Polimac: Hauer - trajna ikona kinematografije - Monitor.hr
25.07.2019. (19:30)

Lijep kao tulipan, zabavan kao ganđa

Polimac: Hauer – trajna ikona kinematografije

 

Rutger Hauer je balansirao između art filmova i krajnje trivijalnih igrarija: u prvima je dokazivao kako je odličan glumac, u drugima je demonstrirao karizmu kakvom se malo tko mogao pohvaliti u europskim i američkim akcijskim produkcijama. Impresivna imidža, ostat će trajna ikona kinematografije s kraja proteklog i početka novog milenija – Nenad Polimac.


Slične vijesti

09.07. (13:30)

Socijalna drama

Nova Netflixova serija snimljena po istinitom događaju, masakru narko kartela

Najpotresnija scena u Netflixovoj mini seriji “Somos.” (u prijevodu “Mi smo.”) odigrava se u dispečerskoj službi gradića Allende, ne toliko udaljenog od jednog od brojnih pograničnih prijelaza Meksika i Amerike. Neustrašiva sredovječna žena ostala je na radnom mjestu usprkos tome što su joj savjetovali da ostane kod kuće jer narko kartel priprema pokolj u kojem se ne zna tko će sve stradati, no njoj se za to fućka – piše Nenad Polimac. Jutarnji

20.06. (10:30)

In memoriam

Polimac: Odlazak čovjeka kojeg je proslavila jedna od najšokantnijih scena u povijesti filma – ‘Ciči poput svinje!‘

O preminulu glumcu Nedu Beattyju kolumnist piše: Redovno je nastupao u sporednim ulogama, ali u njima ga se uvijek pamtilo, bilo kao pozitivca, bilo kao negativca. To je valjda i razlog zašto su ga tako često angažirali, na filmu i televiziji igrao je preko 160 puta. Ako bismo trebali izdvojiti samo jednu ulogu, to je ona u “Priči o igračkama 3”, posudio je glas plišanom medvjediću po imenu Lotso, i mnogim klincima pribavio noćne more svojim zastrašujućim glasom. To je vrsta negativca koja bi impresionirala i Stanleyja Kubricka. Ženio se četiri puta, imao je osmero djece i umro u Kaliforniji u 84. godini. Impresivna karijera i impresivan glumac. Piše Nenad Polimac za Jutarnji list

23.03. (20:30)

Nešto kao akcijska drama

Polimac: ‘Liga pravde‘ – jedan od najčudnijih filmova u povijesti kinematografije

Zack Snyder je bio snimao ‘Ligu pravde’ i gotovo završio film kad je zbog obiteljske tragedije napustio projekt. Njegov film dovršio je redatelj Joss Whedon i pustio ga u kina 2017., kad je prošao loše i kod kritike i financijski. Zack Snyder na zamolbu producenata dovršio je svoju verziju filma (koji sad zbog dvostrukog dovršavanja spada među najskuplje na svijetu) i može ga se pogledati na HBO GO. Film traje gotovo četiri sata, što je vrlo neobično za blockbuster, a slično je čudan i format slike, koji je 4:3, kao da je u pitanju neki stari holivudski klasik.

15.03. (16:00)

Filmovi za rodbinu i prijatelje

Polimac: Godina 2020. predstavljala je zbilja pomor hrvatskog filma na kinoblagajnama

2020. stigla je korona, kina su bila zatvorena po nekoliko mjeseci, a rezultati su nakon otvaranja bili mizerni sve dok se početkom rujna nije pojavio “Tenet” Christophera Nolana: sakupio je 56.000 gledatelja i uvjerljivo je najgledaniji film prošle jeseni i zime, a tinejdžerski ljubić “Poslije svega: sudar” imao je senzacionalnih 40.000 gledatelja. Za mnoge je to bilo iznenađenje, no oni koji su pratili taj fenomen nisu bili nimalo iznenađeni. Štoviše, očekivali su i bolji rezultat, ali publika je očito suviše oprezna da u prevelikom broju ne nagrne u kina. Lani je u kinima, uračunamo li i ono prvo razdoblje prije “lockdowna”, bilo 1,388.000 gledatelja, znači gotovo tri i pol puta manje nego u 2019. Ništa čudno jer kina, i kad su otvorena, ne smiju raditi punim kapacitetom. Hrvatski su filmovi (uključujući i manjinske koprodukcije) imali 1,32 posto u ukupnoj gledanosti, što je blagonaklona brojka, budući da procjena stiže iz Hrvatskog audiovizualnog centra, no unatoč tome to je jako slabo… analizira Nenad Polimac brojke koje se mogu iščitati i na Boxoffice.hr. A neke brojeke su nevjrojatne “Ribanje i ribarsko prigovaranje” Milana Trenca imao je regularnu distribuciju i 1677 gledatelja u četiri tjedna…

11.03. (21:30)

Južna Koreja ide gore!

Nenad Polimac: ‘Minari’ – najjači kandidat za Oscara

Američki redatelj južnokorejskog podrijetla Lee Isaac Chung u svom petom filmu ‘Minari’ pripovijeda o Yijevima, četveročlanoj obitelji južnokorejskih imigranata Yi koja se tijekom 80-ih godina 20. stoljeća iz Kalifornije preseli u Arkansas kako bi se glava obitelji Jacob okušao u poljoprivredi – ovo je otprilike zaplet filma kojeg Nenad Polimac bira kao svog kandidata za Oscara.

09.03. (19:30)

Kad prestane pjesma

Polimac o ‘Dnevniku velikog Perice’ – ideja za pohvalu, zanimljiva fotografija, dobri glumci

Razdoblje je efektno evocirano izborom lokacija, scenografijom i kostimografijom, a za početak nam je odabrao sjajno restaurirani snimak proslave 1. maja te godine, u kojem na trenutak možete vidjeti i neke od važnih političkih ličnosti toga vremena. Vrijedi pohvaliti i tvorca ideje Albina Uršića, njih dvojica [+Vinko Brešan] su ujedno i scenaristi, zajedno s Renatom Baretićem i Emirom Imamovićem Pirketom, oni su tako zapleli radnju da protivnici jugonostalgije neće ni primijetiti da navijaju za časnika JNA i šefa policije. Zanimljiva je fotografija Radislava Jovanova Gonza, negdje na razmeđu stilizacije i realizma – piše Nenad Polimac o novoj seriji, inspiriranoj filmom ‘Tko pjeva zlo ne misli’.