Prošlo je 45 godina od najveće nesreće na području bivše Jugoslavije, na nebu iznad Vrbovca padala mrtva tijela i prtljaga - Monitor.hr
12.09.2021. (07:00)

Prošlo je 45 godina od najveće nesreće na području bivše Jugoslavije, na nebu iznad Vrbovca padala mrtva tijela i prtljaga

Iako s vremenom ovo polako odlazi u zaborav, obitelji pokojnika nikad neće zaboraviti strašnu avionsku nesreću koja se dogodila 10. rujna 1976. godine. Na 35 kilometara od Zagreba s neba su padala mrtva tijela i prtljaga, nepovratno je izgubljeno 176 života. Sve se dogodilo na nebu iznad Vrbovca. Sudarili su se zrakoplovi British Airwaysa na putu u Istanbul i zrakoplov Inex-Adria Avioprometa, na putu iz Splita u Köln i Bonn. Na širem području sjeverozapadno od Vrbovca svjedoci su tada gledali stravične prizore – razbacane dijelove tijela, dijelove zrakoplova i prtljage nalazili su se u kukuruzištima i poljima od Luke, Gaja, Dvorišća. Na Youtube-u postoji animacija koja je posvećena upravo tom događaju, a postoji i dokumentarni film. Zagreb.info


Slične vijesti

05.12.2021. (11:30)

Pošten nalaznik

Planinar na Mont Blancu pronašao blago iz aviona koji je pao prije 50 godina

Škrinjica sa smaragdima, rubinima i safirima desetljećima zakopana na glečeru francuskog Mont Blanca napokon je podijeljena između planinara koji ju je pronašao i lokalnih vlasti, osam godina nakon pronalaska. Planinar je naišao na drago kamenje 2013. godine. Ono je ostalo skriveno u metalnoj kutiji koja je bila na letu indijskog aviona koji se prije oko 50 godina srušio u udaljenom krajoliku. Kamenje je podijeljeno ovaj tjedan u dva jednaka dijela, koja se procjenjuju na 150 tisuća eura, a posebno veseli integritet penjača koji je svoj pronalazak prijavio policiji. Dva aviona Air India srušila su se na Mont Blancu 1950. i 1966. godine. Tijekom godina planinari su redovito pronalazili krhotine, prtljagu i ljudske ostatke iz aviona. Index

07.08.2016. (11:50)

Zašto ljudi uzimaju svoje torbe nakon zrakoplovnih nesreća?

18.08.2015. (09:53)

Kobna kombinacija korupcije i niskih standarda

Zašto se u Indoneziji događa toliko zrakoplovnih nesreća?

Po Indoneziji se najlakše kretati zrakoplovima jer je u siromašnijim krajevima cestovna i željeznička infrastruktura ili loša ili nepostojeća. No piloti, kontrolori leta i mehaničari su loše plaćeni, a vlada nerado pušta ljude izvana da imaju potpun pristup kad se radi o akcijama potraga i spašavanja, možda iz staha da se ne otkrije koliko su nesposobni neki od kontrolora i regulatora zračnog prometa. Express, The Atlantic

25.06.2015. (21:46)

Ptica smrti

Avion pao u more u Kaštelima, dvoje poginulih

Danas oko 17.40 sati ispred hotela Resnik u Kaštel Štafiliću srušio se zrakoplov amfibija s tri člana posade, od kojih je dvoje poginulo. Ivan Raos, pilot zrakoplova i sin brigadira Matka Raosa, uspješno je reanimiran u splitskom KBC-u, gdje se sada nalazi u stanju kome s teškom ozljedom glave. Zrakoplovu je otkazao motor vrlo brzo nakon polijetanja, a veća je tragedija za dlaku izbjegnuta jer se zrakoplov srušio tek koji metar od prepune plaže. Index, Novi list

25.03.2015. (11:10)

Dijelovi aviona i tijela razbacani po planini

Na jugu francuskih Alpi, gdje je pao Airbus A320 njemačke komanije Germanwings, nastavlja se potraga. U padu aviona poginulo je 150 osoba, među kojima cijeli razred učenika te ugledni operni pjevači. Na terenu stravični prizori: tisuće dijelova aviona i tijela razbacano je po planini, daleko od nastanjene zone ili pristupne ceste. Jedna od dviju crnih kutija pronađena je i prevezena u Ured za istragu nesreće koji će utvrditi uzroke katastrofe. Stručnjaci imaju nekoliko teorija kako je došlo do pada aviona. Nepoznato je zašto piloti nisu uputili poziv za pomoć, jer je avion ponirao punih osam minuta.