Samo zato što…
U vrijeme pisanja ovog teksta moji klinci imaju 8 i 4 godine te su izrazito povodljivi prema onome što čuju ili vide oko sebe.
TV reklame (namjerno reklame, a ne oglasi) sugeriraju kako je marka X najbolja za pranje bijelog veša, a čokolada Y izrazito fina jer je djeca najviše vole. Ista stvar je i s igračkama (Frozen, Mindcraft, LEGO…) – najbolje igračke za razvoj mašte, kreativnosti…
Vjerojatno sada zaključujete kako je sve ovo normalno te kako djeca još nemaju razvijen osjećaj prosuđivanja i lako ih se hvata na mentalne trikove, te da vi sami nećete pasti na nešto slično jer je to previše očito, prozirno i naivno.
Nisam ni mislio dalje nastaviti o mentalnim trikovima na koje padamo mi “odrasli”, već na nešto drugo – naše poslovno / prodajno komuniciranje s (potencijalnim) klijentima u većini slučajeva i dan danas izgleda kao da su oni (klijenti) i dalje djeca.
Letak za frizerski salon obećava kako rade najmodernije frizure, serviser klime radi po visoko kvalitetnim uvjetima, dostavna služba garantira najmodernije kamione, stolar namještaja napravit će sve po mjeri i željama…
S jedne strane (racionalno razmišljanje) grozimo se jeftinih prodajnih trikova i izrazito smo sigurni da na njih ne padamo, dok s druge strane, kada sami trebamo napraviti prodajno pismo ili komunikacijsku poruku, ne napravimo ništa drugo nego ono čemu ni sami često ne bismo vjerovali.
I onda, nadamo se kako će “druga strana” pasti na te dječje trikove ili još gore, ljutimo se i durimo kao mala djeca zašto nam ti isti trikovi ne daju bolje poslovne rezultate.
Rješenje? Najjednostavnije i najbrže je kroz kvantifikaciju izjava ili kroz usporedbu.
- najbolji frizer prema časopisu “Moj friz”
- stolar s preciznošću izrade namještaja do 2 milimetra
- vulkanizer s ekipom koja dolazi na vaš parking za max. 33 minute
No, postoji i drugi put – demonstrirajte svoje prednosti i/ili ono što jeste. Tako ćete stvoriti “mentalne slike” kod svojih (potencijalnih) klijenata i neće više biti potrebe za “dječjim trikovima”.
Ovo rješenje traži nešto više vremena i energije ali je zato jedino koje se ne može kopirati i dugoročno daje najbolje i najsigurnije rezultate.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).