'On Body and Soul' - ljubav u klaonici - Monitor.hr
12.02.2017. (17:24)

‘On Body and Soul’ – ljubav u klaonici

O telu i duši Ildiko Enyedi je ljubavna storija smeštena u najneromantičnije okruženje koje se može zamisliti – u lokalnu budimpeštansku klaonicu u kojoj zaposleni radno vreme provode negde između hladnokrvne ravnodušnosti i crnog humora.

Finansijski direktor Endre (Géza Morcsányi), sredovečan muškarac ubogaljene leve ruke, godinama ne silazi u operativni deo preduzeća koje ga navodi na preispitivanje ljudske empatije i odnosa prema smrti. Njegov kontakt sa drugima je ograničen na kurtoazne konverzacije i jedina osoba sa kojom gaji nešto bliži odnos je brbljivi, korpulentan kolega koji ga informiše o dešavanjima u firmi. Samoizabrana asocijalnost se ruši onoga trenutka kada se pojavljuje nova inspektorka kvaliteta mesa Maria (Alexandra Borbéli) čija je socijalna kompetencija na još nižoj lestvici. Mlada žena se od prvog dana u novoj sredini čini nepopularnom svojom zakopčanom ličnošću i pedantnom predanošću propisima koja potiče od posebnog dara – fotografskog pamćenja. Dok joj se okolina podsmeva, Endre se sve više interesuje za neobičnu ženu koja se drži po strani i odbija bilo kakvu vrstu kontakta sa okolinom.

Ljubav koja se razvija između dvoje ljudi ušuškanih u svoje svetove je koliko nekonvencijalna toliko i neodoljivo bliska gledaocu koji se vrlo lako uvlači u jedan svet u kome pravila normalne komunikacije i približavanja drugom ljudskom biću ne funkcionišu. Marijini problemi sa fizičkim kontaktom, metikuloznost sa kojom održava red u stanu ili kojom vrši inspekciju na novom radnom mestu, humoreskan su uvod u haos koji će nastati u momentu kada shvati da je zajubljena. Njen put ka oslobađanju vodi preko dečijeg psihologa koji, u očajanju, postavlja pitanje – „zar nije vreme da porastete?“ Odrastanje koje ima u glavi vodi je do gledanja hard core pornića dok detinje zainteresovanim izrazom lica žvaće gumene medvediće i vežbe dodirivanja preporučene od strane psihologa potiču je na gnječenja pire krompira i lakog petinga sa kupljenom plišanom životinjom. Još jedan savet koji pokušava da posluša – terapeutsku moć muzike, staviće je u neugodan položaj nekoga ko sa muzikom nema apsolutno nikakav odnos. Jedina veza koju sa njom pronalazi dolazi kroz preporuku sažaljive prodavačice u muzičkoj prodavnici koja joj daje svoj omiljeni ljubavni soundtrack.

Jedna od numera sa tog cedea postaje krucijalan deo najupečatljvije scene filma u kojoj se Marija, razočarana razvojem stvari, odlučuje na radikalan korak. Jedna od najbizarnijih ljubavnih priča na velikom ekranu ipak dobija svoj happy end, ali takav koji gledaoca ostavlja potpuno zabezeknutim.

Ciničan ton koji se provlači kroz čitavu naraciju je lucidan i perfektno upotrebljen u akcentuiranju krucijalnih momenata za razvoj radnje. Jedina stavka u kojoj priča maličice pada, gledano sasvim površno, je velika diskrepanca u godištima i izgledu glavnih protagonista – dok se Endre očigledno nalazi u poznoj jeseni svoga životnog veka, Marija se tek lagano primiče tridesetima. Njena lepota i njegova hendikeprianost stoje u kontrastu sve dok se njena puna priča, pri sredini filma sasvim ne razotkrije.

Enyedi pravi izvanredne paralele sa glavnim dešavanjima u filmu za koji je napisala scenario činom upoznavanja i parenja jelena u šumi. Prvo njuškanje životinja koincidira sa prvim kontaktom između Endrea i Marije, prvi zajednički kontakt sa njihovim pokušajem spavanja u istoj prostoriji. Energija koja se stvara između budućih ljubavnika je sve do pred kraja filma osuđena na nesporazume iz nemogućnosti vokalizacije čežnji i problema. Rediteljkina naklonjenost društvenim otpadnicima koji se koprcaju u mreži opštepriznatih normi je neodoljiva i ovo je svakako film na koji treba obratiti veliku pažnju.

Osamnaest godina pauze u režiranju dugometražnih filmova se isplatilo i Enyedi se vraća punom snagom na filmsku scenu jednom upečatljivom, izvanredno zaokruženom pričom. (9/10)

Marina D. Richter je filmska kritičarka i novinarka iz Beograda koja već dvadeset godina živi i radi u Beču. Od 2004. je specijalni dopisnik beogradskog dnevnog lista Politika za rubriku kulture. Redovno surađuje s austrijskim portalom Artmagazine.cc, a piše i za razne austrijske publikacije kao slobodni novinar.


