Sedlar: Goldstein kao da je prespavao 6 godina nakon Drugog svjetskog rata - Monitor.hr
08.04.2016. (09:57)

Sedlar: Goldstein kao da je prespavao 6 godina nakon Drugog svjetskog rata

Redatelj dokumentarnog filma Jasenovac-istina Jakov Sedlar u pismu izraelskoj veleposlanici Zini Kalay Kleitman ustvrdio je kako njegov film “ne želi revidirati povijest, osim u onome dijelu koji se odnosi na ponavljanje laži koje su ponavljanjem gotovo postale istina, jer su bile dio čak i školskih programa kao i jugoslavenske antihrvatske propagande koja, na žalost , još uvijek traje”.

Izraelska veleposlanica u četvrtak je u pisanoj izjavi ocijenila, među ostalim, da njegov film “povijest prikazuje vrlo selektivno, pokušava revidirati mnoge povijesne činjenice i vrijeđa osjećaje ljudi koji su u Jasenovcu izgubili najmilije”.

Sedlar joj je u pismu poručio da mu je drago što je bila na premijeri filma, gdje je dobila “veliki, iskreni aplauz od publike”. “Budite sigurni da je taj pljesak, osim Vama osobno, bio upućen i državi koju predstavljate, a koju Hrvatska i Hrvati doživljavaju kao prijatelja, kao i svemu onome što je židovski narod, koji od prvog stoljeća živi u Hrvatskoj ostavio tijekom povijesti nama Hrvatima u Lijepoj našoj, ali i civilizaciji uopće”, rekao je.

Složio se s njezinom ocjenom da je film njegovo osobno viđenje toga dijela povijesti, jer smatra da je pravo i obveza svakoga redatelja da na osobni način , ali na činjenicama, tretira bilo koju temu, jer je potpisuje kao pojedinac, imenom i prezimenom. “Ne spadam među autore koji bi napravili nešto po bilo čijem nalogu”, istaknuo je.

Kao razlog za činjenicu da je veliki dio filma posvećen povijesti dolaska pro-nacističkog ustaškog režima na vlast u Hrvatskoj navodi “laži kojima je hrvatska , ali i svjetska javnost, desetljećima, tijekom Titove totalitarne diktature, bila zasipana u tumačenju toga dijela povijesti”.

“Gledateljima je vrlo važno objasniti povijesni kontekst, mislim da se slažete s tim. Ja sam samo naveo bolne činjenice koje su u očaj i smrt otjerale masu Hrvata pod srpskim terorom koji je u Hrvatskoj trajao od 1918.”, napomenuo je.

Ne slaže se da je riječ o politizaciji bolnih činjenica jer se “vrlo jasno odredio prema svemu što je od strane ustaškog režima učinjeno tijekom četiri tragične ratne godine u Jasenovcu, jasno je rekao tko su krivci, a tko žrtve, našao je i autentične svjedoke koji o tome govore”.

Osvrnuvši se na tvrdnju da taj film želi revidirati povijest podsjetio je na ono što je rekao na premijeri – da su bitan razlog za njegov novi film bile riječi Meira Amita, legendarnog šefa Mosada o kojemu je radio film i s kojim je bio prijatelj, a da je “obveza novih generacija da napišu povijest ponovno”. “Mislio je, naravno, na mnoge lažno napisane tvrdnje koje su u cijelom svijetu, a posebno u totalitarnim sistemima poput jugoslavenskog, desetljećima bile ponavljane, a bile su lažne”, dodao je.

“Kada bih u filmu nijekao ustaške zločine počinjene u Jasenovcu, onda bi to bilo revidiranje na koje ste, vjerojatno, mislili. No, ako film po prvi put govori i o žrtvama Titovoga komunističkog režima od 1945. do 1951. na istom mjestu gdje je bio ustaški logor, onda to za mene ni u kom slučaju nije revidiranje povijesti. To je samo moja želja da doprinesem temeljitom istraživanju o punoj istini o tom logoru. O punoj istinu tijekom cijelog njegovog postojanja”, naglasio je.

Ustvrdio je i da mu se čini kako je najveći broj informacija o toj temi do nje “došao samo iz izvora poput onoga kojega desetljećima nudi amater-povjesničar Slavko Goldstein”. “On i njemu slični kao da su prespavali tih šest godina nakon Drugoga svjetskog rata kada je totalitarni zločinački Titov režim smaknuo nekoliko stotina tisuća hrvatskih ljudi. Za ovu tvrdnju postoji niz materijalnih dokaza, a najbolja bi revizija bila kada bi aktivni sudionici tih zbivanja rekli istinu. Na žalost, samo su rijetki, u trenucima rijetke iskrenosti, priznali tako nešto”, napomenuo je.

