Sram
U odgoju djece je bilo vrlo popularno koristiti rečenice “Sram te bilo!” kao jedan od vidova kažnjavanja i odgoja.
Je l’ to i danas u upotrebi ne bih znao (kao roditelj ne koristim takvu tehniku), no bez daljnjeg “sram” je i dalje jedan od top 10 ljudskih pokretača, a onda i motivatora.
Oh da… sram može biti JAKO VELIKI motivator.
Osjećaj srama je jedno od onih nelagodnih stanja koje ljudi žele izbjeći što odlično legne na poznatu postavku kako jako dobro znamo što ne želimo naspram toga što želimo.
I baš na toj spoznaji marketingaši i ekipa iz prodaje igraju igru kako bi postigli bolje poslovne rezultate.
- Svi su gledali u njegovom smjeru jer su shvatili kako nema…
- Sigurno se ne želite opravdavati ili čak lagati prijateljima kako svom djetetu niste…
- Biti prozvan i označen da ne pripadate grupi nije scenarij koji želite da se desi, zato…
- Nehotice ste čuli da vam ljudi pričaju iza leđa radi… zato…
I naravno, sram dobiva svoju posebnu dimenziju kada je ukombiniran s prigodnom prodajom (praznici, posebni datumi, posebni događaji…) i “nepisanim pravilima” društva u kojem se nalazite ili BISTE ŽELJELI da se nalazite.
p.s. Tehnika “srama” igra na ljudski ego i budite sigurni da ga možete dobro koristiti i kod prezentacije / prodaje vrlo kompleksnih usluga i proizvoda. U konačnici, ljudi su ti koji odlučuju i isti ti ljudi imaju emocije. Samo je stvar koliko ih prepoznajete i znate li ih na prigodan način stimulirati.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).