Oprezno s pitanjem: "A što vi želite?" - Monitor.hr
15.02.2016. (07:47)

Oprezno s pitanjem: "A što vi želite?"

Pitanja koja počinju sa “zašto” vrlo su teška, no pitanje koje je još teže i koje vas može uvaliti u probleme je ovo iz naslova – “A što vi želite?”.

“Problem” ovog pitanja je u tome što velika većina ljudi (pa i mi sami) ne znamo što želimo. Zapravo, mislimo da znamo što želimo, ali kada to treba artikulirati onda kažemo nešto potpuno drugo.

Ovdje imamo klasičan primjer “sukoba” racionalnog razmišljanja s emocionalnim stanjima, što nas kao davatelje usluga i vlasnika biznisa može odvesti na krivi put.

Evo nekoliko primjera kako bi dobili bolju sliku o čemu se tu radi:

Usluga osobnog fitness trenera

P: “A što vi želite?”
O: “Moram skinuti kilograme kako ne bih trebao kupovati novu odjeću, jer to će značiti ekstra trošak. Osim toga, bole me noge i jako se zapušem kada idem po stepenicama, a sada je ionako neki trend da ljudi izgledaju zdravo i redovito vježbaju”.

Iz ovog relativno šturog ali često realnog odgovora zaključujemo kako se osoba osjeća nelagodno i ne želi se previše mijenjati tj. želi se vratiti na staro stanje, a izgleda da joj je stalo i do osobnog zdravlja.

No, pozadina ovog njihovog odgovora je vrlo često nešto drugo – žele se dobro osjećati i žele se pokazati u najboljem svijetlu (osjećaj sigurnosti) ili vrlo često razlog bude taj što žele više seksa, a dobar i zdrav izgled će im to omogućiti.

Usluga čišćenja poslovnog prostora

P: “A što vi želite?”
O: “Treba nam redovito čistiti ova 3 ureda, barem jednom mjesečno napraviti generalno čišćenje, a i svakih dva tjedna bi stvari isto trebalo srediti. Jako nam je bitno da sve bude mirišljavo i da nam previše ne kvarite ritam. Znate, poslovi kojima se bavimo su jako važni, tako da očekujemo od vas diskreciju i potpisan ugovor o tajnosti.”

Na prvi pogled, situacija je vrlo jasna – dnevno mini čišćenje jedne osobe, svakih 2 tjedna dolaze dvije osobe da srede malo veće zahtjeve, a svaki prvi vikend u mjesecu dolazi ekipa od njih 5 i srede urede u 3 sata. Ponudimo cijenu za uslugu, damo popust od x% kao mamac i još ekstra popust ako je ugovor na godinu dana. Isto tako, objasnimo koja sredstva koristimo i svaki put obećamo neke mirišljave poklone.

Hmmm… no bojim se da pozadina njihovog odgovora nije toliko usmjerena na tehnikalije i popuste. Ima nečeg oko ugovora i tajnosti koju su spomenuli te sam gotovo siguran da ne traže samo servis za čišćenje, već servis koji će prepoznati i dati im na važnosti, servis koji će “razumjeti” kako se ovdje ne radi o “običnom čišćenju”, već servis i njegovi ljudi koji će se ponašati po identičnom modelu kao i zaposlenici tvrtke u kojoj će raditi čišćenje.

Ovo su dva relativno benigna slučaja, no (barem) pokušajte prepoznati u njima kako se jedno komuniciralo, a drugo mislilo.

Često se kod poslovnih dogovora i pregovora vodimo samo riječima koje je druga strana izgovorila, no “slušati i gledati” svim osjetilima je iznimno bitno, jer jedno se izgovori, a često nešto drugo misli.

Iz tog razloga, iznimno je bitno da se dobro pripremite, istražite i pokušate saznati koji su emotivni pokretači (potencijalnih) klijenata. Ponekad se to vidi već “na prvu”, no “opreza” nikada dovoljno. Naćulite sva svoja osjetila jer to isto rade majstori prodaje (i utjecaja ako ćemo biti brutalno iskreni).

I za kraj, kada već i dođete do pitanja “A što Vi želite?”, slušajte širi kontekst odgovora i sigurno ćete “čuti” nešto više.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).


Slične vijesti

21.07.2024. (11:00)

Trener bez fućke

Trendovi: Mentalno zdravlje kao pogodnost za zaposlenike

Potrebe i prioriteti zaposlenika mijenjaju se kako se mijenja vrijeme u kojemu živimo, pa su tako pandemija koronavirusne bolesti, dolazak novih generacija na radna mjesta, poput generacije Z, te mnogi drugi jednako relevantni čimbenici utjecali na povećanje pozornosti koja se posvećuje mentalnom zdravlju. S povećavanjem potražnje za psihoterapeutima počela je rasti i potražnja za drugim oblicima brige o mentalnom zdravlju i stručnog savjetovanja. Jedan od njih poslovno je savjetovanje (business coaching). To nije oblik psihoterapije i nije reguliran zakonom, iako se sve više profesionalizira. Uloga je coacha da vam pomogne da istražite svoje potencijale, otkrijete podsvjesna uvjerenja koja vas ograničavaju, da vam ispravnu povratnu informaciju, koju možete uzeti u obzir, ali i ne morate. Coach je prošao obuku i treniran je ne davati savjete, kritike i pohvale, nego povratnu informaciju. Cilj je da osoba ili tim – napreduje. Lider

23.05.2018. (10:22)

Samo iskreno

Ako se nađete u pregovorima i u jednom trenutku je izgovorena varijanta rečenice iz naslova…

… hajmo sada samo iskreno
… ako ćemo iskreno
… mogu biti iskren
… da budem iskren
… iskreno

… to je jako je dobar znak da je u upotrebi tehnika manipulacije.

