Sabotaža Frljića u Češkoj: 30 prosvjednika prekinulo predstavu - Monitor.hr
27.05.2018. (09:11)

Oliverova putovanja

Sabotaža Frljića u Češkoj: 30 prosvjednika prekinulo predstavu

Trideset nezadovoljnika upalo je u subotu navečer na scenu kazališta u češkom gradu Brnu u pokušaju da spriječi glumce Mladinskog gledališča iz Ljubljane da izvedu predstavu hrvatskog redatelja Olivera Frljića ‘Naše nasilje, vaše nasilje’ (ovdje video). Ovi aktivisti sami sebe nazivaju ‘Pristojni ljudi’, iako ih češki MUP označava kao ekstremističku skupinu, a na predstavi su pričekali desetak minuta, pa stali između glumaca i publike s ciljem da spriječe predstavu. Policija ih istjerala iz kazališta, predstava se nastavila za sat vremena. Beta


Slične vijesti

25.05. (20:00)

'Simbol ovog vremena i individualnih kriza'

‘Soundtrack za film koji nije snimljen’ u Kinoteci – strah od ljubavi

„Soundtrack za film koji nije snimljen“, glazbeno-poetski street movie, kako se navodi u njegovom opisu, je intrinzično putovanje i koliko god se distrakcija pojavljivalo na tom putovanju, ono se konstantno svodi na putovanje prema samome sebi i momentu spoznaje da ne postoji isprika za bijeg od ljubavi. Jer je bijeg od ljubavi, ujedno i bijeg od samog života, o novoj kazališnoj predstavi koja je imala premijeru ovih dana piše Zoran Stajčić za Ravno Do Dna.

17.05. (19:30)

Kulturni srednji prst koroni

Kad ti život pruži pandemiju, ti otvori kazalište u šumi

Englezi znaju uživati u kulturi pa je tako u grofoviji Suffolk, uz dopuštenje vlasnice, niknulo kazalište na otvorenom u amfiteatru koji je nastao eksplozijom bombe u Drugom svjetskom ratu te tako stvorio prirodnu kulisu za ekološki prihvatljivo kazalište koje se odupire pandemiji. Ovog ljeta u njemu će zaigrati i prve predstave, a predviđen je šarolik repertoar. Goste će posluživati domaćim proizvodima lokalaca, a imat će priliku napraviti i piknik u šumi uz obvezu da svoje smeće ponesu sa sobom. Osim minimalnog ugljičnog otiska postignutom gradnjom od drvene građe iz šume, Thorington Theater diči se i prilazom za invalide. Green.hr

30.03. (23:30)

Funny games

Redatelj Ivan Penović: Ne preostaje mi ništa drugo nego da se realnosti u svojim predstavama izrugujem

Zanimljiv intervju u Novostima s mladim redateljem čija predstava trenutno igra u ZKM-u: Mislim da se ono što zovemo stvarnost danas preozbiljno shvaća. Ali to nije stvaran život. Ono čega nije bilo prije a postoji danas jest enormna količina javno iznesenog mišljenja a da – prema informacijama s portala i društvenih mreža – nikada ne saznamo čije je to mišljenje. To je stvarnost u kojoj svi beskonačno zamišljamo da o svemu imamo neki stav, ali zaboravljamo da je naš vlastiti život konačan i ta neprestana trka za stavovima onda tu stvarnost čini okrutnom. U tom današnjem napumpanom kapitalizmu, koji je počeo da izjeda sam sebe, vlada enormna proizvodnja svega i svačega: od hrane, informacija, diploma i želje za dokazivanjem, do lijevih pokreta i desnog fašizma. Meni ne preostaje ništa drugo nego da se takvoj realnosti, koju svi stvaramo, u svojim predstavama izrugujem.

19.01. (21:30)

Rastanak sa suvišnim

Rene Medvešek: Teška vremena podsjećaju nas koliko malo toga nam je doista važno

“Ovakva teška vremena nam otvaraju oči za prave vrijednosti i podsjećaju nas koliko malo toga nam je doista životno važno” – kaže redatelj Rene Medvešek uoči premijere predstave ‘Gdje se kupuju nježnosti’ prema drami Monike Herceg u ZG-HNK. “Ono što u predstavi daje snagu za suočavanje sa sutrašnjicom je neposredni susret glavne junakinje s čudom života koji nastaje u njezinoj utrobi. U tom misteriju ona pronalazi nadahnuće za potpuno novi pogled na svijet oko sebe i svoju prošlost, ali i budućnost”.

01.12.2020. (08:49)

Tako star, a tako mlad

Umro kazališni redatelj Boško Violić: Negdje drugdje bio bi prebogat i sretan, ovdje je bio samo sretan

Violić je, ulazeći i u deveto desetljeće života, imao u sebi preobilje dara, vizije, žudnje, energije i debelog razloga za životnom i umjetničkom borbom…, više nego mnogi pogubljeni mladi. I bio je spreman do kraja riskirati s tim obiljem na sceni, riskirajući u ime svih nas – piše Telegram o nedavno preminulom kazališnom redatelju Božidaru Violiću, koji se držao devize kazalište nije nedjeljni ručak, kazalište je briga što ćeš jesti svaki dan.

