Plan – motivacija ili motivacija – plan?
Gotovo pa najčešći razlog frustracije i nervoze kod nedostatka motivacije da nešto napravimo kreće od krive postavke cijelog projekta, cilja, želje ili kako god to nešto zvali.
Problem nastaje u tome da smo negdje čuli ili pročitali ili nam je netko rekao ili se nekome želimo dokazati da je cilj X ono što će nas zadovoljiti. S obzirom na to da nam je cilj često relativno jasno definiran te ako smo uz to još i upali u zamku definiranje istog po S.M.A.R.T. metodi, situacija postaje još gora
Za one koji ne znaju, S.M.A.R.T. definiranje ciljeva zasniva se na tome da svako slovo identificira jednu od karakteristika – Specific (određen), Mjerljiv, Achievable (dostižan), Relevantan, Time-bound (vremenski definiran) te ako je tako sve isplanirano, onda ćete i postići ono što ste naumili.
Hmmm… ne znam za vas konkretno, no znam za sebe i stotine drugih poduzetnika kod kojih to ne funkcionira. Zapravo, možemo odmahnuti kako je ovo dobra definicija i kako ona ima smisla, no ima jedan nedostatak.
A taj nedostatak je u tome što velika većina poduzetnika ako i već postavi tako svoje ciljeve, upada u zamku misleći kako će ih takva postavka motivirati da te iste ciljeve i postignu.
Malo sutra… ili “moš si mislit” da će to funkcionirati 🙂
Nismo mi ljudi roboti ili neki strojevi, pa da upucaš u nas neku formulu i svi proizvodimo iste rezultate.
Dakle, zamka, mina, problema ili velika frustracija je u takvom pristupu ciljevima i rezultatima koje želimo postići.
Naime, to što za nešto mislimo da je dobro ili poželjno rijetko rezonira s našim internim stanjem i potrebama koje želimo ostvariti.
Evo nekoliko primjera da vidite o čemu pričam:
- jeste li u stanju svaki dan zvati svoje potencijalne klijente?
- možete li dignuti cijenu svoje usluge bez obzira što će se neki žaliti?
- jeste li danas i svaki prijašnji dan dovoljno spavali i jeli zdravo?
- vodite li uredno poslovne papire?
- puno čitate o različitim tehnikama i vještinama ali ih ne primjenjujete jer nisu prikladne ili čekate pravi trenutak?
- …
Zamka u koju ovdje često upadamo je unutarnja borba gdje s jedne strane kužimo na racionalnoj razini što trebamo napraviti ali s druge strane se ne osjećamo spremni to napraviti, pa onda na razno razne načine tražimo izvore motivacije ili neke momente koji se trebaju desiti da bi nas pokrenuli.
“Da mi je samo malo motivacije i sve bi bilo lakše… bila bih puno uspješnija…”
Zašto uspješni ljudi nemaju problema s planovima i motivacijom? Zato što polaze od suprotne postavke. Kreću od toga da nađu izvor motivacije – emocije, te onda identificiraju koje su to radnje koje će ih dovesti do te emocije.
- Žele se osjećati (nad)moćno i imati puno love – nema tog posla koji nisu spremni napraviti da bi to postigli
- Žele biti najbolji davatelj usluge x – nema tog čovjeka kojeg nisu u stanju nazvati i iz njega izvući najbolje karakteristike koje će im pomoći da budu najbolji
- Žele privući sexy partnera – nema te vježbe, dodatka prehrani ili programa koji neće napraviti samo da osjete požudu i superiornost
- Žele imati potomke – nema tog doktora, lijeka, metode ili čega sve ne samo da postignu taj svoj cilj
I kada tako krenu, tek onda grade svoje planove i sve one S.M.A.R.T. điđe-miđe… i znate što, tada nema problema u motivaciji i tada se ona ne traži negdje “vani” ili čeka poruka s neba ili svemira. Tada sve ide puno jednostavnije (primijetite kako nisam napisao da je lakše) jer se vrijeme ne gubi na čekanju ili traženju motivacije 🙂
Eto… sada znate da problem motivacije nije u njoj samoj, već u nečem drugom 🙂
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).