• 03.12.2016. (08:32)

    Južnjačka utjeha

    Radnici napuštaju Brodosplit, idu u Južnu Afriku za 5.000 eura mjesečno

    U Brodosplitu su u zadnjih mjesec-dva zaredali otkazi – oko 200 škverana otišlo je ili je u otkaznom roku, kako piše Slobodna. Radnici odlaze sami nezadovoljni primanjima, a privučeni puno boljim ponudama za posao uglavnom iz inozemstva. Posljednjih nekoliko mjeseci češće se odlazi na rad u Južnu Afriku – dvije njemačke tvrtke u vlasništvu Hrvata vode hrvatske radnike, koje prosječno plaćaju 5000 eura mjesečno, a najtraženiji zavarivači u prosjeku dobivaju 7000 eura.



  • Slične vijesti

    25.04. (16:30)

    Novo željezo

    Uljanikov nikad dovršeni brod koji ćemo platiti milijardu kuna

    Radi se o brodu za belgijsku Jan De Nul grupu koji je još u kolovozu 2017. bio porinut, što znači da je bio u završnoj fazi izrade, a radovi su trebali trajati još nekoliko mjeseci. Brod nije završen pa su Belgijanci odlučili naplatiti blizu milijardu kuna jamstava za novac koji su davali Uljaniku kao predujmove za izgradnju broda. Trebao je biti najsnažnije jaružalo na svijetu. Ovdje Uljanikova vijest u kojoj se hvali ovom svojom novogradnjom 500.

    23.04. (17:30)

    Dno dna

    Država će platiti još milijardu kuna jamstava za Uljanik – posljednji naručitelj odustao od broda

    Posljednji preostali naručitelj Uljanikovih brodova, belgijski brodovlasnik Jan de Nul odustao je od pokušaja preuzimanja skupocjenog jaružala Willem van Rubroeck, te će naplatiti 920 milijuna kuna državnih jamstava. Novi list u ovoj vijesti vidi i nešto dobro – ostanak jaružala u Puli mogla bi biti prilika za nastavak brodograđevne djelatnosti i nakon stečaja. Država je za Uljanik već platila 3,1 milijardu kuna jamstava.

    23.03. (13:30)

    Dok naš brod...

    Novi list: Zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3.maj’?

    Za posušiti sve dugove i spasiti Uljanik grupu, prema zadnjim usuglašenim brojkama, trebalo bi odnekud namaknuti još oko pola milijarde eura, uz već onih 420 milijuna eura koje je ministar Zdravko Marić dosad platio na račun protestiranih jamstava. Za vratiti ‘3. maj’ iz mrtvih, pokazuju neke računice, trebalo bi 150 milijuna kuna. Ključno je pitanje – može li se riječko brodogradilište izdvojiti iz Uljanik grupe i odmaknuti od stečaja? Ako se već ne može i nema ekonomskog rezona spašavati pulsko brodogradilište i Uljanik grupu, zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3. maj’ koji nije prezadužen, pita se riječki Novi list.

    20.03. (12:30)

    Jel skuplje bolje?

    Ministar Horvat: Stečaj Uljanika je jeftiniji od restrukturiranja

    “U prvom koraku sigurno će brojka pokazati da je jeftinije ići u stečaj ali dugoročno, u sljedećih deset godina, to je predmet polemike”, rekao je Horvat. Restrukturiranje bi koštalo između 6,8 i 7 milijardi kuna, kaže on. Njegov kolega Zdravko Marić rekao je da je do sada plaćeno 3,1 milijarda kuna jamstava za gradnju brodova kojih mahom nema. Zbrojeno – 10 milijardi. Novi list

    16.03. (10:30)

    Kapital odumire

    Profesor Trincas: Hrvatska se brodogradnja još može izvući

    Neprocjenjivi ljudski kapital, radna snaga i vještina u dizajniranju i inženjerstvu su specifične prednosti hrvatske brodogradnje, pogotovo u Uljaniku. Ali neophodno je zadržati tako talentirane radnike i inženjere. Nužne su porezne olakšice i druge, neporezne ispomoći za kapitalna ulaganja u sektoru. Meni se čini da oporavak hrvatske brodogradnje vodi kroz dva uvjeta, naime kroz integriranu vladinu industrijsku politiku jer brodogradnja zahtijeva brojne podržane proizvođače materijala i opreme koji se koriste u gradnji. I drugo, stratešku suradnju sa stranim subjektima – Giorgio Trincas, profesorom na Sveučilištu u Trstu na Katedri za projektiranje brodova, u intervjuu Novostima.

