Sabotaža Frljića u Češkoj: 30 prosvjednika prekinulo predstavu - Monitor.hr
27.05.2018. (09:11)

Oliverova putovanja

Sabotaža Frljića u Češkoj: 30 prosvjednika prekinulo predstavu

Trideset nezadovoljnika upalo je u subotu navečer na scenu kazališta u češkom gradu Brnu u pokušaju da spriječi glumce Mladinskog gledališča iz Ljubljane da izvedu predstavu hrvatskog redatelja Olivera Frljića ‘Naše nasilje, vaše nasilje’ (ovdje video). Ovi aktivisti sami sebe nazivaju ‘Pristojni ljudi’, iako ih češki MUP označava kao ekstremističku skupinu, a na predstavi su pričekali desetak minuta, pa stali između glumaca i publike s ciljem da spriječe predstavu. Policija ih istjerala iz kazališta, predstava se nastavila za sat vremena. Beta


Slične vijesti

Ponedjeljak (16:30)

Dug i plodan život

U 92. godini života u petak je preminula divna glumica Zdenka Heršak

Glumica Zdenka Heršak, dugogodišnja članica glumačkog ansambla kazališta Gavella, preminula je u petak u Zagrebu u 92. godini. Pojavila se u više od 60 filmova i serija, a među njezinim najvažnijim ulogama su one u filmovima “Kužiš stari moj”, “Seljačka buna 1573.”, “Događaj”, “Hoću živjeti”, “U raljama života”, “Ne daj se, Floki”, “Leo i Brigita”, “Duga mračna noć” te serije “Naše malo misto”, “Nepokoreni grad”, “Smogovci”, “Putovanje u Vučjak”, “Bitange i princeze”. Osim izuzetne glumačke karijere, Zdenka je Heršak je objavila desetak knjiga. Jutarnji list

 

07.01. (15:30)

Šta, glumit će mami i tati!

Čadež: Uvesti moratorij na studij glume – potrebno 5 glumaca godišnje, a upisuje ih se 50

Na sljedeće bi četiri godine trebalo uvesti moratorij na upis u studij glume – sve te akademije (glumački smjerovi) trenutačno postoje jedino zato da bi masa profesora imala gdje primati visoku plaću, a ne zato što treba netko i glumce školovati. Mase tih mladih ljudi ne čeka nikakva glumačka karijera, nego li razočarenje i borba za opstanak. Naime, ne jedino da posla nema, nego li su i oni poslovi koji bi trebali biti dostupni – rezervirani, piše Čadež i dodaje da, s druge strane, u Gradu Zagrebu nedostaje najmanje pet kazališta, za djecu i za odrasle.

30.12.2019. (15:30)

Rado ide Slavoj u teatre

Kazališna 2019.: Godinu obilježili povratak Rade Šerbedžije i Slavoj Žižek

Umjetnički i ljudski najzahtjevnija i najintrigantnija predstava godine je ‘Eichmann u Jeruzalemu’, tri i pol sata dugo istraživanje zločina i krivnje. Bobo Jelčić s ‘Tri sestre’ spojio je klasiku sa suvremenim, uzbudljivim kazališnim pristupom. Ulogom sveučilišnog profesora u ‘Tko se boji Virginije Woolf’ Šerbedžija je iskoristio priliku ponovo fascinirati publiku svojim glumačkim majstorstvom. ‘Antigona’ po tekstu Slavoja Žižeka korak je naprijed u uzbudljivom osvajanju suvremenosti HNK. Gavella je postavila dva klasika, tekstove dvoje najvećih hrvatskih pisaca, ‘Kiklop’ Ranka Marinkovića i ‘Gospodu Glembajeve’ Miroslava Krleže. Sve predstave, osim Šerbedžije, su na repertoaru. Jutarnji

29.10.2019. (16:30)

Mister crv

Pofuk o ‘Madame Butterfly’ u Zagrebu i Rijeci – “ljigavci svih zemalja uvijek se pokrivaju ‘domoljubljem'”

Večernjakov Branimir Pofuk u Zagrebu je pogledao Puccinijevu ‘Madame Butterfly’, operu o “izdaji vrijednosti u koje se onaj koji ih krši zaklinje i o izdaji povjerenja koje moćnici uvijek iznova, mašući demagogijom, novcem i svojim ‘načinom života’, zadobivaju od siromašnijih i slabijih”. Opera je prošli tjedan počela igrati i u Rijeci.

