Plutajuće umjetno lišće proizvodi gorivo od sunca i vode - Monitor.hr
19.08.2022. (17:00)

Bitno da smanjimo naftne derivate

Plutajuće umjetno lišće proizvodi gorivo od sunca i vode

Istraživači Sveučilišta Cambridge osmislili su ultratanke, fleksibilne uređaje koji inspiraciju crpe iz fotosinteze. Budući da su jeftini, autonomni i dovoljno lagani da plutaju, ovi uređaji mogli bi se koristiti za stvaranje održive alternative benzinu, bez zauzimanja prostora na kopnu. Ovo je prvi put da je čisto gorivo proizvedeno na vodi. Kad bi se povećalo, umjetno lišće moglo bi se koristiti na zagađenim vodenim putovima, u lukama ili čak na moru i moglo bi pomoći u smanjenju ovisnosti globalne pomorske industrije o fosilnim gorivima. Umjetno lišće moglo bi značajno smanjiti troškove održive proizvodnje goriva, ali budući da je i teško i lomljivo, teško ga je proizvoditi u velikom obimu i transportirati. Bug


Slične vijesti

20.11. (12:00)

Dok se svijet priprema na novo ljetno kuhanje, znanstvenici rade punom parom

Nova nada za dizelsko gorivo: Američki znanstvenici otkrili su efikasnu metodu proizvodnje iz CO2 (i to iz zraka)

Tim američkih inženjera objavio je da su otkrili metodu proizvodnje dizela iz CO2 iz zraka, za koju je najavljeno da je 45 puta učinkovitija od proizvodnje biodizela. Njihova metoda uključuje hvatanje CO2 iz zraka pomoću obnovljive energije, uključujući kompresore i filtraciju koji bi koristili vjetar ili solarnu električnu energiju. Nakon što se odvoji CO2 od atmosferskog zraka dolazi do faze proizvodnje međuspojeva. Pomoću elektrokatalize, uz manju potrošnju energije, prijenos elektrona pokreće kemijske reakcije koje pretvaraju CO2 u acetat i etanol. Tada u igru stupaju mikroorganizmi koji koriste acetat kao supstrat za fermentaciju, baš kao i etanol. Budući da govorimo o mikroorganizmima, oni svoj dio procesa obavljaju bez trošenja električne energije i pretvaraju početne tvari u lipide i masne kiseline, koje postaju sirovina za proizvodnju biodizela. Odavde je proces sličan aktualnoj proizvodnji biodizela, ali ova međufaza donosi veliku promjenu u prinosu i izvoru sirovine u procesu. Revija HAK

03.11. (18:00)

Opreznije s papučicom gasa

Načinom vožnje utječete na potrošnju goriva, možete je i smanjiti

Istraživanja su pokazala da variranje brzine između 75 i 85 km/h svakih 18 sekundi može povećati potrošnju goriva za čak 20 posto. Način na koji upravljate papučicom gasa ima ogroman utjecaj na potrošnju goriva. Naglo ubrzavanje i česte promjene brzine značajno povećavaju potrošnju. Umjesto toga, pokušajte ubrzavati postupno i održavati konstantnu brzinu kad god je to moguće. Stručnjaci preporučuju da za ubrzavanje od nula do 20 km/h potrošite oko pet sekundi. To možete vizualizirati tako da zamislite otvorenu šalicu kave na kontrolnoj ploči – cilj je ne proliti je. Kad jednom postignete željenu brzinu, održavajte je što je moguće konstantnijom, piše net.hr. Poslovni

22.08. (09:00)

Nije sve što smrdi nužno loše

Proizvođač brodskih motora tvrdi da biometan ima značajan potencijal kao čisto gorivo za pomorsku industriju

Ako bude uspješan, ovaj čisti izvor energije mogao bi značajno pročistiti emisije brodova. Dakle, da biste smanjili emisije morate posegnuti za nečim što bismo mogli nazvati – prljavim. Posljednjih je godina ukapljeni prirodni plin (LNG) bio značajan korak naprijed u smanjenju emisija ugljika. LNG je čišća alternativa ugljenu i nafti te smanjuje emisije CO2 za 25-40 posto.

