije 20. srpnja 1965. godine, kad je prvotno objavljena Like a Rolling Stone, velikih i važnih pjesama, posebice u okviru onoga što nazivamo protestnom folk glazbom, ali i sam je smatra prekretnicom, a u više navrata navodila se kao najveličanstvenija ili barem jedna od pet najboljih i najvažnijih pjesama, ne samo njegova opusa, nego i cjelokupne rock i popularne glazbe. U prvi mah shvaćate da je ‘Like a Rolling Stone’ priča o djevojci koja je nekoć bila na vrhu, a onda se našla na dnu. No malo-pomalo shvatiti zašto je ta pjesma ujedno i priča o vašem životu, uhvaćenom u socijalnu, ekonomsku, sistemsku i svaku drugu mrežu iz koje ne možete pobjeći”, piše Aleksandar Dragaš. Jutarnji

    28.04.2015. (20:57)

    Loše, loše i opet loše...

    Zašto u Hrvatskoj nema glazbenih kritičarki u mainstream medijima?

    “Ne treba biti lumen da se registrira kroničan manjak žena/autorica u svijetu mainstream glazbene kritike. Koliko je maskulina postava Rolling Stonea utjecala na estetske kriterije njihovog odabira, tema je za sebe. Prigodničarski izbori naj albuma određenih glazbenih razdoblja uobičajen su trend, najčešće usmjeren rasprodaji naklade, a mnogo manje ozbiljnijoj, analitičkoj valorizaciji glazbene pop i rock povijesti. Od toga je li se neki album trebao naći na ovoj listi, mnogo poraznijom smatram činjenicu da se u proteklih četrdeset godina u glazbenoj kritici i publicistici nije pojavila ni jedna žena, osim splitske kritičarke Tamare Visković”, piše Antonela Marušić za Vox Feminae.

  • Slične vijesti

    24.04. (22:00)

    Aleksandar Dragaš nastavlja na tezu Cavea o smrti rocka: Već petnaestak godina nema bendova koji rock čine opasnim, uzbudljivim, razuzdanim, ludim, radikalnim, divljim, razvratnim i neukrotivim

    Iscrpnije...
    11.03. (11:30)

    Album tjedna

    Hrvoje Horvat o novom albumu Kojota: Bolji je, cjelovitiji i izveden zrelije od onih starih

    Pa kakav je? Taman kakav treba, a najveća “krivnja” kod (zlo)namjernika bit će mu upravo najveće vrline; energija, strast i organski zvuk. sve tadašnje tlapnje nekih o “staromodnom gitarističkom rocku” padaju u vodu, jer je vrijeme pokazalo da su Kojoti bili u trendu, a novi album “Sve je pod kontrolom?” bolji je, cjelovitiji i izveden zrelije od onih starih. Sigurna svirka, sjajni gitaristički rifovi, pamtljivi refreni i tutnjajuća ritam sekcija… – piše Hrvoje Horvat o albumu “Sve je pod kontrolom?” Kojota.

    Evo još jedan dobar video – Ljubav u kvaru

    26.02. (16:00)

    Novi album kalifornijske pjevačice Jessice Pratt: Zbog jednostavnog pristupa pjesmama koje favoriziraju atmosferu i raspoloženje nauštrb melodije i pamtljivosti, glazba Jessice Pratt je istovremeno iznimno laka za slušanje i poprilično teška za definiranje

    Iscrpnije...
    26.02. (13:00)

    Prvi album hrvatskog psihodeličnog benda Šumovi protiv valova: Sve ima osjećaj starinske preciznosti koja prije svega proizlazi iz ljudskog rada i promišljanja

    Iscrpnije...
    21.02. (10:10)

    Aleksandar Dragaš o novom solo albumu Boba Moulda, lidera benda Hüsker Dü: Oduševljava s koliko elana i vjere u ono što radi te žara i strasti u izvedbama zrači

    Iscrpnije...
    18.02. (23:00)

    A jadan. Aleksandar Dragaš napisao osvrt na Doru (to je vijest, ne Dora): Od vlastite novine tražim odštetu. Naime, slutim da sam od takvih pjesama mentalno i psihički oštećen, a to je u mom slučaju ozljeda na radu.

    Iscrpnije...
    10.02. (20:30)

    U doba Brexita

    Ska – vječna inspiracija naših glazbenika

    Povratnički album The Specialsa “Encore”- prvi s Terryjem Hallom za mikrofonom nakon 37 godina, ali nažalost ne i s Jerryjem Dammersom za klavijaturama- donosi efektnu usporedbu Velike Britanije iz doba Brexita s onom iz vremena uspona Margaret Thatcher i engleske ska glazbe okupljene oko etikete 2 Tone Records. Nama je zanimljiv i zbog upliva The Specialsa na naš novi val te usporedivih socio-političkih konotacija nekoć i danas, a “Encore” je i povod da se nešto napiše o povijesti toga utjecajnog benda, ska glazbe, skinhedsa i punka, piše Aleksandar Dragaš za Jutarnji.