Robotaksiji već voze po velikim gradovima - Monitor.hr
03.03.2023. (14:00)

A Rimac je obećao da će Zagreb biti prvi

Robotaksiji već voze po velikim gradovima

Mnogi stručnjaci vjeruju da će proći još nekoliko godina dok autonomni taksiji ne postanu uobičajena pojava na cestama, iako dosadašnji napredak sugerira da je san o robotaksiju bliži ostvarenju nego ikad prije. Na ulicama San Francisca već se gotovo godinu dana mogu vidjeti robotaksiji. Tvrtka Cruise (koja je od 2016. godine u vlasništvu General Motorsa) u lipnju 2022. počela je naplaćivati vožnje robotaksijima, a trenutno ima oko 70 taksija bez vozača koji rade u gradu. Također, u prosincu 2022. najavili su širenje u Phoenix i Austin. Ovakav je prijevoz već dostupan i na području Industrijskog parka Shougang u Pekingu, a početkom godine je i Uber objavio da je pokrenuo svoj prvi robotaksi za komercijalnu upotrebu u Las Vegasu. Lider


Slične vijesti

15.02. (10:00)

Autić na daljinski

Rimac je dobio 180 milijuna eura javnog novca da ga troši na gotove proizvode drugih kompanija

U vladinom planu doslovno piše da Rimac ne razvija tehnologiju kojom će se vozilo kretati bez vozača nego samo razvija automobil koji će implementirati tehnologiju koju će netko drugi izmisliti. Nije bilo javnog natječaja, a Rimčeva tvrtka bila je jedina privatna koja je ušla u nacionalni plan. Predstavnicima vlade iz Rimčeve tvrtke su rekli kako mogu stvoriti funkcionalno autonomno vozilo i cjelokupnu infrastrukturu za njegovo korištenje u svega par godina. Obećali su autonomno vozilo pete razine (a ovo kupljeno je četvrte). Još su i predstavili prototip vozila, ali na daljinski. Index O tome koliko su realni ciljevi pričaju i na Forumu. Zanimljiva je rasprava i na Redditu, gdje korisnici pričaju iz prve ruke kako je raditi kod Rimca.

13.02. (20:00)

Još malo pa će da nas voza

Rimac uzima gotov izraelski sustav za robotaksije

Inače, Rimčeva firma je još u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti iz 2021. godine, na temelju kojeg je dobila gotovo 180 milijuna eura europskog (dakle i našeg) novca za projekt robotaksija, navela: “Za sam autonomni sustav vožnje, odnosno umjetnu inteligenciju koja upravlja vozilima putem senzora i kamera odabrali smo tvrtku koja je među 3 vodeće u svijetu u tom području te na taj osigurali maksimalnu sigurnost u prometu u trenutku izlaska flote vozila na ulice”. Dodali su kako su uvjerenja da “samostalan razvoj sličnog sustava nije potreban budući da bi iziskivao dugogodišnji razvojni proces i višestruke razvojne troškove od cijene ovog projekta.”

Nije jasno jesu li već tada ciljali na tvrtku Mobileye jer se ime tvrtke u Planu oporavka i otpornosti ne spominje, no jasno je da projekt jako kasni i uz činjenicu da Rimčeva firma tehnologiju umjetne inteligencije koja upravlja robotaksijima uzima od druge firme i ne razvija je samostalno. Podsjetimo da je terminal za robotaksije trebao biti gotov još 2022. godine, a da je krajnji rok pokretanja komercijalne usluge bila 2025. godina. Isto tako nije jasno kako točno Rimac planira dosegnuti petu razinu autonomije robotaksija, koju je obećao u Planu oporavka i otpornosti, kada je najviša razina koja je dosad testirana s Mobileyevim sustavom četvrta razina. Index Pogledajte kako cijelu stvar komentiraju na Forumu.

16.01. (18:00)

Ne vjerujem dok ne vidim

Prototip Rimčevog robotaksija do lipnja, ali svi se pitaju – tko je misteriozni partner za AI?

