Reflektirajući prsluk - obavezno ga je imati nadohvat ruke, iako kazne nisu velike - Monitor.hr
25.08. (08:00)

Sekunda posla, a spašava živote

Reflektirajući prsluk – obavezno ga je imati nadohvat ruke, iako kazne nisu velike

Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu, prometne nesreće ili drugoga opravdanog razloga prisiljen vozilo zaustaviti na kolniku dužan je za vrijeme kretanja izvan vozila označiti se reflektirajućim prslukom, poduzeti sve mjere da zaustavljeno vozilo ne dovede u opasnost druga vozila te vozilo odmah ukloniti s kolnika. Dobro ga je uvijek imati nadohvat ruke. Brojni su i kod nas zabilježeni naleti na vozača koji je prsluk taman tražio po prtljažniku. Kazne za njegovo nenošenje nisu velike, oko 40 eura. Reflektirajući prsluk ili reflektirajuća biciklistička odjeća ili druga reflektirajućom oznakom obveza je i za vozača bicikla koji se kreće kolnikom na cesti noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti.  Mnoge bi taj reflektirajući detalj spasio od udesa i vozače bicikla i vozače automobila koji ne uoče pravodobno biciklista. Revija HAK


Slične vijesti

14.08. (23:00)

Prednost prolaska

Najstariji prometni znak na svijetu postavljen je u 17. stoljeću

Kako bi izbjegao puške i svađe između kočijaša, grofova, baruna i slavnih plemića, kralj D. Pedro II zapovijedio je da se na zid kuće u črtvrti Alfama u Lisabonu postavi 1686. godine ploča s važnim pravilom. Prolaz je bio uzak. U slobodnom prijevodu, na ploči piše da, kako bi se spriječio izbijanje sukoba, kralj Pedro II naređuje da onaj tko se penje uzbrdo prema dvorcu ima prednost nad onim koji silazi, a potonji je bio prisiljen povući se i pričekati prolazak. Naravno, to se odnosi na kočije i razna kola koja su tada prolazila ulicama Lisabona. Ovaj je znak najstariji u Lisabonu, a najvjerojatnije i na svijetu, i jedini je koji još uvijek postoji od ukupno 24 čije je postavljanje zapovijedio spomenuti kralj. Revija HAK

14.08. (20:00)

Vruuuum vruuuum

Njemačka dobila prvu kameru koja bilježi preglasna vozila

U Berlinu se ovaj još uvijek testni projekt, u protekla dva mjeseca pokazao vrlo učinkovitim. Dosad je zabilježeno 1140 vozila koja premašuju intenzitet buke od 82 dB. Među njima je najviše bilo motocikala, te kamiona i autobusa. Na sreću glasnih, prošli su bez kazni. Uređaj, kamera koja detektira glasna vozila postavljena je kod Kudamm. Kako kamera radi? Na udaljenosti od 7,6 metara evidentira glasnoću buke, dok kamera bilježi i slika registarske oznake. Prije Njemačke, uređaj je još 2021. godine po prvi put uvela Švciarska. Auto portal

28.07. (01:00)

Ej ulice, i ti si pijana!

Nevjerojatna prometna signalizacija: tko bi se snašao u ovom kaosu?

Bauné je selo u Francuskoj za koji vjerojatno niste čuli, a sada ćete ga možda zapamtiti. Ovo mjesto nalazi se na dijelu regionalne ceste i kroz njega prolazi 2300 vozila dnevno. Nije puno, ali za jedno malo selo – jest! Navodno su i brzine bile mnogo veće od ograničenja. Zbog toga su u pomoć uskočili prometni stručnjaci i dosjetili se jedinstvene horizontalne signalizacije. Ideja je – što više linija, to bolje! Ima tu raznih linija, ravnih, vijugavih, isprekidanih… One se isprepliću pa je ključno pitanje: Kako voziti na ovakvoj cesti? Odgovorni su pokušali stvoriti vizualni poremećaj koji će potaknuti vozače da uspore. Prvi rezultati pokazuju da su se brzine na ovom dijelu ceste radikalno smanjile. Neki kritičari, pak, zamjeraju vlastima što su ceste iscrtane punom linijama, a preko njih se ne bi trebalo voziti. Revija HAK

24.07. (18:00)

