Sabotaža Frljića u Češkoj: 30 prosvjednika prekinulo predstavu - Monitor.hr
27.05.2018. (09:11)

Oliverova putovanja

Sabotaža Frljića u Češkoj: 30 prosvjednika prekinulo predstavu

Trideset nezadovoljnika upalo je u subotu navečer na scenu kazališta u češkom gradu Brnu u pokušaju da spriječi glumce Mladinskog gledališča iz Ljubljane da izvedu predstavu hrvatskog redatelja Olivera Frljića ‘Naše nasilje, vaše nasilje’ (ovdje video). Ovi aktivisti sami sebe nazivaju ‘Pristojni ljudi’, iako ih češki MUP označava kao ekstremističku skupinu, a na predstavi su pričekali desetak minuta, pa stali između glumaca i publike s ciljem da spriječe predstavu. Policija ih istjerala iz kazališta, predstava se nastavila za sat vremena. Beta



Slične vijesti

02.10. (19:30)

Što je najveća preokupacija našeg života? Ništa.

Paolo Magelli: Svi smo mi malograđani, ja prvi na čelu te duge kolone

“Svaki od nas je imao neku utopiju koju nije realizirao. I mi smo prihvaćajući frustracije koje nam ova društva nude prihvaćali činjenicu da nitko od nas u suštini nije imao hrabrosti za ozbiljan prekršaj. Nitko od nas nije revitalizirao bunt. Dakle, svi smo mi malograđani” – odličan Magelli u Telegramu najavljuje svoju novu predstavu (Gavella, premijera 4.10). “U današnjem društvu ima još manje vrijednosti nego prije. Društvo koje je posve odustalo od debate kako biti bolji”, i još – “ja mislim i da su već naši stanovi postali logori, ha, ha… Mi smo toliko reducirali naš život da je postao kao jedan neurotičan zatvor”.

23.09. (18:00)

Čadež: ‘Dobro je dok umiremo po redu’ – pametna je i uvjerljiva predstava. Preporučujem

Mlad, meni nepoznat redatelj Aleksandar Švabić pametno je i kazališno uvjerljivo režirao novi tekst Ivora Martinića “Dobro je dok umiremo po redu”. Martinić dakle nije iznenađenje, ali jest redatelj. I on i Martinić izgledaju smotano i smiješno – gotovo dečkići, sputanih pokreta i držanja, kao iznikli iz TV serijala “Teorija velikog praska” i, kad ih promatraš, ne bi im dao, što se kaže, da dvije nacrtane žene zabave, a kamoli da ovoliko autentično i živo iznesu na scenu dvije inteligentne osobnosti – naravno da ćete ovakvu recenziju predstave Zekaema htjeti nastaviti čitati, eto Tomislav Čadež za Jutarnji.

19.09. (17:30)

S daskama u glavi

Predstava ‘Žrtve za život’: Gorka satira gađa domoljublje, crkvu i nogomet

Glumac i redatelj Miran Kurspahić praizveo je u dvorani Gorgona u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti predstavu ‘Victims4Life –Žrtve za život’ u kojoj glumački trojac u formi svojevrsne katoličke liturgije i ponešto modificiranih osobnih ispovijesti donosi duhovitu, gorku društvenu satiru na temu domoljublja, nogometa i crkve, a istodobno i autoironični prikaz vlastitih života, piše T-Portal. Tomislav Čadež hvali drugu predstavu – Euripidovu ‘Alkestidu dubrovačkog Kazališta Marina Držića u adaptaciji Lade Kaštelan  – suvremenu priču o ljudskom doživljaju smrti, jednu zapravo tihu pohvalu ateizmu, jednu nježnu priču o neshvatljivom, jednu, na koncu, ljubavnu priču o dubljem trajanju žena u svijetu negoli muškaraca.

11.09. (23:30)

Kerem svinjogojstvo

Robi K. u kazalištu – Kerempuh postavlja predstavu po Ivančićevim kolumnama

Premijera predstave Bilježnica Robija K. po, naravno, istoimenoj knjizi Viktora Ivančića, bit će u u zagrebačkom Kerempuhu u prosincu 2019., režirat će je Marina Pejnović, koja će zajedno s dramaturginjom Dinom Vukelić prikazati Robijevu obitelj i “kako vanjski događaji koje Ivančić godinama prati utječu na tu obitelj i na promjenu njihova stava”. Robija K. će utjeloviti Josip Brakus (momak na ilustraciji gore, ne izgleda baš kao da ide u 3. razred, ali dobro), mamu Linda Begonja, tatu Filip Detelić, sestru Ana Maras Harmander, a didu sa Šolte Željko Königsnecht. N1

09.09. (07:00)

Nadahnuće se prenosiva tvar

Čadež o Šerbedžiji u Tko se Boji Virginije Woolf: O jednoj glumi koja je ovog ljeta zasjenila sve druge

A sam Čadež je ovom recenzijom vjerojatno zasjenio sve svoje ovogodišnje recenzije, jer ju piše kako volimo, sasvim osobno. Čak se pravda zbog toga: “Kontaminirati javno privatnim, umjetnost životom, uvijek je u nakani sitničava, zla rabota kritičarska, a opet mimo toga privatnoga, nema čovjeka, nema umjetnosti.” A o Serbedžiji sa kojim je znao kako kaže “najoštrije polemizirati” sve najbolje: Znači, ti kad gledaš Šerbedžiju, ne znaš zapravo kamo će te odvesti. U ovoliko izvrsnim ulogama, kakva je uloga Georgea, toliko izvrsno napisanima, redatelj može mnogo što, ali jedino veliki glumac može se nadmetati direktno s autorom i njegovim likom, jedino glumac može izravno komunicirati s likom i otkriti što se u njemu krije. Tomislav Čadež za Jutarnji. O predstavi, kazalište Ulysses

31.05. (21:00)

Žižekova ‘Antigona’ i ‘Madame Butterfly’ otvaraju novu sezonu zagrebačkog HNK

09.04. (20:30)

Daske koje masu znače

Najveća predstava u povijesti hrvatskog kazališta – 89 glumaca u ‘Donjodravskoj obali’

Osječki HNK ima još dva i pol mjeseca za završi predstavu ‘Donjodravska obala’ autora Drage Hedla u režiji Zlatka Svibena, što će – s 89 uloga – biti najveći dosad kazališni projekt postavljen u nekom hrvatskom teatru. Kaže redatelj da još nije imao sve glume na okupu jer neki rade na sapupicama, da ga muči loše vrijeme, da neki ne smiju raditi noći ili nedjeljom, a ako smiju da nisu plaćeni. Predstava ima i snimljene dijelove, a premijera je 28. lipnja. Glas Slavonije

21.03. (15:30)

Sreća je u tuđoj nesreći

Čadež nahvalio predstavu ‘Stela, poplava’: Priča o mržnji naspram bilo kakvoga uspjeha

“Dino Pešut još nije dohvatio tridesetu, a napisao je svoje prvo, klasično djelo, ozbiljno i zaokruženo, obiteljsku dramu Stela, poplava… Sretan je i susret redateljice Selme Spahić s autorom u ovoj predstavi zagrebačke Gavelle. Dvoje umjetnika ne rade prvi put zajedno, a sad su postigli sklad kakav se rijetko nalazi na domaćoj sceni, pa je rezultat jasan. Glumci su zavoljeli uloge koje ih ispunjavaju, podjela je fantastična i među osmero glumaca nitko nije ništa drugo nego – odličan” – Tomislav Čadež, Jutarnji.