Kako je u ponedjeljak objavio Jutarnji list, radni prototip vozila će P3 predstaviti sredinom godine. P3 je i primatelj izdašne potpore iz EU, kao projekt financiran sa 180 milijuna eura u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), no do sada nisu bili previše otvoreni prema javnosti oko toga što rade i s kime. Kako naglašavaju u odgovoru na pitanja Forbesu, odobrena europska R&D potpora odnosi se isključivo na “razvoj autonomnog vozila”. Ono što se najavljuje u NPOO-u je “u potpunosti novo električno vozilo pete razine autonomije, dakle sposobno izvršavati sve dinamičke funkcije vožnje bez ikakve asistencije vozača-osobe, čiju funkciju u potpunosti preuzima umjetna inteligencija, odnosno autonomni sustav vožnje”. Piše također da je to “najkompleksniji dio projekta” jer je razvoj globalno homologiranog autonomnog vozila najveći izazov. Pogledajte što kažu na Forumu.

01.12.2023. (17:00)

Jedna strana, druga strana, nijedan auto bez vozača: Tko tu pije, tko tu plaća?

Okršaj kod PR korala – o oprečnim objavama o Rimčevim robotaksijima

Nije potrebno biti sudski vještak za medije ili forenzičar za žurnalističku patologiju da bi se zaključilo kako je članak u Jutarnjem listu vjerojatno naručen s funkcijom kontrole štete koju će izazvati onaj na Indexu. Zato naposljetku raspolažemo dvjema bizarno različitim perspektivama koje inače prikazuju jedan te isti fakat, to da prototipa robotaksija nema iako ga je moralo biti, pa u jednom slučaju imamo kritiku toga, a u drugom slavlje zbog vijesti da prototip navodno samo što nije. I sve bi to još bilo dosta zabavno, taj simultani breaking news o hrvatskom vunderkind-developeru, da nije onih gotovo 179,5 (stosedamdesetdevetkomapet) milijuna eura što ih je dobio iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti da nas provoza u taksiju bez šofera. Urnebesno pritom zvuči podatak da je prezentacijsko vozilo na osnovu kojeg je Vladi uvalio taj projekt imalo svog vozača, ali distanciranog, s uređajem za daljinsko upravljanje u šakama. Vlada se sad vadi – to nam već otkriva i Jutarnji, nije potreban Index čiji vlasnik u novije doba nije više naklon Rimcu. Štoviše, upravo se na Vladin iskaz u novom izvješću o provedbi Nacionalnog programa reformi poziva ghost writer iz članka Hanza medije. Novosti

25.11.2023. (08:00)

Mate, Mate, crni Mate...

Na robotaksijima se dvije godine nije radilo ništa, nema ni prototipa

Nakon što su im početkom 2021. godine iz Ministarstva prometa ministra Olega Butkovića, kao jedinoj privatnoj firmi, “pokucali” na vrata, Rimčeva tvrtka izradila je troškovnik i prezentirala prototip. No, to uopće nije bio prototip jer nije sam vozio, već je prezentacijskim vozilom na električni pogon upravljano daljinski. Kao što je poznato, do danas javnost nije vidjela nikakvo prezentacijsko vozilo, a ni verifikacijski prototip. Prezentacijsko vozilo još uvijek ima oznaku tajne, a verifikacijsko vozilo i dalje je u izradi te trenutno, kako kažu iz Project 3 Mobility, funkcionira jedino u laboratorijskim uvjetima. Ove godine trebala je biti dovršena proizvodnja verifikacijskih prototipova, njihovo testiranje, testiranje sustava autonomne vožnje, testiranje specijalizirane infrastrukture, izrada kalupa za serijsku proizvodnju… Kao što je poznato, nisu počeli nikakvi radovi ni na izgradnji infrastrukture, odnosno Centra mobilnosti koji je zamišljen kao terminal na kojem će se autonomna vozila puniti, odakle će kretati i kamo će se vraćati. Index, popularna tema i na Forumu.

06.11.2023. (13:00)

Mate, di su pare?

Vojković: Rimac je dobio naš novac za robotaksije, naravno da očekujemo odgovore

Mate Rimac je napravio ogromne stvari. On i njegove firme unijele su više inovacija na području električnih automobila nego što bi većina ljudi napravila valjda u pet života. No, danom kada je Rimac, odnosno njegove firme, dobio javni novac – e onda su se stvari debelo promijenile. Onda poslovanje i uspjeh firmi koje su povezane s Rimcem na bilo koji način više nisu njihova privatna posla – već stvar opravdanog interesa i javnosti i novinara. Onda je i trošenje tog novca, ali i ono što je obećano napraviti tim novcem, stvar javnog interesa. Europska komisija mu je odobrila hrvatsku državnu pomoć u iznosu od 179.5 milijuna eura za projekt robotaksija. U međuvremenu nema ni najmanje naznake da bi do iduće godine robotaksiji počeli voziti zagrebačkim ulicama. Otkada su Rimčeve firme dobile javni novac – dužne su jasno izvještavati što rade s tim javnim novcem, jasno ispunjavati rokove koji su zadani projektima i općenito se ponašati kao i svatko drugi koji koristi javni novac. Nikakva tajnovitost, osim jasnih poslovnih tajni, tu nije primjerena. Goran Vojković za Index, komentiraju i na Forumu.