Scenarij 1. – Vi ste taj koji ju je izgovorio

Ovo je prekretnica u kojoj gotovo pa sigurno želite pridobiti ekstra pažnju i promijeniti smjer pregovora ili dobiti ekstra poene naspram druge strane.

Scenarij 2. – Druga strana ju je izgovorila

Osvijestite kako je to okidač kojim se druga strana želi “malo povući”, pa onda krenuti u novi napad. Ovakva vrsta rečenice dobar je znak da je sve do sada izloženo / izgovoreno bilo “manje istinito” i dobar manipulator očekuje da to primijetite, spustite svoj štit (jer ste ga razotkrili i sada je kao on u gubitku) što majstori manipulacije vide kao par koraka unatrag radi uzimanja zaleta za novi napad.

U konačnici, tehnike manipulacije su samo alati, a kako ćete ih iskoristiti i u koju svrhu (pozitivnu ili negativnu) ipak ostavljam vama samima da odlučite.

“Samo iskreno” je samo još jedna od tehnika i ako je do sada niste osvijestili, krajnje je vrijeme da to učinite.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

23.05.2018. (01:01)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Samo iskreno – još jedna tehnika manipulacije

“‘Samo iskreno’ je okidač kojim se druga strana želi ‘malo povući’, pa onda krenuti u novi napad. Ovakva vrsta rečenice dobar je znak da je sve do sada izloženo / izgovoreno bilo ‘manje istinito’ i dobar manipulator očekuje da to primijetite, spustite svoj štit što majstori manipulacije vide kao par koraka unatrag radi uzimanja zaleta za novi napad” – piše business coach Goran Blagus o jednoj od tehnika manipulacije. Monitor.hr

15.05.2018. (15:30)

Iz coacheve bilježnice

Zašto je mogućnost izbora loša strategija?

“Mi ljudi volimo imati mogućnost odabira / izbora, jer ne želimo osjećaj da nas netko guši i ograničava. I onog trenutka kada to pravo dobijemo, velika većina nas ‘zatilta’ i ‘zablokira’ te ne znamo što bismo odabrali. Netko drugi nam treba reći što bismo trebali odabrati, tuđe mišljenje nam je bitno kako bismo mogli odlučiti, premišljamo kako bismo odabrali najbolje rješenje…”, piše Goran Blagus. Monitor.hr

15.05.2018. (08:25)

Zašto je mogućnost izbora loša strategija?

Uobičajena mišljenje da kod izrade prodajnih pisama primatelju treba pružiti nekoliko mogućnosti odabira od onog što mu možemo pružiti, a onda će on sam za sebe odabrati opciju koja mu najviše odgovara.

Prikazujući sebe kao fleksibilno rješenje i otvarajući prostor za različite oblike suradnje bi po nekoj logici bio najbolji pristup jer će on (primatelj) sam za sebe odabrati opciju koja mu najviše odgovara.

Nudeći različite mogućnosti izbora bi trebala biti dobra strategija ali… stvarnost je nešto sasvim drugo.

Mi ljudi volimo imati mogućnost odabira / izbora i za takvu mogućnost smo spremni boriti se do zadnje kapi krvi. Spremni smo poduzeti što god je potrebno, jer ne želimo osjećaj da nas netko guši i ograničava. Želimo pravo odabira!

I onog trenutka kada to pravo dobijemo, kada ostvarimo mogućnost odabira / izbora velika većina nas “zatilta” i “zablokira” te ne znamo što bismo odabrali.

Netko drugi nam treba reći što bismo trebali odabrati, tuđe mišljenje nam je bitno kako bismo mogli odlučiti, premišljamo kako bismo odabrali najbolje rješenje… ali… hmmm… zar baš moram… nisam siguran… što ako…

Sve ovo nas dovodi do važne postavke – ljudi žele mogućnost odabira, no nisu voljni birati!

Zbog toga je prodajna strategija “što različitiji izboru i sami će odabrati što je najbolje za njih”jako loš odabir i zbog toga mnoga prodajna pisma završe u kanti za smeće, SPAM ili deleted items folderu.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

08.05.2018. (16:44)

Iz coacheve bilježnice

Business coach: Što u neugodnim poslovnim situacijama

Kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija s “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira. Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije – savjetuje business coach Goran Blagus.

08.05.2018. (11:36)

Nisam razumio, možete li…

…mi pojasniti što…
…mi dati više…
…napraviti…

Ovo što vidite je skoro pa savršena (ne postoji savršeno) formula komunikacije kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija.

