Škoronavirus
Naplata parkinga po čitavom Zagrebu sve je bliže
Parkirališta su unosan posao pa ih diljem grada uskoro planira proširiti i zagrebački gradonačelnik, na sve gradske četvrti gdje postoji javni prijevoz poput Dubrave, Gajnica i Podsuseda…
Parkirališta su unosan posao pa ih diljem grada uskoro planira proširiti i zagrebački gradonačelnik, na sve gradske četvrti gdje postoji javni prijevoz poput Dubrave, Gajnica i Podsuseda…
China is converting car parks into floating gardens
— Science girl (@gunsnrosesgirl3) September 27, 2025
Zagreb ima neodrživu situaciju već godinama, u kojoj je za prvu parkirališnu zonu izdano 13.776 povlaštenih parkirališnih karata (PPK) a da u toj prvoj zoni u prostoru ima samo 8035 raspoloživih parkirnih mjesta. Drugim riječima, preko 5000 je više izdanih PPK nego stvarnih mjesta na ulicama Donjeg i Gornjeg Grada. Na temelju prijedloga građana blokovi 2, 3 i 4 su spojeni, a napravljen je i niz manjih korekcija granica blokova. Vrijeme naplate parkiranja u 1. zoni od sredine studenog bit će izmijenjeno na način da će radnim danom i subotom naplata trajati do ponoći, a nedjeljom do 15 sati. Trenutno se gradi i nova javna garaža u sklopu Centra Paromlin od 350 mjesta i projektira garaža u Klaićevoj ulici od 800 mjesta. Večernji
Voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke iznio je nekoliko zanimljivih podataka koji mogu objasniti zašto su u Zagrebu česte prometne gužve i zašto je teško pronaći parkirališno mjesto. Ove brojke samo pokazuju gdje bi mogli biti potencijalni uzroci. Uz navedna parkirališna mjesta mogu se nadodati i 3326 mjesta u javnim garažama. Revija HAK
Potpisuje ga studio Ector Hoogstad Architects koji je ovim projektom htio motivirati stanovnike Utrechta da se više voze biciklima. Riječ je o posebnom parkingu za bicikle koji se nalazi između glavnog kolodvora i trgovačkog centra Hoog Catherijne. Dizajn “korita za bicikl”, kako ga nazivaju sami arhitekti, počiva na cilja: praktičnost, sigurnost i brzina. Green
Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić najavio je kašnjenje izgradnje sljemenske žičare od šest mjeseci zbog izmjena Urbanističkog plana uređenja, napominjujući da je za njega svejedno „hoće li to biti 1. siječanj ili 1. rujan 2019.“, već da je važno da se radi o „najmodernijoj žičari u ovom dijelu Europe“. Bandić je najavio da neće biti ukidanja ZET-ove karte od 4 kune, ali da postoji šansa da se uvede jednosatna karta od „nešto manje od osam kuna“, te da se radi na uvođenju naplate parkiranja u cijelom gradu. Index
WePark je nova aplikacija koja 1. studenog stiže u Zagreb i trebala bi pomoći vozačima da lakše pronađu parking u gradu – video. Registrirani vozači moći će rezervirati parkirno mjesto, biti navigirani do njega i na kraju platiti kreditnom karticom, voucherom ili prepaid sustavom. Aplikacija će se prvo uvesti na probni rok, a zatim je u planu širenje i na druge zemlje. T-Portal
Sustav naplate parkiranja SMART Parking koji razvija tvrtka Penta iz Pule trebao bi smanjiti prometne gužve, ali i olakšati vozačima obavljanje svakodnevnih obveza, i to tako da im se omogući rezervacija parkirnog mjesta u centru grada. “Vozači će svoje parkirno mjesto rezervirati mobilnom aplikacijom, putem koje će imati uvid u status parkirnih mjesta na željenom parkiralištu“, objašnjava direktor Mladen Pamić, dodajući da bi projekt donio uštedu goriva te skratio vrijeme traženja parkinga. ICT Business
Najskuplji europski grad za parkiranje je London, gdje sat parkinga košta 10,40 eura (78 kuna), pokazuje istraživanje. Najjeftinije je parkiranje u srednjoj i istočnoj Europi, primjerice u Budimpešti ono košta 1,60 eura po satu, u Pragu 1,30 eura, a u Varšavi euro. Index