Od CD-a do bočice ničega: e-trgovina kao ogledalo ljudske (ne)ozbiljnosti - Monitor.hr
Ponedjeljak (11:00)

Svaka roba ima svoga kupca, valjda

Od CD-a do bočice ničega: e-trgovina kao ogledalo ljudske (ne)ozbiljnosti

Od prvog CD-a kupljenog online do prodaje zraka i nevidljivih prijatelja, e-trgovina se razvila iz racionalne inovacije u prostor potpune slobode (i ludosti) kupovine. Od NetMarketa do milijuna online dućana, internet je postao poprište bizarnosti koje prkose zdravom razumu, ali pronalaze svoje kupce. Na eBayu se prodavala duša, Djevica Marija na tostu i zrak iz Kanade. Novi val uključuje NFT-eve slavnih pramenova i “emocionalni nakit” (što god to značilo). Bilo da je riječ o ironiji, impulzivnosti ili potrebi za pažnjom – izgleda da svatko (i sve) može naći svog kupca online. Lider


Slične vijesti

02.05. (11:00)

Šoping-centar zove – internet ne zna zagrlit

Digitalni šoping postaje dosadan, vrijeme je za buđenje nove (stare) iskre – odlazak u trgovine

Digitalna kupnja sve češće ostavlja korisnike emocionalno praznima, pokazuje globalno istraživanje. Iako praktična, e-trgovina ne izaziva radost ni uzbuđenje kao fizički šoping – izostaje „iskra otkrića“. Većina potrošača žudi za spontanosti, personalizacijom i doživljajem, a impulzivne kupnje donose više sreće offline nego online. Brendovi bi, uz funkcionalnost, trebali ulagati i u emocionalnu dimenziju online iskustva: zabavne preporuke, inspirativni sadržaj i ljudski dodir. Jer šoping, kad je dobar, nije samo transakcija – to je mini terapija. Lider

10.01. (19:00)

Iz udobnosti doma

Trendovi online kupovine 2024.: Hrvati sve informiraniji, ulažu u stil i luksuz

Prema podacima E-commerce izvješća, primjećuje se porast broja ljudi koji obavljaju online kupovine redovito ili čak intenzivno. Povećao se broj kupovina putem kartica i PayPala, dok se plaćanja pouzećem značajno smanjuju. Klasična dostava zauzima prvo mjesto, dok preuzimanje na paketomatima bilježi rast popularnosti. Trend brzine dostave također se mijenja – 39 posto ispitanih online kupaca spremno je čekati dostavu između 5 i 14 dana. Samo 8 posto spremno je čekati više od 14 dana. Kupuju se mali kućanski aparati, televizori, laptopi, a upečatljiv je bio i skok potražnje za rashladnim i toplinskim uređajima. Lider

15.08.2024. (13:00)

CARNet moj dobar drugar

Vreba sve više lažnih online trgovaca. Inspektorat ne može puno, ali sami ih možete lako otkriti

U posljednje vrijeme otkriveno je više od 6000 lažnih internetskih trgovina kojima je cilj krađa osobnih podataka. CARNet putem svoga odjela Nacionalni CERT, čiji je osnovni zadatak očuvanje kibernetičke sigurnosti u Hrvatskoj, ima besplatan servis iffy.cert.hr. Ondje se upisivanjem web-adrese ili naziva internetske trgovine u nekoliko sekundi može provjeriti je li ona lažna ili pouzdana. N1

07.08.2024. (12:00)

Dostava kao stil života

Od telefona i općih uplatnica do webshopova i kartica za online plaćanje – Hrvati se u velikoj mjeri prilagodili online kupovini

Prije 15 godina hrvatsko ecommerce tržište borilo se s vanjskim neprijateljem u obliku jake globalne konkurencije i s unutarnjim neprijateljem – kupcem koji nema povjerenja u online plaćanje. Oni koji su kupovali i tada online, kupovali su uglavnom preko stranih stranica, a u međuvremenu se dogodio obrat – od rasta domaćih ecommerce tvrtki i financijskih aplikacija koje su pridobile povjerenje domaćih potrošača ili čak utjecale na njihove navike kupovanja. Tu su primjeri poput Crnog jajeta, dobartek.hr, zatim već poznate tvrtke i brendovi koje su svoj posao proširile online poput Croatia Osiguranja, a tu su i aplikacije poput Keks Pay. Nekima je dugo vremena najveća konkurencija bila telefon, a mnogi se sjećaju početaka kada je čak 80 posto uplatnica bilo uplaćivano općom uplatnicom. Netokracija

 

13.12.2018. (20:00)

Osam od deset Europljana kupuje putem mobitela i ostale online shopping statistike