S “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira.

Ako sve ovo dobro legne i iz prijašnjeg koraka niste dobili navalu negativnosti i vrlo agresivan napad (“što nisi razumio?”, “što ćeš mi ako ti moram sve pojašnjavati!”, “jesi ti g*up?!”…) tada će to dobrim dijelom otupiti oštricu napada i “otvoriti vrata” za drugi korak.

Kod negativnog i još jačeg napada, tada je najpametnije i najbolje povući se i smanjiti količinu komunikacije na nužnu razinu ili ako ste za ego-ego sukob, onda izvucite tešku artiljeriju 🙂

OK… imamo pozitivnu reakciju ili smo je barem stavili pod kontrolu, tada slijedi dio u kojem tražimo drugu stranu da nešto napravi, što u velikoj većini slučajeva isto legne na “plodno tlo”.

Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije.

Zadnji korak je da primijenite ovu tehniku i uvjerite se u snagu “nisam razumio…”.

p.s. Ova tehnika je iz arsenala manipulatora kod osvajanja partnera i davanja mu na važnosti ali s puno benignijim ciljem i svrhom.

02.05.2018. (12:09)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Kako prodavači iskorištavaju zavist

Business coach Goran Blagus danas objašnjava jednostavnost formule izazivanja zavisti kod kupaca:
– demonstriraj i pokaži što imaš
– pokaži zadovoljstvo koje time ostvaruješ
– ostavi im otvoreni prostor da nagađaju kako si do toga došao (sumnja)
– reci im gdje mogu saznati prvi korak u otkrivanju “tajne”
– polako i korak po korak neka uđu u grupu “uspješnih” (osjećaj pripadnosti). Monitor.hr

02.05.2018. (09:33)

Zavidni?

Oh da… stigla ja na tapet i famozna zavist – emocija koja čini čuda u prodaji.

Zavist se često povezuje s nezadovoljstvom jer netko drugi ima “nepoštenu” prednost nad nama, što je onda dobar motivator za pokrenuti se.

Zavist se često stavlja u kategoriju nepoželjnih emocija i stanja, a društveno se i osuđuje kao nešto jako loše.

Ali… kako to bude s hrpom emocija – to da je nešto društveno neprihvatljivo ne znači da nemamo u sebi i da se ponekad ne ponašamo baš u skladu s opisom dotične emocije.

Osim toga, ipak smo mi ljudi.

Ukratko, rezultati aktivacije emocije zavisti jako dobro funkcioniraju zadnjih nekoliko godina u danima oko Božića i kraja godine, a i društvene mreže su kumovale u tome da zavist sve češće ispliva na površinu.

Tehnika zavisti funkcionira tako da slike i poruke koje se odašilju prikazuju “uspješne i sretne situacije ili ljude” što nam dodatno trlja nos i stvara osjećaje nezadovoljstva jer “vidi kako sam ja takva i s takvim nedostacima uspjela postići to i to” nakon čega često ide i poruka “…a ako mi se pridružiš pokazat ću ti kako i ti možeš postati uspješan”.

Preuveličavam gornji primjer, no formula je vrlo jednostavna:

demonstriraj i pokaži što imaš
pokaži zadovoljstvo koje time ostvaruješ
ostavi im otvoreni prostor da nagađaju kako si do toga došao (sumnja)
reci im gdje mogu saznati prvi korak u otkrivanju “tajne”
polako i korak po korak neka uđu u grupu “uspješnih” (osjećaj pripadnosti)

Mnogi će odmahnuti rukom da ovo nije ništa posebno i da ne padaju na takve “jeftine fore”. Ne znam baš, iznenadili biste se kako igra oko zavisti daje odlične prodajne rezultate. Ne samo u luksuznim stvarima, već i u teškoj industriji.

p.s. Ne padate na zavist? Zanimljivo… a pratite li što vam radi konkurencija? Vrlo vjerojatno. Jeste li se ikada zapitali što to oni rade da imaju drugačije rezultate od vas, pa vas je to pokrenulo u smjeru da i sami unaprijedite neke procese ili ste “odmahnuli rukom” i možebitno posprdno rekli da su oni ovo ili ono?

p.p.s. U zadnje vrijeme se zavist na društvenim mrežama često ispoljava u ful negativnom kontekstu. Odite na neki od članaka ili statusa različitih uspješnih ili “uspješnih” ljudi i ubrzo ćete vidjeti demonstraciju zavisti u svom maksimalnom zamahu 🙂

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

17.04.2018. (21:42)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Uvreda & manipulatori

“Ako je uvreda ‘sočna’, ima ‘težinu’ i vrlo vjerojatno spuštena na osobnu razinu, prvi je korak da se složite s njihovim emocijama, a ne sa sadržajem uvrede. Nakon što im je ‘ego izmasiran’, obrambeni štit se spušta i majstor manipulacije nastavlja dalje sa svojim naumom”, savjetuje business coach Goran Blagus što i kako s uvredama u poslovanju. Monitor.hr