Baterijama protiv klime

Nema kraja olujama i klimatskim promjenama bez masovne elektrifikacije prometa

Odgovore na izazove klimatskih promjena znamo: usmjerimo se na smanjenje emisija ugljičnog dioksida i učinkovito korištenje energenata. I jedno od rješenja je nadohvat ruke: e-mobilnost. Naime, masovnom elektrifikacijom cestovnog prometa sigurno ćemo smanjiti emisije ugljičnog dioksida – brojke kažu da je taj sektor odgovoran za 24 posto svih globalnih emisija. No potpuna tranzicija na električna vozila ovisi o koordinaciji različitih dionika. Povećanje broja e-vozila na cestama sigurno je važan korak. No, tu je još važnih pitanja na koje treba dati odgovor, poput većeg broja punionica, barem jedna na svakih 60 kilometara. Tportal

14.07. (19:00)

Dobro uložen novac

Moćni semafor u Njemačkoj: Njime upravlja umjetna inteligencija, a faze zelenog svjetla prilagođava autima, pješacima, biciklistima

U gradu Hammu sustav semafora s kojim se upravlja uz pomoć umjetne inteligencije sada regulira promet na raskrižju. Tehnologija može detektirati koliko sudionika u prometu treba zeleno svjetlo, odrediti prioritet i reagirati u skladu s tim. Na križanju se koristi tehnologija minhenske tvrtke Yunex koja u svom sustavu awareAI koristi video kamere čije slike procjenjuju algoritmi.  AI također može otkriti približavaju li se pojedinačni pješaci ili čitave grupe, poput školskih razreda, objašnjava Breßler. Sukladno tome, zelena faza će biti produžena kako bi cijela grupa mogla prelaziti ulice. Yunexova tehnologija awareAI određuje smjer i brzinu kretanja otkrivenih sudionika u prometu i može, na primjer, kreirati prognoze vremena prelaska. Hak revija 

07.07. (19:00)

Tamo gdje je Juri Stubliću ostalo srce

Beton vs asfalt: prednosti i mane obje vrste cesta

Britanci će sve svoje betonske autoceste zamijeniti asfaltnima. Proces će biti iznimno skup jer skidanje betonske podloge i postavljanje asfaltne nije jednostavan posao. Jedan od glavnih motiva za promjenu je povećana buka na betonu. Materijal je čvršći i ne apsorbira zvuk kao asfalt. Betonske autoceste su izdržljivije, zahtijevaju manje popravaka tijekom godina korištenja i bolje podnose ekstremne vremenske uvjete. Održavanje asfaltnih cesta je jednostavnije, odnosno moguće je krpanje rupa i svih anomalija. Curenje ulja ne oštećuje betonske ceste – asfaltne oštećuje. Betonske ceste su skuplje, a i potrebno je više vremena za njihovu izgradnju. Snijeg i led se brže otapaju na asfaltu. Na kraju, asfaltne ceste su sigurnije jer omogućuju bolje prianjanje, dok su betonske ceste klizavije. Revija HAK 

22.06. (10:31)

Zelena linija između dvije bijele na cesti znači ograničenje brzine do 100 km/h

09.06. (13:00)

Za one rastresene

Prednja svjetla projicirat će i prometne znakove ispred automobila

Nova tehnologija, koju je razvio Hyundai Mobis, ima cilj postaviti znakove točno ispred vozača kada vozi noću, uz pomoć vlastitih prednjih svjetala automobila, slično head-up zaslonu, koji projicira podatke na vjetrobransko staklo. Tehnologija koristi prednja svjetla za projiciranje znakova na cestu ispred vozača. Cilj je smanjiti prometne nesreće noću tako što će vozači biti svjesniji prometne signalizacije i uvjeta u vožnji, nadolazećih pješečkih prijelaza ili radova na cesti. Revija HAK

21.05. (00:00)

Probaj to proučavati dok ti se žuri

Ovakav semafor još niste vidjeli: Deset svjetala i šest različitih smjerova

Zašto bi bilo jednostavno kada ne mora biti, zar ne? Prometni stručnjaci u Barceloni kreirali su jedinstveni semfor za bicikliste s ukupno 16 različitih svjetala i oznaka. Gradske vlasti tvrde da je sve jednostavno, ali biciklisti se na slažu s njima i negoduju. Uglavnom, tu su zelena, žuta i crvena svjetla pa i strelice. Žuto svjetlo, pak, znači da biciklisti mogu proći, ali moraju propustiti pješake. Uglavnom, ukupno je šest smjerova i deset različitih svjetala. Revija HAK

19.05. (08:00)

Zona smirenog prometa – znakovi upozorenja da jako smanjite brzinu