U ovom projektu glavni fokus je na proizvodnji biometana, koji je rafinirani oblik bioplina. Proizvedeno od gnojiva dobivenog s lokalnih farmi mliječnih krava, ovo obnovljivo gorivo ima golemi potencijal za pogon tvornica i plovila. Štoviše, MOL kaže da se biometan može neprimjetno integrirati u postojeću infrastrukturu, čineći prijelaz u zeleniju budućnost još lakšim. Revija HAK

07.05. (15:00)

Kad auto popije više od tebe

Francuska se mijenja: Sve više automobila vozi na alkohol

U posljednjih nekoliko godina događaju se ogromne promjene u Francuskoj, sve je više konverzija vozila na etanol, posebno vrsu alkohola/goriva koja se sastoji od 85 posto bioetnola i samo 15% benzina, a posebno je popularna u Brazilu i Južnoj Americi. Razlog, cijena, naravno. Cijena goriva je oko 90 centi po litri, što je pedeset posto niže od cijene klasičnog eurosupera. Pritom je moguće smanjiti emisije CO2 za 50%, a emisije finih čestica za 90%. Vozila na bietanol troše do 25% više goriva. Za 13.000 prijeđenih kilometara uštedi se 592 eura, podaci su Nacionalne unije proizvođača alkohola. Etanol se proizvodi od kukuruza, šećerne trske i šećerne repe te je dosta agresivan i u ovako velikim mješavinama ne možete ga korisiti u vašim automobilima, budući da je vozilo potrebno prilagoditi. Revija HAK

08.01. (14:00)

Izvor energije kojeg ne nedostaje

Britanci su razvili biogorivo koristeći sadržaj – kanalizacije

Kemičari u laboratoriju u Engleskoj pretvorili su kanalizacijski otpad ljudskog porijekla u kerozin, javio je nedavno BBC. Kemičari su od kanalizacijskog otpada, koje se većinom sastoji od ljudskog izmeta, došli do biokerozina. Proizvedeno gorivo ima 90% manji ugljični otisak od standardnog mlaznog goriva, što je zapanjujući podatak za znanstvenike. Na redu je još nekoliko neovisnih testiranja na DLR Institutu za tehnologiju sagorijevanja, iako njegova eventualna primjena već sada pobuđuje maštu: zamislite npr. da zrakoplovi lete na ljudski izmet. Taj je izvor energije doista neograničen… Revija HAK

04.01. (09:00)

I to ima rok trajanja

I benzin se kvari: Gorivo koje stoji više od 4 tjedna može izazvati probleme u radu vozila

Ako se vaš automobil muči s pokretanjem, paljenjem ili ne ujednačnim radom, moguće je da je razlog staro gorivo u spremniku. Stručnjaci ističu da benzin ima rok trajanja, a neaktivno gorivo može se pokvariti već za četiri tjedna. Pravilnim skladištenjem možete produljiti rok trajanja goriva, no kisik, voda i toplina ostaju glavni neprijatelji. Etanol, dodatak gorivu, može uzrokovati probleme jer privlači vodu, dok olefini koji mogu oksidirati, stvaraju čvrstu tvar poput gume koja može zaglaviti motor. Isparavanje i promjene u sastavu goriva između sezona također mogu pridonijeti problemima. Važno je smanjiti utjecaj ovih faktora kako biste očuvali kvalitetu goriva. (N1, IFL Science)

17.12.2023. (09:00)

Bez chemtrailsa

U Velikoj Britaniji započinje izdvajanje ugljika iz zraka za proizvodnju avionskog goriva

Ovoga tjedna u Velikoj Britaniji svečano je pušten u rad prvi sustav za hvatanje CO2 izravno iz zraka. Preciznije rečeno, u pogon je pušten prvi modul takvog sustava, koji je osmišljen kao modularan i proširiv sve do komercijalno isplativih razina. Energiju za rad dobivaju isključivo iz vlastitih solarnih panela, postavljenih na krov kontejnera. Tako se na “čisti” pogon dobiva ugljik izdvojen iz zraka, bez dodatnih štetnih emisija nastalih tijekom proizvodnje energije. Tvorci kažu da jedan modul može tijekom godinu dana rada izdvojiti do 50 tona CO2 visoke čistoće. Nakon toga, on se koristi kao sirovina u proizvodnji održivog avionskog goriva (SAF), što je u skladu s planovima za dekarbonizaciju avioindustrije. Bug