30.11.2020. (16:30)

Ako nećete moći gledati, bar da pročitate

Čadež: Hvalim već koju godinu mladog autora, pisca i redatelja Ivana Penovića i njegovu družinu

Ukratko: “Proces Kafka” jest tri sata Kafke i nula minuta dosade. Nema praznog hoda, ima Kafkina zaumna humora (ne jedino iz “Procesa”, više iz novela), ima kongenijalne teatralnosti i ima emocija, koji se često rađaju iz neobično hladnih momenata zagrijanih monumentalnom, sugestivnom glazbom nasnimljena orkestra… U prigodnom kostimu s nožicama golemim spužvastim, a javlja se na sceni i sam Penović, za kojeg misliš da je scenski radnik. Predstava tek ispočetka slijedi radnju Kafkina romana, potom se referira na druga njegova djela dok se ne proširi do neprepoznatljive intertekstualnosti, a zatim odlazi u predjele mašte i satire zapravo suvremenog društva. Ukratko, predstava koja će vam se svidjeti i ako ništa ne shvatite – piše Tomislav Čadež o predstavi “Proces Kafka” u Teatru &TD.

27.11.2020. (16:30)

Ironija ili nada

Bobo Jelčić o novoj predstavi: Može li čovjek danas uopće biti sretan?

Čak i kad nema ironije u nekoj svakodnevnoj situaciji, ja je po defaultu tražim. Ona jest olakšavanje, eskapističko, ali je i izraz nepovjerenja prema svijetu takvom kakav je, prema njegovim proklamiranim vrijednostima. A opet, bez nade, pak, ne ide. I u ovoj situaciji u kojoj smo sada zaključani krizom, reklo bi se beznadnoj, jedino što imamo je baš nada, kaže Bobo Jelčić o predstavi Hrvatski put ka sreći. Telegram

12.10.2020. (15:00)

Oživljen klasik u Kazalištu Marina Držića

Čadež: ‘Tramvaj zvan žudnja‘ – Senka Bulić u ulozi Blanche Dubois upravo je senzacionalna

“Dramaturgija jest pak prije svega uspjela zato što je Tišljarić pronašao u ovome, rekao bih, socijalnom djelu s američkog juga jednu obično neistraženu dimenziju: žene dominiraju u naoko patrijarhalnom okruženju konzervativne sredine. Žene su te koje uništavaju jedne druge, žene su te koje se poigravaju s iluzijama muškaraca i žene su te koje ovdje, da tako kažem – misle. Senka Bulić kao Blanche Dubois upravo je senzacionalna. Krhkost te južnjakinje nikad usuglašene sa svijetom dala je otpočetka jasno, ali ne i banalno.” Komentira Tomislav Čadež za Jutarnji list

05.10.2020. (21:00)

Preporuka predstave "Evanđelje neprijatelja"

Čadež: Šareni kosturi u publici, čarolija teatra na sceni, i baš sjajna večer u Rijeci

Talijanska drama riječkog HNK dala je važnu predstavu, koja izlazi iz okvira manjinskog teatra za lokalnu zajednicu i predstavlja vrijednost za širu i talijansku i hrvatsku kulturu. “Evanđelje neprijatelja” (Il vangelo del nemico), drama Roberte Dubac (r. 1974. u Kopru, odrasla u Kaštelu pokraj Buja, živi i radi u Lombardiji), ponajbolji je “mali” tekst koji sam pročitao posljednjih nekoliko godina, a redatelj Giulio Settimo sa svojom je umjetničkom ekipom utemeljio na njemu snažnu i pametnu predstavu, u kojoj jest sve teatarski mišljeno i nema čega “literarnog” i nategnutog, kako bi se lako moglo ukrivo otići s ovim tekstom neotpornim prema nemaru i gluposti. Piše Tomislav Čadež za Jutarnji list

31.08.2020. (09:00)

Daske koje život znače

Dugandžija: intervju s intendanticom HNK-a, Dubravkom Vrgoč, o kazališnoj sezoni u tijeku pandemije

“Radit ćemo ekskluzivna događanja, manje dramske forme. Dakle, predstave koje se rade tri tjedna, bez velike ‘prtljage’, odigraju se nekoliko puta i ide nešto novo. Zatim ćemo izvoditi koncerte koje publika dugo nije mogla čuti. Veliki dirigent i umjetnik Nikša Bareza predložio je nekoliko sjajnih koncerata, jedan čudesan božićni koncert… Ako, primjerice, ponudimo atraktivnu izvedbu ‘Eroice’ u Beethovenovoj godini, i to samo jednom, sigurna sam da će gledatelji doći. Uza sve mjere zaštite.” Jutarnji list