Slične vijesti

11.02.2022. (08:00)

Medvjed i zec

Berlinale otvorio film koji propituje teme moći i kontrole

Film ‘Peter von Kant’, o redateljevu posesivnom odnosu s mladim glumcem, tematizira moć koju redatelji imaju nad glumcima, pitanje koje je aktualno u doba pokreta #MeToo, rekao je redatelj filma Francois Ozon. Von Kant zavede Amira šampanjcem i obećanjima slave, no kada mladić iznenada postigne velik uspjeh to promijeni njegov odnos s posesivnim pokroviteljem. Ozon je rekao da je želio pokazati kako ljubav mijenja odnose moći. Novi list

05.03.2021. (22:30)

Bad teacher

Zlatni medvjed pripao hrvatskoj koprodukciji ‘Baksuzno bubanje ili bezumni pornić’ Radua Judea

Film ‘Baksuzno bubanje ili bezumni pornić’ rumunskog reditelja Radu Jude osvojio je glavnu nagradu na filmskom festivalu u Berlinu. Radnja prati profesoricu koja se suočava s problemima nakon što se na internetu pojavi privatni porno film nje i njenog supruga. Film je nastao kao koprodukcija producentskih kuća iz Rumunjske, Češke, Luksemburga i Hrvatske. N1

04.03.2021. (19:30)

Prvi orgazmički rat

Jurica Pavičić: Odavno nije viđen tako vrući “hardcore” početak filma

‘Zlosretna jebačina ili ludi pornić’ Radua Judea jedan je od nekoliko uvrnutih filmova koji su obilježili prva tri dana online Berlina – piše Jurica Pavičić o rumunjskom filmu o učiteljici čiji kućni seks video (s mužem) iscuri na Internet pa je roditelji školaraca žele smijeniti. Jude se bavi razizemljem tranzicije u kojem se miješaju naivna potrošačka kultura, novopečena religioznost, nacionalizam i relikti sovjetskog komunizma. Poput vizualnog arheologa, Jude gradi sliku Rumunjske iz otpadaka arhitekture, murala, reklamnih natpisa i malih urbanih situacija.

02.03.2020. (01:30)

Berlinale: Zlatni medvjed iranskom filmu ‘Nema zla’, režisera koji ima zabranu izlaska iz zemlje

Kao izrazito politizirani filmaš, Mohammad Rassulof je stalno na piku iranskog pravosuđa. Godine 2010. osuđen je na godinu dana zatvora, s tim da je izvršenje pretvoreno u kućni pritvor. Rassulof je odmah odgovorio tako što je u gerilskim uvjetima snimio film „Rukopisi ne gore“ koji je 2013. dobio nagradu kritike u Cannesu. U Cannesu je nagrađen još jednom, 2017., za film “Čovjek od integriteta”… Žirijem je predsjedavao Jeremy Irons, pogledajte ostale nagrađene u izvještaju Jurice Pavičića.

25.02.2020. (22:30)

Bogom dan

Rubeša: Bogdanova životna uloga u ‘Ocu’ Srdana Golubovića

“Film je sjajan dok se Golubovićev junak nalazi sam na cesti” – piše filmski kritičar Novog lista s Berlinalea gdje je u programu Panorama pogledao ‘Oca’ Srdana Golubovića, gdje glavni lik igra Goran Bogdan u svojoj – “životnoj ulozi”. Film govori o ocu koji se bori protiv korumpiranog šefa socijalnog koji prima mito za “sređivanje” udomljavanja djece.

11.08.2019. (09:30)

Na Rab Film Festivalu

Novi Ozonov film: Provokativna drama koju nije uspjela zaustaviti ni sudska tužba

Novi film francuskog redatelja Françoisa Ozona “Hvala bogu” bavi se slučajem katoličkog svećenika Bernarda Preynata, koji je osuđen zbog pedofilije. Premijerno je prikazan na Berlinskom festivalu, nakon što Preynatovi odvjetnici nisu uspjeli spriječiti projekciju i dobio je Srebrnog medvjeda. Film je spretno napravljen, s neobičnim obratima, ocjenjuje Nenad Polimac u Jutarnjem.

17.02.2019. (13:30)

And the winner is

Berlinale: Zlatni medvjed filmu “Synonymes”

Film Synonymes izraelskog redatelja Nadava Lapida nagrađen je nagradom “Zlatni medvjed” za najbolji film na 69. međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu- Berlinale. Veliku nagradu žirija dobio je film Grace a dieu o zlostavljanju maloljetnika u Katoličkoj crkvi. Manjinska bosanskohercegovačka koprodukcija, film Šavovi u režiji Miroslava Terzića i po scenariju Elme Tataragić, osvojio je nagradu “Europa Cinemas Label” za najbolji europski film u sekciji Panorama. Jutarnji, AlJazeera

16.02.2019. (20:30)

Židovnimi

Rubeša: Film ‘Sinonimi’ Nadava Lapida vrhunac je ovogodišnjeg Berlinalea

Izraelski autor koji se srami što je Izraelac snimio je biografski film ‘Sinonimi’ o tome kako se seli iz Izraela u Pariz, odbija govoriti hebrejski te sve izraelsko s čim ima veze. “Lapidov ekscentrični komad istražuje izazove okretanja nove životne stranice što će kad-tad probuditi uspavane demone iz prošlosti i otvoriti egzistencijalnu pukotinu. Krajnje tragikomični puzzle pokazuje kako ljudi postaju zatočenici vlastita identiteta i prošlosti”, komentira Dragan Rubeša za Novi list.