Obećanje, ludom…
U self-help (samo-pomažućoj) literaturi često se navodi jedna tehnika osobne motivacije za koju sve više i više mislim da je jedno veliko sr* za većinu nas.
Tehnika se svodi na upražnjavanju nekoliko poznatijih metoda manipulacije (društvena odgovornost i konzistentnost), a svodi se na to da javno ili pred krugom ljudi do kojih vam je stalo date obećanje kako ćete do XYZ datuma napraviti ABC radnju ili postići DEF cilj.
Pojednostavljeno, obitelji obećate kako ćete krenuti redovito vježbati od srijede, djelatnicima šaljete memo kako ćete od 1.2. uvesti novu proceduru, na fejsu obznanite kako ćete od ovog trenutka zdravo jesti…
Ideja tehnike (zašto bi ona kao trebala funkcionirati) zasniva se na pritisku koji ćete osjećati jer će vas ljudi od povjerenja pitati za rezultate te kako vam je stalo do vlastite slike i konzistentnosti, nećete ih razočarati i izvršit ćete dano obećanje.
Zvuči jako fora, ne nisam baš siguran da za većinu nas i ovo naše podneblje to funkcionira. Zapravo, poprilično sam siguran da za pametne ljude ova metoda motivacije ne funkcionira.
A ne funkcionira baš u tome što već znamo i imamo puno iskustva kako se možemo izvući iz takvih situacija:
- nisam tako mislila
- šalila sam se
- ignoriranje
- definiranje nekog novog cilja jer taj ionako nije imao smisla
I baš zato što ne funkcionira i baš zato što sam se naslušao i nagledao ovakvih obećanja na stotine (društvene mreže ali i moji klijenti), jednostavno ne vjerujem da je ovo dobra tehnika. Štoviše, mislim da ju je najbolje izbjegavati jer ona uvodi u jedno nezgodno stanje – razočaranje i osjećaj manje vrijednosti.
Naime, i dok možemo tvrditi da nam nije stalo do mišljenja drugih ljudi ili da neki bliski ljudi ne kuže kakva nas je nepredviđena situacija spopala, negdje u sebi ipak osjećamo kako smo se zaletjeli i kako stvari nismo postavili na najbolji način (osjećaj gubitka).
Koji je ispravan način za vas / tebe, ne bih znao, no iz iskustva sam naučio i svjedočio kada su se planovi zadržali za sebe i kada se radilo potiho, kada se nije izletavalo s bombastičnim obećanjima tada su se poslovi i napravili. Ne uvijek u zacrtanim rokovima, no planovi su se ostvarili.
Zato i mislim da danas, a ni ova buduća vremena nisu za velika obećanja, jer ionako znamo kako su ona ludom za…
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).