Reflektirajući prsluk - obavezno ga je imati nadohvat ruke, iako kazne nisu velike - Monitor.hr
25.08.2023. (08:00)

Sekunda posla, a spašava živote

Reflektirajući prsluk – obavezno ga je imati nadohvat ruke, iako kazne nisu velike

Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu, prometne nesreće ili drugoga opravdanog razloga prisiljen vozilo zaustaviti na kolniku dužan je za vrijeme kretanja izvan vozila označiti se reflektirajućim prslukom, poduzeti sve mjere da zaustavljeno vozilo ne dovede u opasnost druga vozila te vozilo odmah ukloniti s kolnika. Dobro ga je uvijek imati nadohvat ruke. Brojni su i kod nas zabilježeni naleti na vozača koji je prsluk taman tražio po prtljažniku. Kazne za njegovo nenošenje nisu velike, oko 40 eura. Reflektirajući prsluk ili reflektirajuća biciklistička odjeća ili druga reflektirajućom oznakom obveza je i za vozača bicikla koji se kreće kolnikom na cesti noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti.  Mnoge bi taj reflektirajući detalj spasio od udesa i vozače bicikla i vozače automobila koji ne uoče pravodobno biciklista. Revija HAK


Slične vijesti

Ponedjeljak (14:00)

Inače vožnja natrag u autoškolu

Vožnja urikverc: samo na kratkom dijelu ceste s paljenjem “svih četiri”, inače kazne i do 920 eura

Zakon kaže kako vozač, koji se namjerava kretati vozilom unatrag, može to učiniti samo na kratkom dijelu ceste i ako time ne ugrožava ili ne ometa druge sudionike u prometu. Također, napominje se kako za vrijeme kretanja unatrag na vozilu moraju biti uključeni svi pokazivači smjera, nešto što se uči u autoškoli, ali se brzo zaboravlja. Postoje i ona mjesta gdje je izričito zabranjena bilo kakva kretnja unatrag, a to je autocesta, što je i logično zbog velikih brzina kojima se automobili kreću. Postoje i one situacije za koje Zakon nalaže da je obvezna kretnja unatrag, a to je u slučaju mimoilaženja na uskim cestama. N1

15.05. (16:00)

Dosadili im brodovi, a i mostovi su im mrski

Norvežani grade 27 kilometara dugačak podvodni tunel Boknafjord, troškovi i do tri milijarde dolara

Za nekoliko godina vozači više neće koristiti trajekte. Za stanovnike okolnih gradova to će zasigurno biti velika pogodnost. Što znamo o investiciji koja je trenutno u izgradnji? Tunel će povezivati grad Randaberg, koji se nalazi sjeverno od Stavangera, s gradom Boknom. Osim glavnog tunela, izgradit će se i dodatni priključak duljine 4,1 km do otoka Kvitsøy. Obje rute bit će povezane karakterističnim kružnim tokom. Jedinstveni objekt nalazit će se čak 390 m ispod razine mora na svom najdubljem mjestu, a istovremeno 92 m ispod samog dna. Naravno, kako bi se osigurala sigurnost putnika, na svakih 250 metara bit će izlazi za slučaj opasnosti, a na svakih 500 metara i posebne dvorane. Cjelinu će nadzirati set kamera koje će sliku prenositi u poseban kontrolni centar, a promet će se nadzirati s tri različite lokacije. Revija HAK

07.04. (01:00)

Veži se i ne tipkaj po mobitelu

Diljem Hrvatske niču nove kamere za nadzor brzine, snimat će i unutrašnjost vozila

Zadnjih dana svakodnevno pristižu fotografije kako se postavljaju nove kamere u Zagrebu i okolici, a taj prizor čest je i u drugim dijelovima Hrvatske. Plan je ugradnja 111 kućišta, za koje je nabavljeno 37 kamera. Naime, nije u svakom kućištu neprestano i kamera. Ovisno o planu djelovanja, kamere se sele na pojedine lokacije. S obzirom na to da seljenje tih kamera nije toliko zahtjevan posao, policija vjeruje kako će vozači postati oprezniji na svih 111 lokacija diljem Hrvatske. I nije to sve – do kraja godine stiže još 40-ak kućišta, ali i dvadesetak novih kamera. Za sada su uočene kamere Gatso T-Series, koje se na našim prometnicama koriste još od 2019. godine. Riječ je o kamerama koje imaju sposobnost praćenja i nekoliko prometnih traka, a pored nadzora brzine, pokrivaju i nadzor putničke kabine. Tako imaju sposobnost zabilježiti koristi li vozač na nepropisan način mobilni uređaj ili možda on, kao i suvozač, ne koriste sigurnosni pojas. Autonet

04.03. (11:00)

Bježim odlazim, van iz ovog grada...