    07.02. (14:30)

    Pulosplit

    Uljanik odabrao Brodosplit za novog strateškog partnera

    Brodograđevna industrija Split u vlasništvu Tomislava Debeljaka izabrana je za strateškog partnera Uljanik. Brodosplit će Uljanik preuzeti postupkom dokapitalizacije, dakle unosom od 180 do 302 milijuna kuna (Poslovni). Sad se postavlja pitanje dugova, a Poslovni piše kako bi mogli iznositi čak 1,4 milijarde eura, što bi država, odnosno svi mi koji ovo čitamo i pišemo, morali platiti.

    29.01. (07:30)

    Splitarktika

    U Brodosplitu počela gradnja polarnog kruzera – najskupljeg dosad u Hrvatskoj

    Gradnja je počela jučer, brod će biti gotov do kraja 2020., bit će dugačak 128, a širok 21,5 metara te će se njima krstariti Arktikom i oko Antarktike. “Ovo je najskuplji ugovoreni kruzer u Hrvatskoj dosad, visoke luksuznosti i performansi”, kaže Brodosplitov Tomislav Debeljak, a novost je i da će se opremanje broda obaviti na podu, tj. u sekcijama, prije nego što ode na navoz. Novi list

    20.12.2018. (14:30)

    Čekanje totalnog pada

    Novi list: Došli smo do toga da je stečaj najmanje loša opcija za 3. maj

    Pokretanje stečaja 3. maju puno je izglednija priča od pronalaska strateškog partnera. Nije isključeno da u tom slučaju netko kupi tvrtku u stečaju ili njezinu imovinu, zatraži koncesiju od države i pokrene proizvodnju u 3. maju. Možda je to opcija koja će se i Fincantieriju i Smart Holdingu učiniti boljom umjesto prolaska komplicirane procedure s programom restrukturiranja i čekanjem odobrenja Europske komisije. Novi list

    18.12.2018. (20:30)

    Drugi najveći grad u državi zove se Emigrant City

    Institut za javne financije: Iz Hrvatske se od 2013. iselilo 230.000 ljudi

    Hrvatsku je od ulaska u EU napustilo čak do 2,6 puta više ljudi nego što to tvrdi službena statistika, dakle ne 102.000 ljudi, nego njih 230 tisuća, zaključak je Instituta za javne financije. Usto, prosječna dob novih hrvatskih emigranata znatno je niža nego kod ranijih iseljenika – u razdoblju od 2001. do 2013. emigrant je bio star 41,5 godinu, a 2016. je imao 33,6 godina. Jutarnji

  • Slične vijesti

    25.04. (16:30)

    Novo željezo

    Uljanikov nikad dovršeni brod koji ćemo platiti milijardu kuna

    Radi se o brodu za belgijsku Jan De Nul grupu koji je još u kolovozu 2017. bio porinut, što znači da je bio u završnoj fazi izrade, a radovi su trebali trajati još nekoliko mjeseci. Brod nije završen pa su Belgijanci odlučili naplatiti blizu milijardu kuna jamstava za novac koji su davali Uljaniku kao predujmove za izgradnju broda. Trebao je biti najsnažnije jaružalo na svijetu. Ovdje Uljanikova vijest u kojoj se hvali ovom svojom novogradnjom 500.

    23.04. (17:30)

    Dno dna

    Država će platiti još milijardu kuna jamstava za Uljanik – posljednji naručitelj odustao od broda

    Posljednji preostali naručitelj Uljanikovih brodova, belgijski brodovlasnik Jan de Nul odustao je od pokušaja preuzimanja skupocjenog jaružala Willem van Rubroeck, te će naplatiti 920 milijuna kuna državnih jamstava. Novi list u ovoj vijesti vidi i nešto dobro – ostanak jaružala u Puli mogla bi biti prilika za nastavak brodograđevne djelatnosti i nakon stečaja. Država je za Uljanik već platila 3,1 milijardu kuna jamstava.

