Brodosplit izgradio najveći jedrenjak na svijetu i najsloženiji putnički brod - Monitor.hr
27.09.2019. (22:30)

Vjetrosplit

Brodosplit izgradio najveći jedrenjak na svijetu i najsloženiji putnički brod

Flying Clipper ima pet paluba, prima 300 putnika u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade. Luksuzno je uređen, ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na tri palube. Zbog svoje duljine od 162 metra ući će i u Guinnessovu knjigu rekorda. Poslovni


Slične vijesti

20.12.2020. (21:30)

Novi sjaj staroga splitskoga gospodina

Brodosplit plovi na valovima uspjeha s polarnim kruzerima

Splitsko brodogradilište pronašlo je novu nišu pa se tako u njegovim pogonima sada sjaje polarni kruzeri, jedan gotovo dovršen za Quark Expeditions i jedan u izradi ponovno za Oceanwide Expeditions. Suradnja s mladima na Fakultetu elektronike, strojarstva i brodogradnje urodila je plodom pa tako mnogi nakon prakse ostaju i raditi, a kako za kruzere i luksuzne jahte na kojima također rade sudjeluju i izradom interijera, dana je prilika i mladim dizajnerima. Tako se 70 posto izgradnje odnosi na domaće komponente što je dobro i za grad i za državu. Ipak, najveći je ponos brodogradilišta poznati jedrenjak Golden Horizon, a planiraju i izradu još četiriju takvih. Deutsche Welle

19.12.2020. (20:30)

Gledanje vrbničkih pingvina

Brodosplit uputio luksuzni artkički kruzer na prvu vožnju

Iz brodogradilišta Brodosplit na dokovanje u Viktor Lenac otplovio je luksuzni putnički brod za polarne ekspedicije Ultramarine. Dugačak 128 metara i širok 21,5 metara, moći će primiti do 200 putnika o kojima će se brinuti 140 članova posade u 103 luksuzno uređene kabine i javnim prostorima. Vrijednost broda – 106 milijuna eura. Brodosplit

03.10.2020. (17:30)

Odavno smo brodograditelji stari

Protupoplavna barijera obranila Veneciju od poplave

Sustav protupoplavnih barijera MOSE danas je uspješno upotrijebljen i obranio je Veneciju od visoke plime. Mreža od 78 jarko žutih barijera koje čuvaju ulaz u ranjivu venecijansku lagunu počela se podizati s morskog dna više od tri sata prije nego plima dosegne svoj maksimum. Očekivalo se plimu od 130 cm, što bi inače poplavilo dijelove grada, a ovaj put je Venecija ostala suha. Splitski oceanograf dr. Miroslav Gačić nalazi se na čelu znanstveno-istraživačkog dijela projekta MOSE, a dio sustava brana izgradio je Brodosplit.

09.11.2019. (23:30)

Izvoz znanja

Za inženjerima brodogradnje u Hrvatskoj potražnja veća nego ikad u proteklih 40 godina

Za procvat hrvatske brodogradnje posljednjih su godina zaslužni pojačana potražnja za sofisticiranim brodovima na kojima ima mnogo inženjerskog rada kao i činjenica da je taj rad u razvijenim zapadnim zemljama jako skup pa tvrtke traže kadar koji ima istu poslovnu kulturu, a manje košta. Pokušale su i u Indiji i u drugim azijskim zemljama, ali se pokazalo da je Hrvatska uz Poljsku najbolja opcija – piše Globus, a prenosi Novac.hr o situaciji u brodogradnji. Pogotovo dobro stoje projektantske tvrtke – samo u Rijeci one zapošljavaju oko tisuću ljudi, u Splitu ih je barem 10-ak s oko 300 zaposlenih, u Zagrebu sedam ili osam u kojima radi još 100 ljudi, a nekoliko sličnih tvrtki ima u Puli, Šibeniku.

07.08.2019. (09:30)

Vari i šuti

Horvat: Spašavamo 3. maj, a ne Uljanik – zbog sindikata

Na pitanje zašto Vlada spašava 3. maj, a ne i Uljanik, ministar Horvat HRT-u je izjavio “da su lani u listopadu nakon tri sastanka s naručiteljima bili vrlo blizu potpisa memoranduma s kojima bi se nastavio kontinuitet i završetak brodova u Puli. Nakon toga dogodile su se određene sindikalne akcije koje su naručitelje odvratile od mogućnosti da se brodovi završavaju u Puli”. Kaže da sad isto rade s brodogradilištem u Rijeci i da je “s Upravom i sa sindikatima i s radnicima potpuno drugačija atmosfera”. Dodaje da država želi završiti tri broda u 3. maju i na tome zaraditi 40-ak milijuna kuna.

 

15.07.2019. (21:30)

Vjetar u Debeljakova bedra

Split: Isplovio najveći jedrenjak na svijetu

Jedrenjakom ‘Flying Clipper’ izgrađenim u splitskom škveru, koji je sa svoja 162 metra najdulji na svijetu, vodstvo Ultra Europe festivala tijekom iduća četiri dana posjetit će Brač, Hvar i Vis. Njegovih pet jarbola dosežu visinu od 63 metra, a 36 četvrtastih jedara površinu od 6347 četvornih metara. Ima kapacitet za 300 putnika i 150 članova posade. Predviđen je za plovidbu svim morima svijeta, pa čak i Arktikom i Antarktikom.

 

25.04.2019. (18:30)

Novo željezo

Uljanikov nikad dovršeni brod koji ćemo platiti milijardu kuna

Radi se o brodu za belgijsku Jan De Nul grupu koji je još u kolovozu 2017. bio porinut, što znači da je bio u završnoj fazi izrade, a radovi su trebali trajati još nekoliko mjeseci. Brod nije završen pa su Belgijanci odlučili naplatiti blizu milijardu kuna jamstava za novac koji su davali Uljaniku kao predujmove za izgradnju broda. Trebao je biti najsnažnije jaružalo na svijetu. Ovdje Uljanikova vijest u kojoj se hvali ovom svojom novogradnjom 500.

23.04.2019. (19:30)

Dno dna

Država će platiti još milijardu kuna jamstava za Uljanik – posljednji naručitelj odustao od broda

Posljednji preostali naručitelj Uljanikovih brodova, belgijski brodovlasnik Jan de Nul odustao je od pokušaja preuzimanja skupocjenog jaružala Willem van Rubroeck, te će naplatiti 920 milijuna kuna državnih jamstava. Novi list u ovoj vijesti vidi i nešto dobro – ostanak jaružala u Puli mogla bi biti prilika za nastavak brodograđevne djelatnosti i nakon stečaja. Država je za Uljanik već platila 3,1 milijardu kuna jamstava.

23.03.2019. (14:30)

Dok naš brod...

Novi list: Zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3.maj’?

Za posušiti sve dugove i spasiti Uljanik grupu, prema zadnjim usuglašenim brojkama, trebalo bi odnekud namaknuti još oko pola milijarde eura, uz već onih 420 milijuna eura koje je ministar Zdravko Marić dosad platio na račun protestiranih jamstava. Za vratiti ‘3. maj’ iz mrtvih, pokazuju neke računice, trebalo bi 150 milijuna kuna. Ključno je pitanje – može li se riječko brodogradilište izdvojiti iz Uljanik grupe i odmaknuti od stečaja? Ako se već ne može i nema ekonomskog rezona spašavati pulsko brodogradilište i Uljanik grupu, zašto se ne bi pokušao spasiti barem ‘3. maj’ koji nije prezadužen, pita se riječki Novi list.