Prva horizontalna 3D signalizacija na hrvatskim autocestama - Monitor.hr
26.09.2019. (12:30)

Optički policajac

Prva horizontalna 3D signalizacija na hrvatskim autocestama

Signalizacija se sastoji od dva dijela – tri oznake u 3D prikazu stvaraju optičku varku nailaska na “šiljke”, a iz njih stoji 3D umjetna izbočina, odnosno “uzdignuta ploha”. Prve ovakve oznake postavljene su jučer na čvoru Popovec na A4 Zagreb-Goričan, danas će biti postavljene na autocesti A4 na odmorištu Ljubešćica u smjeru Zagreba, a nakon toga na čvorovima Gornja Ploča, Zagvozd, Rugvica, Đakovo i Ivandvor. To je testno, ako se pokaže kao dobro rješenje bit će postavljeno posvuda. Čemu sve? – često se događa da vozači krenu u krivi smjer na autocestama.

 


Slične vijesti

11.04.2023. (10:10)

‘To nije moj auto’: Najčešće isprike vozača koji nisu kupili vinjete za austrijske autoceste

08.04.2023. (01:00)

Napokon bez gužvi

Ukidaju naplatne kućice, uvodi se novi sustav naplate cestarina

Novim sustavom zamijenit će se postojeći sustav naplate, i to rješenjem elektroničke naplate cestarine na temelju rješenja slobodnog protoka s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila s beskontaktnim načinima plaćanja. Tehnologije novog sustava imat će dvije glavne komponente: tehnologiju za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja (5,8 GHz) i ALPR tehnologiju (video očitavanje registarskih pločica). Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura. Autonet

10.11.2022. (15:00)

Bolje od vinjeta, da ne bude Mad Max

Francuzi uveli novi, automatski način naplate cestarine

Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova. Uz to, ovaj novi koncept uključuje identifikaciju vozila kao i nekoliko opcija plaćanja. Rad slobodne naplate odvija se preko portala opremljenih kamerama kojih na ovoj dionici dugoj 88 km ima šest. Kada vozilo prođe ispod portala, očitava se njegova registarska pločica i skenira njegov eventualna elektronska lisnica za naplatu cestarine. U ovom drugom slučaju naplata je automatska, pod uvjetom da korisnikova pretplata vrijedi na ovoj mreži s kojom upravlja APRR. Ako vozač nije pretplatnik, na raspolaganju mu je nekoliko drugih izbora. Revija HAK

25.05.2022. (08:53)

Mostovi za divljač preko autocesta smanjili su broj prometnih nesreća u kojima stradaju životinje

09.03.2021. (11:30)

Pola sata od centra

Krenula procedura za završetak autoceste do Siska

Hrvatske autoceste su objavljivanjem savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima i javnog natječaja za izvođače radova, pokrenule aktivnosti za nastavak izgradnje autoceste Zagreb-Sisak, dionice od Lekenika do čvora Sisak. Dionica je duga 10,9 kilometara, vrijednost radova je 300 milijuna kuna, a rok za izvođenje radova je dvije godine. Večernji

21.05.2020. (21:30)

Jao, pa baš je zgodno što su izbori!

Ukinuta mostarina za Krčki most – od 15. lipnja

Vlada je danas donijela odluku o spajanju Hrvatskih autocesta s Autocestom Rijeka-Zagreb, što će omogućiti ukidanje mostarine za Krčki most, što na snagu stupa 15. lipnja. Očekuje se i jeftinije poslovanje nove tvrtke, kao i uvođenje novog modela naplate cestarine. Pala danas i odluka da se posudi 200+276 milijuna eura od Međunarodne banke za obnovu i razvoj za oporavak od korona-krize i potresa.

19.05.2020. (14:30)

Cesta bez kraja plaćanja

Hrvatska koncesionarima autocesta dosad platila 4 milijarde kuna, jer nisu zaradili koliko su planirali

Država je dosad kroz subvencije i naknade na pad prometa privatnim rukovoditeljima Istarskog ipsilona i autoceste Zagreb-Macelj isplatila preko četiri milijarde kuna, a do kraja koncesijskog razdoblja isplatit će se najmanje još toliko. Zbog nepovoljnog ugovora, a u uvjetima nove krize slično se sprema i za Zračnu luku Zagreb – pišu Novosti na osnovu nalaza Državne revizije.

29.04.2020. (00:30)

Samo ravno!

Potpisan ugovor o gradnji autoceste kroz Baranju

Dionica je duga 17,5 km, ide od mosta preko Drave (koji je gotov) do Belog Manastira, i koštat će 443 milijuna kuna (na potpisivanju ugovora bio i Plenković, mučilo ga jugo, ostali HDZ-ovci nemaju kose pa nisu imali takvih problema). Ostaje 5 km od Belog Manastira do granice s Mađarskom, što će koštati 107 milijuna eura, i most preko Save kod Svilaja koji je pred završetkom. Sve bi trebalo biti gotovo do kraja 2023. Glas Slavonije