Rješenje za gužve u Zagrebu: Prometna policija i automatski semafori

Osim neplanske izgradnje grada i povećanja broja automobila na cestama, gužve izazivaju radovi i manje prometne nesreće. Zadnje vrijeme do te mjere da je nesnosno. U slučaju prometnih nesreća trebalo bi apelirati ostalim vozačima da se što prije maknu s prometnica, a prometni stručnjaci rješenje vide u prometnim polcajcima koji bi manualno usmjeravali promet, kao i automatiziranim semaforima., odnosno automatskom upravljanju prometom:Nama su semafori, nažalost, u Zagrebu – glupi. Stari su i većina ih je glupa, ne mogu promijeniti signalni plan ovisno o prometu. Dok se ne uvede sustav automatskog upravljanja prometom, mi teško možemo nešto napraviti kad se dogode incidentne situacije. Nama treba centralni sustav koji će onda omogućiti alternativnim pravcima više zelenog svjetla i veću propusnost. Index

05.02. (00:00)

Gužve i vikendom

Željko Marušić kod Stankovića: Električni automobili su precijenjeni

Prometni stručnjak je u Nedjeljom u 2 rekao kako promišlja o povećanju sigurnosti cestovnog prometa, učinkovitosti prometa i ekologiji. Smatra da su električni automobili precijenjeni i ne savjetuje da ih se kupuje za obitelj, pogotovo oni koji žive od svojih primanja jer isplativost može biti upitna. Upitno je također da manje zagađuju, da nema buke, da su manji troškovi vožnje, te da se lakše održavaju i da je veća sigurnost. Za Rimca smatra kako je dobar za promociju Hrvatske, iako smatra da mu je projekt, ovako kako je zamišljen, neostvariv. Autonomna vožnja poput robotaksija je budućnost, a ulaganje u željeznicu nama nije isplativo, smatra. Novi sustav beskontaktne naplate cestarine donijet će sigurnost, zaključuje. Kao rješenje za gužve u Zagrebu vidi sjevernu obilaznicu, izgradnju tunela ispod Sljemena prema Gračanima i povezivanje prema zapadnom dijelu. HRT

01.02. (00:00)

Stani, pazi, kreni

Zašto su svjetla na semaforu baš crvene, žute i zelene boje? Standard postavila željeznica

Prije semafora, vlakovi su već koristili svjetlosne signale kako bi olakšali promet, piše Tips and Tricks. Na prvim semaforima crveno svjetlo je označavalo zaustavljanje, bijelo kretanje, a zeleno oprez. Budući da je bijela boja uzrokovala probleme i noću se lako mogla zamijeniti s nekim drugim svjetlom, prešli su s bijele na zelenu boju, a kako se žuta lako razlikuje od ostalih boja, postala je znak za oprez. Crvena je boja s najvećom valnom duljinom, a to znači da je uočljiva iz većih udaljenosti. Standard za semafore uveden je 1935. godine, 15 godina nakon što ej uveden prvi semafor. N1

12.01. (09:00)

Raskružje

Amerikanci grade drugo ‘turbokružno’ raskrižje: biste li se snašli u njemu?

Turbokružna raskrižja su prvi put osmišljena u Nizozemskoj 90-ih godina prošlog stoljeća, a dizajnirana su s idejom da se dodatno poveća sigurnost. Za razliku od drugih kružnih tokova s više traka, oni imaju povišene razdjelnike traka koji sprečavaju vozače da mijenjaju trake dok voze u krugu. Cesta koja vodi do kružnog toka dizajnirana je tako da razvrsta vozače u trake prije nego što uđu u raskrižje. Tamo, pak, mogu jednostavno slijediti svoju traku, vozeći u raskrižju i završiti na ispravnom izlazu. Revija HAK

25.12.2023. (14:00)

Da staviš jednu takvu kod Zagreba, opet bi bilo čepova

Najsloženija prometna petlja: Čak 15 rampi i osam različitih smjerova

Prometni kompleks smješten je u gradu Chongqingu koji se nalazi u središtu države, a s prigradskim naseljima ima više od 22 milijuna stanovnika. Jasno je da uz takav grad, koji je i prometno središte ide i ovakav objekt. Čvor ima 15 rampi ukupne duljine 16.414 m, koje vode u 8 smjerova. Izgradnja je započela u rujnu 2009., a dovršena 2017. Programeri navigacijski uređaja su vjerojatno danima razbijali glavu s rješenjima za ovu petlju. No pragmatični Kinezi smislili su rješenja i za one koji pogriješe. Nakon osamstotinjak metara, u svakom smjeru konsturirana je mala petlja koja omogućuje povratak onima što su krivo skrenuli i promašili smjer. Revija HAK

20.12.2023. (21:00)

Pomoćni kotač

Kamere i umjetna inteligencija: Razvijen je sustav koji motocikliste i bicikliste upozorava na opasnost od nesreće

Sustav može upozoriti vozače na moguće sudare straga do šest sekundi unaprijed. Ova upozorenja vrijede za područje do 125 metara ispred vozila. Osim toga, izdaju se dodatna upozorenja ako se bicikl ili motocikl približavaju vozilu ispred sebe na manje od 60 metara. Upozorenja se šalju putem pametnog telefona vozača. Sustav koristi dvije kamere riblje oko i umjetnu inteligenciju (AI) za promatranje okoline. Jedna od tih kamera postavljena je na prednji dio, a druga na stražnji. Ovaj sustav, koji je dizajniran i za električne mopede i za e-bicikle, nudi pogled na okolinu od 360 stupnjeva zahvaljujući kamerama ribljeg oka, koje kontinuirano analiziraju sve moguće izvore opasnosti.  Revija HAK