Upitao ju je što “misli o tome kako su se tijekom dugih desetljeća jugoslavenske komunističke diktature osjećali članovi obitelji mnogih Hrvata koji su nakon završetka rata ubijeni u Jasenovcu, a njima se od strane partizanskih zločinaca nitko, do dana današnjega, nije ispričao”.

“Iz dugogodišnjega iskustva znam i točno ste rekli kako je Izrael demokratska zemlja koja nema cenzuru i prikazivanje je dopušteno ako ne poziva na nasilje, antisemitizam ili govor mržnje. Drago mi je da ste to rekli, jer upravo to poništava veliki dio onoga što ste rekli o filmu”.

“Naime, netko tko nije vidio film, a koji je samo pročitao Vaše pismo, mogao bi pomisliti da film, ako baš i ne širi antisemitizam, onda svakako govori jezikom mržnje. Vrlo dobro znam što je govor mržnje, znam što je antisemitizam i koliko je sve to zlo, a velikim dijelom i povijest i život, neposredno, iz osobnih druženja, učio sam od velikih sinova Izraela kao što su bili Ezer Weizman, Ariel Sharon, Meir Amit, Motti Hod”, rekao je.

Istaknuo je da se nije i da se ne želi baviti uzaludnim poslovima poput revizija bilo čega što je dokazano kao povijesno točno, ali “sam neovisno o žrtvi koju će podnijeti, spreman braniti istinu i borbu za istinu koja se odnosi na moj hrvatski narod”.

Sedlar kaže kako je mnogo naučio u zemlji koju veleposlanica predstavlja i ona je njegov “drugi dom u kojoj ima mnogobrojne iskrene prijatelje i suradnike”.

“Moje poznavanje kriterija koji su u Izraelu na snazi dovelo me u situaciju da je devet mojih filmova dio kolekcije Yad Vashem muzeja Holokausta u Jeruzalemu, a mnogi moji filmovi s temama iz povijesti Izraela prikazivani su i prikazuju se širom svijeta. Trebalo mi je vremena kako bih shvatio svu kompleksnost povijesti Vaše zemlje i svega onoga što ste u povijesti kao narod prošli. Nadam se da ćete dio Vašega vremena u Hrvatskoj posvetiti i zanimanju za povijest koja je bila zabranjena tijekom dugih desetljeća življenja Hrvata pod komunizmom i srpskom agresijom”, ustvrdio je.

Izrazio je uvjerenje da joj nakon toga neće biti čudno što se u filmu bavio “nekim ljudima koji danas pišu različito od autora filma”. “Nisu ti ljudi spomenuti zato što pišu različito od mene, oni su u filmu jer nastavljaju u ponavljanju Goldsteinovog amaterizma i laži u pisanju i prosuđivanju različitih hrvatskih tema. Oni su, prema Jonahu Goldbergu, stvarni liberalni fašisti zbog svoje isključivosti i snažno iskazane mržnje prema mnogo čemu što je ogromnoj većini hrvatskoga naroda sveto”, zaključio je.

Upitao ju je i kakav je njezin stav od jednom od njih, Miljenku Jergoviću i “njegovom crtanju kukastih križeva u Sarajevu zbog čega je bio i priveden u policijsku stanicu”. “Da li bi i to, kao i pisanje riječi ‘židov’ malim slovom, spadalo u reviziju povijesti ili je to ipak nešto drugo?”, dodao je.

Sedlar kaže kako je osim na zagrebačkoj, nakon projekcije pljesak publike bio jednako snažan i u Splitu i Rijeci. “Hrvatski ljudi prepoznali su ono što sam želio pokrenuti: traganje za istinom koje , za sada, ima tek u nekoliko rijetkih knjiga. Taj pljesak i podrška koju mi svakodnevno daju Hrvati iz cijeloga svijeta najbolji su znak da sam uspio u svojoj namjeri. Jednako kao što sam za svoje radove o izraelskim velikanima (Motti Hod, Meir Amit …) doživljavao i uvijek doživljavam podršku, jer su me u tim filmovima vodili slični motivi”, ustvrdio je.


Slične vijesti

04.09.2021. (19:00)

Do 'The ljubavi' i natrag

Novi uradak Jakova Sedlara: Čudnovata filmska kaljuža

Do grla u nevoljama sa žanrom (dokumentarac? dokudrama? krv nije voda?) te zbunjena i osupnuta potpunom mrežnom nevidljivosti filma onkraj Sedlarovih promotivnih sebića, kritički relevantne informacije odlučila sam potražiti u najmračnijem zakutku Interneta! Uistinu, kad sam putem Facebooka kontaktirala protagonistkinju filma Valeriju, inače Ukrajinku, doznala sam da film nije njezina priča, da je baziran na “priči koju je Jakov smislio” plus na njezinoj improvizaciji. Drugim riječima, film nije dokumentarac, ni dokudrama, nego Sedlarova smišljotina – što bi bilo posve legitimno da je plasiran pod drugom etiketom. Baš kao što je njegove filmske posvete Tuđmanu ili Stepincu valjalo svrstati u žanr znanstvene fantastike. Lupiga prenosi recenziju s Kulturpunkta.