19.10.2019. (22:30)

Čak i guske idu u Moskvu, samo one ne

Kazališna kritika: Jelčićeve ‘Tri sestre’ su Čehov 21. stoljeća – neobuzdan, ironičan, dinamičan i s puno strasti

“Aktualizirano, suvremeno, neobuzdano, ironično, dinamično i strastveno” – lijepi krasne atribute Nina Ožegović u T-Portalu novoj predstavi zagrebačkog HNK. Što je novo? “U toj predstavi, odnosno istraživačkom projektu, Jelčić je ponovno ušao u izravni, zabavni i duhoviti, ali vrlo razrađeni i domišljen dijalog s publikom. Također se na genijalan način, uz svesrdnu podršku cijelog glumačkog ansambla, pozabavio pitanjem kazališne forme, ispitujući mogućnosti i granice režije, dramaturgije i glume”. Premijera bila sinoć, od danas redovite predstave (ulaznica – 90 kuna).

02.10.2019. (21:30)

Što je najveća preokupacija našeg života? Ništa.

Paolo Magelli: Svi smo mi malograđani, ja prvi na čelu te duge kolone

“Svaki od nas je imao neku utopiju koju nije realizirao. I mi smo prihvaćajući frustracije koje nam ova društva nude prihvaćali činjenicu da nitko od nas u suštini nije imao hrabrosti za ozbiljan prekršaj. Nitko od nas nije revitalizirao bunt. Dakle, svi smo mi malograđani” – odličan Magelli u Telegramu najavljuje svoju novu predstavu (Gavella, premijera 4.10). “U današnjem društvu ima još manje vrijednosti nego prije. Društvo koje je posve odustalo od debate kako biti bolji”, i još – “ja mislim i da su već naši stanovi postali logori, ha, ha… Mi smo toliko reducirali naš život da je postao kao jedan neurotičan zatvor”.

23.09.2019. (20:00)

Čadež: ‘Dobro je dok umiremo po redu’ – pametna je i uvjerljiva predstava. Preporučujem

Mlad, meni nepoznat redatelj Aleksandar Švabić pametno je i kazališno uvjerljivo režirao novi tekst Ivora Martinića “Dobro je dok umiremo po redu”. Martinić dakle nije iznenađenje, ali jest redatelj. I on i Martinić izgledaju smotano i smiješno – gotovo dečkići, sputanih pokreta i držanja, kao iznikli iz TV serijala “Teorija velikog praska” i, kad ih promatraš, ne bi im dao, što se kaže, da dvije nacrtane žene zabave, a kamoli da ovoliko autentično i živo iznesu na scenu dvije inteligentne osobnosti – naravno da ćete ovakvu recenziju predstave Zekaema htjeti nastaviti čitati, eto Tomislav Čadež za Jutarnji.

19.09.2019. (19:30)

S daskama u glavi

Predstava ‘Žrtve za život’: Gorka satira gađa domoljublje, crkvu i nogomet

Glumac i redatelj Miran Kurspahić praizveo je u dvorani Gorgona u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti predstavu ‘Victims4Life –Žrtve za život’ u kojoj glumački trojac u formi svojevrsne katoličke liturgije i ponešto modificiranih osobnih ispovijesti donosi duhovitu, gorku društvenu satiru na temu domoljublja, nogometa i crkve, a istodobno i autoironični prikaz vlastitih života, piše T-Portal. Tomislav Čadež hvali drugu predstavu – Euripidovu ‘Alkestidu dubrovačkog Kazališta Marina Držića u adaptaciji Lade Kaštelan  – suvremenu priču o ljudskom doživljaju smrti, jednu zapravo tihu pohvalu ateizmu, jednu nježnu priču o neshvatljivom, jednu, na koncu, ljubavnu priču o dubljem trajanju žena u svijetu negoli muškaraca.

12.09.2019. (01:30)

Kerem svinjogojstvo

Robi K. u kazalištu – Kerempuh postavlja predstavu po Ivančićevim kolumnama

Premijera predstave Bilježnica Robija K. po, naravno, istoimenoj knjizi Viktora Ivančića, bit će u u zagrebačkom Kerempuhu u prosincu 2019., režirat će je Marina Pejnović, koja će zajedno s dramaturginjom Dinom Vukelić prikazati Robijevu obitelj i “kako vanjski događaji koje Ivančić godinama prati utječu na tu obitelj i na promjenu njihova stava”. Robija K. će utjeloviti Josip Brakus (momak na ilustraciji gore, ne izgleda baš kao da ide u 3. razred, ali dobro), mamu Linda Begonja, tatu Filip Detelić, sestru Ana Maras Harmander, a didu sa Šolte Željko Königsnecht. N1