Planiranje svega & ničeg
Svaki poduzetnik se prije ili kasnije nađe u stanju kada smatra kako je planiranje najvažnija aktivnost koju bi trebao napraviti. Takvo razmišljanje je učestalije kada očekivani poslovni rezultati ili okolnosti (stres, kriza, bolest…) nisu onakvi kakve smo očekivali.
Sada ne slijedi “prodika” kako trebate što prije imati plan djelovanja i posložene procedure (jer to ionako znate), već o zamci u koju se često upadne kada se počne razmišljati da trebamo napraviti plan.
Oh da, ima i zamka kod planiranja – a zamka je u tome što nas razmišljanja tijekom planiranja toliko izmore da više nemamo volje, snage ni energije djelovati po tom istom planu.
Primjer
Moramo povećati bazu klijenata i koristit ćemo YouTube kanal za demonstraciju naših proizvoda.
Treba nam kamera (imamo mobitel s OK kamerom), zvuk ćemo snimati isto na mobitel, treba otvoriti YouTube kanal (to je 10 minuta posla), trebat će nam i AdWordsi za oglašavanje (i video klipovi za video oglašavanje), snimat ćemo u radioni, montažu ćemo sami napraviti u movie makeru, uvodnu špicu nabaviti od nekog stranca (hmmm… a gdje se to nabavlja?)…
OK… tehnika je riješena. Prvi video bit će o tome tko smo mi, u drugom pokazujem proizvod, u trećem opisujemo prvi dio korištenja, u četvrtom drugi dio korištenja, u petom se prikazujemo boljim od konkurencije, u šestom… hmmmm… što u šestom?
Velika većina poduzetnika ovakvo će planiranje provući kroz glavu, a manji dio njih zapisati (kao što sam ja stavio u ovom primjeru).
Plan je spreman, rezultat je relativno jasan i sve što treba sada napraviti je – KRENUTI!
I u tom momentu se počne dešavati jedna “predivna” stvar. Od silnog planiranja i zamišljanja kako će izgledati rezultat koji ćemo ostvariti tim planom toliko smo se umorili i “potrošili” da nismo u stanju krenuti.
U silnom planiranju toliko smo “uživali u rezultatu” da su koraci za doći do njega “živa muka” i nešto najgore što nam se može desiti.
I na kraju, desi se onih nekoliko famoznih misli / unutarnjih rečenica:
a što to meni treba?
a kako da uopće budem siguran je li to dobar plan?
gdje mi je bila pamet kada sam to smišljao?
ovo košta više nego što sam mislio
Stoga, ako ste se našli (a siguran sam da jeste nebrojeno puta) u ovakvom stanju, najbolje rješenje je osvijestiti što i zašto radite, zapisujte na papir, izbacite nerealne emocije i po potrebi imajte na raspolaganju osobu koja će moći realno sagledati vaš plan i svojim ponekad neugodnim komentarom spasiti vrijeme i puno novaca.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).