24.11.2018. (11:08)

More news from nowhere

Sedlar kaže da ga nisu pustili u Australiju jer je promijenio putovnicu (i da s Bujancem nema veze)

Jakovu Sedlaru australske vlasti nisu dopustile ulaz u zemlju jer je, kako je ispričao za Jutarnji, “već prije odobrenu vizu imao u staroj putovnici”. Sedlar je trebao ići na projekciju filma “Hrvati u Australiji”, na kojem je radio četiri godine i bilo je dogovoreno da će obići projekcije u osam gradova: “Sa slučajem Velimira Bujaneca, kada je riječ o australskoj vizi, ja nemam veze. Mene su organizatori pitali mogu li ga pozvati i odgovorio sam da pozovu koga žele”.

03.06.2017. (21:23)

"Zagrebačka inačica Eda Wooda"

Pavičić: Pored onakvih stručnjaka Boras odabere – antitalenta Sedlara

“Prošlog tjedna rektor Damir Boras je sveučilište poprskao blatom koje ni jedan produkt kemijsko-tehnološkog fakulteta neće prebrisati. On je – naime – za svog posebnog savjetnika za kulturu imenovao čovjeka koji se zove Jakov Sedlar. Dakle, sveučilište na kojem predaju neki ozbiljni slikari, kipari, animatori, teatrolozi, te na kojem postoji lijepih desetak ozbiljnih eksperata za teoriju i/ili sociologiju kulture, za savjetnika je rektora za kulturu odabralo – tvorca filma Fergismajniht. Ako mene pitate – ovo je točka na kojoj su i Boras i sveučilište koje ga je izabralo pali najniže dosad”, piše Jurica Pavičić. Jutarnji

25.05.2017. (10:30)

Jakov Sedlar postao posebni savjetnik rektora zagrebačkog sveučilišta Damira Borasa

19.04.2017. (17:23)

Skupština Sedlaru potvrdila Nagradu Grada Zagreba

18.04.2017. (16:00)

Jakove, izdrži

Sedlar: Nikada nisam poticao na mržnju i branio fašizam

Nakon što je javnost negativno reagirala na prijedlog Odbora za dodjelu priznanja da mu se ove godine uruči Nagrada Grada Zagreba, Jakov Sedlar se oglasio, odbacivši optužbe za revizionizam i poticanje mržnje. “Nikada, ni u jednom svom filmu ili javnom nastupu, nisam poticao na mržnju, nikada nisam pokušao zatajiti bilo koji i bilo čiji zločin, nikada niti u jednoj primisli nisam rekao bilo što pozitivno o fašizmu. Fašizam, kao i komunizam, zla su koja samo bolestan čovjek može podržavati i promovirati”, rekao je Sedlar. Index

07.04.2017. (13:50)

Lik i djelo

Čime je Jakov Sedlar zaslužio 30 tisuća kuna i titulu najboljeg filmaša Zagreba?

Odbor za javna priznanja u zagrebačkoj Gradskoj skupštini dodijelio je Jakovu Sedlaru Nagradu Grada Zagreba i 30 tisuća kuna, proglasivši ga najboljim filmašem. Spomenimo da su u konkurenciji sa njim bile višestruko nagrađivana redateljica Hana Jušić i glumica Ksenija Marinković. Sedlarovo stvaralaštvo je unazad godinu dana obilježio film Jasenovac – istina za koji je utvrđeno da je pun falsifikata i neistina, te za koji je redatelj kazneno prijavljen. T-Portal

17.04.2016. (13:45)

Nedjeljom u 13:45

Cijeli Sedlarov film ‘Jasenovac – istina’ na YouTubeu

Na YouTubeu je postavljen cijeli dokumentarni film ‘Jasenovac – istina’ Jakova Sedlara i Hrvoja Hitreca (svih sat vremena, skinutih s televizije Z1, ovdje). Riječ je o filmu za koji je publicist Slavko Goldstein rekao da je “pun poluistina, laži i falsifikata”, dok se redatelj Sedlar obrukao lažnom naslovnicom Vjesnika. Novosti nabrajaju još i lažne fotografije četnika i nogometne momčadi logoraša, informaciju da je dirigent Milan Sachs pušten iz logora i da je poduzetnik Lazar Bačić pobjegao u Srbiju.