Radnici napuštaju Brodosplit, idu u Južnu Afriku za 5.000 eura mjesečno - Monitor.hr
03.12.2016. (08:32)

Južnjačka utjeha

Radnici napuštaju Brodosplit, idu u Južnu Afriku za 5.000 eura mjesečno

U Brodosplitu su u zadnjih mjesec-dva zaredali otkazi – oko 200 škverana otišlo je ili je u otkaznom roku, kako piše Slobodna. Radnici odlaze sami nezadovoljni primanjima, a privučeni puno boljim ponudama za posao uglavnom iz inozemstva. Posljednjih nekoliko mjeseci češće se odlazi na rad u Južnu Afriku – dvije njemačke tvrtke u vlasništvu Hrvata vode hrvatske radnike, koje prosječno plaćaju 5000 eura mjesečno, a najtraženiji zavarivači u prosjeku dobivaju 7000 eura.



Slične vijesti

Subota (22:30)

Izvoz znanja

Za inženjerima brodogradnje u Hrvatskoj potražnja veća nego ikad u proteklih 40 godina

Za procvat hrvatske brodogradnje posljednjih su godina zaslužni pojačana potražnja za sofisticiranim brodovima na kojima ima mnogo inženjerskog rada kao i činjenica da je taj rad u razvijenim zapadnim zemljama jako skup pa tvrtke traže kadar koji ima istu poslovnu kulturu, a manje košta. Pokušale su i u Indiji i u drugim azijskim zemljama, ali se pokazalo da je Hrvatska uz Poljsku najbolja opcija – piše Globus, a prenosi Novac.hr o situaciji u brodogradnji. Pogotovo dobro stoje projektantske tvrtke – samo u Rijeci one zapošljavaju oko tisuću ljudi, u Splitu ih je barem 10-ak s oko 300 zaposlenih, u Zagrebu sedam ili osam u kojima radi još 100 ljudi, a nekoliko sličnih tvrtki ima u Puli, Šibeniku.

07.08. (07:30)

Vari i šuti

Horvat: Spašavamo 3. maj, a ne Uljanik – zbog sindikata

Na pitanje zašto Vlada spašava 3. maj, a ne i Uljanik, ministar Horvat HRT-u je izjavio “da su lani u listopadu nakon tri sastanka s naručiteljima bili vrlo blizu potpisa memoranduma s kojima bi se nastavio kontinuitet i završetak brodova u Puli. Nakon toga dogodile su se određene sindikalne akcije koje su naručitelje odvratile od mogućnosti da se brodovi završavaju u Puli”. Kaže da sad isto rade s brodogradilištem u Rijeci i da je “s Upravom i sa sindikatima i s radnicima potpuno drugačija atmosfera”. Dodaje da država želi završiti tri broda u 3. maju i na tome zaraditi 40-ak milijuna kuna.

 

15.07. (19:30)

Vjetar u Debeljakova bedra

Split: Isplovio najveći jedrenjak na svijetu

Jedrenjakom ‘Flying Clipper’ izgrađenim u splitskom škveru, koji je sa svoja 162 metra najdulji na svijetu, vodstvo Ultra Europe festivala tijekom iduća četiri dana posjetit će Brač, Hvar i Vis. Njegovih pet jarbola dosežu visinu od 63 metra, a 36 četvrtastih jedara površinu od 6347 četvornih metara. Ima kapacitet za 300 putnika i 150 članova posade. Predviđen je za plovidbu svim morima svijeta, pa čak i Arktikom i Antarktikom.

 

25.04. (16:30)

Novo željezo

Uljanikov nikad dovršeni brod koji ćemo platiti milijardu kuna

Radi se o brodu za belgijsku Jan De Nul grupu koji je još u kolovozu 2017. bio porinut, što znači da je bio u završnoj fazi izrade, a radovi su trebali trajati još nekoliko mjeseci. Brod nije završen pa su Belgijanci odlučili naplatiti blizu milijardu kuna jamstava za novac koji su davali Uljaniku kao predujmove za izgradnju broda. Trebao je biti najsnažnije jaružalo na svijetu. Ovdje Uljanikova vijest u kojoj se hvali ovom svojom novogradnjom 500.

23.04. (17:30)

Dno dna

Država će platiti još milijardu kuna jamstava za Uljanik – posljednji naručitelj odustao od broda

Posljednji preostali naručitelj Uljanikovih brodova, belgijski brodovlasnik Jan de Nul odustao je od pokušaja preuzimanja skupocjenog jaružala Willem van Rubroeck, te će naplatiti 920 milijuna kuna državnih jamstava. Novi list u ovoj vijesti vidi i nešto dobro – ostanak jaružala u Puli mogla bi biti prilika za nastavak brodograđevne djelatnosti i nakon stečaja. Država je za Uljanik već platila 3,1 milijardu kuna jamstava.

23.03. (13:30)

Dok naš brod...

Novi list: Zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3.maj’?

Za posušiti sve dugove i spasiti Uljanik grupu, prema zadnjim usuglašenim brojkama, trebalo bi odnekud namaknuti još oko pola milijarde eura, uz već onih 420 milijuna eura koje je ministar Zdravko Marić dosad platio na račun protestiranih jamstava. Za vratiti ‘3. maj’ iz mrtvih, pokazuju neke računice, trebalo bi 150 milijuna kuna. Ključno je pitanje – može li se riječko brodogradilište izdvojiti iz Uljanik grupe i odmaknuti od stečaja? Ako se već ne može i nema ekonomskog rezona spašavati pulsko brodogradilište i Uljanik grupu, zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3. maj’ koji nije prezadužen, pita se riječki Novi list.

20.03. (12:30)

Jel skuplje bolje?

Ministar Horvat: Stečaj Uljanika je jeftiniji od restrukturiranja

“U prvom koraku sigurno će brojka pokazati da je jeftinije ići u stečaj ali dugoročno, u sljedećih deset godina, to je predmet polemike”, rekao je Horvat. Restrukturiranje bi koštalo između 6,8 i 7 milijardi kuna, kaže on. Njegov kolega Zdravko Marić rekao je da je do sada plaćeno 3,1 milijarda kuna jamstava za gradnju brodova kojih mahom nema. Zbrojeno – 10 milijardi. Novi list

16.03. (10:30)

Kapital odumire

Profesor Trincas: Hrvatska se brodogradnja još može izvući

Neprocjenjivi ljudski kapital, radna snaga i vještina u dizajniranju i inženjerstvu su specifične prednosti hrvatske brodogradnje, pogotovo u Uljaniku. Ali neophodno je zadržati tako talentirane radnike i inženjere. Nužne su porezne olakšice i druge, neporezne ispomoći za kapitalna ulaganja u sektoru. Meni se čini da oporavak hrvatske brodogradnje vodi kroz dva uvjeta, naime kroz integriranu vladinu industrijsku politiku jer brodogradnja zahtijeva brojne podržane proizvođače materijala i opreme koji se koriste u gradnji. I drugo, stratešku suradnju sa stranim subjektima – Giorgio Trincas, profesorom na Sveučilištu u Trstu na Katedri za projektiranje brodova, u intervjuu Novostima.