28.10.2023. (09:00)

Rokovi se bliže...

Rimac dobio gotovo 180 milijuna eura za projekt za koji je upitno hoće li ga ostvariti

Lijepo je što Mate Rimac broji Nevere, ali mi brojimo robotaksije – projekt u koji je Rimac ambiciozno ušao te u kojem ozbiljno probija rokove. Javnost, naime, taj projekt itekako zanima jer je dio vladinog Plana nacionalnog oporavka i otpornosti temeljem kojeg se financira nezanemariv dio projekta. O tom projektu Rimac se uopće više ne izjašnjava iako mu je za nj ove godine dano 179.5 milijuna eura Europske unije i našeg novca. Projekt je prvo trebao biti realiziran do kraja ožujka 2025. godine, no pitanje je u kojem će roku i u kojoj mjeri na kraju biti ostvaren. Tu je još i Centar mobilnosti koji je trebao biti gotov još prošle godine, a izgleda da projekt nije ni u kakvoj pripremi. Index… popularna tema i na Forumu

14.02.2023. (20:00)

Fora. Ali tko snosi odgovornost u vožnji?

Amazonova tvrtka Zoox testira robotaksi bez volana i papučica

Zoox Autonomous Vehicle - Single Side - Coit Tower SF

Amazonova robotaksi tvrtka Zoox uvodi samovozeći automobil bez volana ili papučica na javne ceste u SAD-u kao dio pokusa za uspostavljanje mobilnosti bez vozača. Taksi, dizajniran za četiri putnika, završio je prvu probnu vožnju između dvije zgrade tvrtke u Foster Cityju u Kaliforniji, objavio je Zoox. Na testnoj ruti vozilo se kretalo brzinom do 35 milja na sat (56 km/h), prolazilo kroz semafore i skretalo lijevo i desno. Sada se planira uspostaviti prijevoz za zaposlenike. Zoox se priprema pokrenuti uslugu robotaksi u Las Vegasu, među ostalim lokacijama, a također šalje prerađene Toyote SUV sa senzorima kao testna vozila na ceste u San Franciscu i Seattleu. Tportal

01.11.2021. (19:00)

Naravno da mogu

Da bi robotaksiji vozili Zagrebom, Vlada mora osmisliti propise kakve nema nitko u Europi. Mogu li to ne zabrljati?

Da bi se Rimčeve ideje ostvarile, bit će potrebno osmisliti novi propis o autonomnoj vožnji, a mora biti donesen do sredine 2024. godine. Obuhvatit će razvoj nacionalnog postupka testiranja za autonomnu vožnju, izmjene zakona o sigurnosti cestovnog prometa, izmjene nacionalnih pravila o homologaciji vozila, izmjene propisa u području osiguranja vozila, putnika i usluge… Ne bude li tako, šesta rada europskog novca za oporavak u iznosu od 400 milijuna eura neće biti isplaćena. S obzirom na to da ćemo biti prvi koji će na ceste staviti autonomna vozila razine pet, postoji vjerojatnost da će ostale države koje budu uvodile takva vozila propise prepisivati pa tako zahtjevi postaju još ozbiljniji. Telegram

29.07.2016. (16:45)

Na baterije

Gradovi budućnosti bez automobila, onečišćenja i nesreća

Samovozeći automobili i robotski taksiji vozit će nas po gradovima budućnosti, čime će se značajno smanjiti i zagađenje i broj prometnih nesreća, smatraju u Boston Consulting Groupu, gdje su zajedno sa Svjetskim ekonomskim forumom napravili projekciju budućnosti. Oko 58% potrošača u gradovima diljem svijeta spremno je isprobati samovozeće automobile, a vjerojatno će biti električni i proizvodit će ih tradicionalni proizvođači automobila. Najveći doprinos revoluciji urbane mobilnosti donijeli bi upravo robotski taksiji i dijeljenje prijevoza. Poslovni