21.11.2023. (13:00)

Vatra što se strujom pali (i gasi)

Novo gorivo: Ne gori kad je izloženo plamenu, a može ga zapaliti samo struja pod visokim naponom

Prema objavi u časopisu Američkog kemijskog društva, osnova sigurnog goriva je ionska tekućina, koja ima slična svojstva kao i tekuća sol. Slična je soli koju koristimo u kuhinji. Ona koju su koristili za ovaj projekt ima nižu točku taljenja od kuhinjske soli, nizak tlak pare i organska je. Kemijski inženjeri UC Riversidea promijenili su sastav tekućine zamijenivši klor perkloratom. Potom su pokušali zapaliti gorivo iskrom, odnosno upaljačem, što nije uspjelo. Čim su isključili struju, plamen je nestao i mogli smo ponavljati ovaj proces uvijek iznova – primijeniti napon, vidjeti dim, zapaliti dim, a zatim ga ugasiti. Primjenom višeg napona na tekućinu stvara se intenzivniji plamen s većom izlaznom energijom. Ova bi metoda mogla funkcionirati kao sustav u motoru, smatraju. Revija HAK

08.10.2023. (21:00)

Nema jamstva koliko će vas daleko odvesti u praksi

Koliko kilometara mogu prijeći pojedini modeli automobila s uključenom lampicom rezerve?

Slobodna Dalmacija - Evo zašto automobil ne smijete voziti na rezervi, s  mudrim savjetima javio se i jedan Kerum: Reći ću vam što me je naučio  punac...

Istraživanje britanske stranice za usporedbu Compare The Market pokazalo je dokle možete doći sa sadržajem rezervnog spremnika 96 popularnih automobila s benzinskim motorom. Većina vozača misli da mogu prijeći samo 40 kilometara kad se upali lampica, no u praksi je domet u većini slučajeva dvostruko veći. Mnogi moderni automobili danas imaju ugrađeno računalo koje pokazuje koliko daleko još možete voziti kada je vaš automobil dosegao nisku razinu goriva, ali čak i tada često idu puno dalje od prikazanog. VW Passat je postao pobjednik s dometa od najmanje 120,73 kilometara na rezervi. Volvo V40 i Ford Mondeo uslijedili su iza sa 113,6 odnosno 112,68 kilometara, dok je BMW serije 5 bio četvrti s dosegom od 109,96 kilometara. Slijede Toyota Prius (107,2 km), Mercedes E klasa (103 km), Audi Q5 (102,7 km), Range Rover Sport (102 km), Mazda 6 (101,3 km), Audi A6 (99,8 km). HAK

28.09.2023. (14:00)

Previše je to dragocjene love

Perković: Cijena goriva je 1.62 eura. Bez vladina uplitanja bila bi ispod jednog eura

Stvara se dojam da su za visoke cijene goriva krivi pohlepni trgovci, vlasnici rafinerija koji prerađuju naftu i kompanije koje vade sirovu naftu. Takva percepcija je u interesu subjekta koji je zapravo najodgovorniji za visoke cijene goriva, a to je država. Cijena i benzina i dizela bi bila manja od 1 eura po litri da država ne naplaćuje PDV i trošarinu, čak i kada bi trgovci povećali marže. Petinu cijene čini PDV, koji je opći prihod državnog proračuna. Iako je cijena eurosupera ista kao cijena dizela, država na tom gorivu više zaradi zbog većih trošarina. Djelomično je država “pomogla” kada je smanjila trošarine prošle godine, ali to nije bilo dovoljno značajno. Država ne želi ostati bez prihoda od poreza (trošarine su oblik poreza) na gorivo, pa je umjesto toga počela kriviti trgovce za visoke cijene i odlučila fiksirati trgovačke marže. Branimir Perković za Index.