    23.03. (13:30)

    Dok naš brod...

    Novi list: Zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3.maj’?

    Za posušiti sve dugove i spasiti Uljanik grupu, prema zadnjim usuglašenim brojkama, trebalo bi odnekud namaknuti još oko pola milijarde eura, uz već onih 420 milijuna eura koje je ministar Zdravko Marić dosad platio na račun protestiranih jamstava. Za vratiti ‘3. maj’ iz mrtvih, pokazuju neke računice, trebalo bi 150 milijuna kuna. Ključno je pitanje – može li se riječko brodogradilište izdvojiti iz Uljanik grupe i odmaknuti od stečaja? Ako se već ne može i nema ekonomskog rezona spašavati pulsko brodogradilište i Uljanik grupu, zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3. maj’ koji nije prezadužen, pita se riječki Novi list.

    20.03. (12:30)

    Jel skuplje bolje?

    Ministar Horvat: Stečaj Uljanika je jeftiniji od restrukturiranja

    “U prvom koraku sigurno će brojka pokazati da je jeftinije ići u stečaj ali dugoročno, u sljedećih deset godina, to je predmet polemike”, rekao je Horvat. Restrukturiranje bi koštalo između 6,8 i 7 milijardi kuna, kaže on. Njegov kolega Zdravko Marić rekao je da je do sada plaćeno 3,1 milijarda kuna jamstava za gradnju brodova kojih mahom nema. Zbrojeno – 10 milijardi. Novi list

    16.03. (10:30)

    Kapital odumire

    Profesor Trincas: Hrvatska se brodogradnja još može izvući

    Neprocjenjivi ljudski kapital, radna snaga i vještina u dizajniranju i inženjerstvu su specifične prednosti hrvatske brodogradnje, pogotovo u Uljaniku. Ali neophodno je zadržati tako talentirane radnike i inženjere. Nužne su porezne olakšice i druge, neporezne ispomoći za kapitalna ulaganja u sektoru. Meni se čini da oporavak hrvatske brodogradnje vodi kroz dva uvjeta, naime kroz integriranu vladinu industrijsku politiku jer brodogradnja zahtijeva brojne podržane proizvođače materijala i opreme koji se koriste u gradnji. I drugo, stratešku suradnju sa stranim subjektima – Giorgio Trincas, profesorom na Sveučilištu u Trstu na Katedri za projektiranje brodova, u intervjuu Novostima.

    11.03. (16:00)

    Pijani milijarderi – Upucali su 31 milijardu u brodogradnju i nikada nisu pitali što je s novcem, još jedna rekapitulacija

    Iscrpnije...
    11.02. (20:00)

    Reakcija iz Brodosplita na optužbama da ne plaćaju komunalnu naknadu: Čega se pametan stidi, time se Pametno ponosi

    Iscrpnije...
    07.02. (14:30)

    Pulosplit

    Uljanik odabrao Brodosplit za novog strateškog partnera

    Brodograđevna industrija Split u vlasništvu Tomislava Debeljaka izabrana je za strateškog partnera Uljanik. Brodosplit će Uljanik preuzeti postupkom dokapitalizacije, dakle unosom od 180 do 302 milijuna kuna (Poslovni). Sad se postavlja pitanje dugova, a Poslovni piše kako bi mogli iznositi čak 1,4 milijarde eura, što bi država, odnosno svi mi koji ovo čitamo i pišemo, morali platiti.

    29.01. (07:30)

    Splitarktika

    U Brodosplitu počela gradnja polarnog kruzera – najskupljeg dosad u Hrvatskoj

    Gradnja je počela jučer, brod će biti gotov do kraja 2020., bit će dugačak 128, a širok 21,5 metara te će se njima krstariti Arktikom i oko Antarktike. “Ovo je najskuplji ugovoreni kruzer u Hrvatskoj dosad, visoke luksuznosti i performansi”, kaže Brodosplitov Tomislav Debeljak, a novost je i da će se opremanje broda obaviti na podu, tj. u sekcijama, prije nego što ode na navoz. Novi list