Stajčić o Dori: Poluproizvodi koji nikog ne zanimaju, autsajder im sinoć održao lekciju - Monitor.hr
26.02. (14:00)

Rokenrol uvijek pobjeđuje

Stajčić o Dori: Poluproizvodi koji nikog ne zanimaju, autsajder im sinoć održao lekciju

https://www.youtube.com/watch?v=EBsgTJQFl9k

Let 3 je prošle godine spasio Doru. Ove godine su igrali za Doru. Ne za Eurosong. Otišli su u krindž do kraja. Doveli i Severinu. Koliko god iskakali iz paštete i napravili sulud potez da se opet jave u želji novog kruga medijskog mljevenja i hiper angažmana u neku ruku su u svom anti-stilu s „Babarogom“ zatvorili jednu mini epohu koju su upravo oni započeli i obilježili. HRT im treba biti vječno zahvalan. Medo (HRT) se konačno probudio iz zimskog sna. Shvatio je moć dobrog zabavnog showa. Shvatio je da treba investirati. Od jedne večeri je napravio tri. Automatski i tri večeri prihoda od televotinga. Well done.

Marko Purišić iz Umaga ušao je kao autsajder, ali je osvojio simpatije i prije samog natjecanja tom činjenicom otvorio dubinski prostor za komentiranje kompetentnosti onih koji žiriraju pjesme. Uz to opći je dojam da su ga do favorita pogurali upravo mediji koji su ga nesebično isticali. I televoting je tu bio brutalno precizan. Baby Lasagna je od publike dobio 247 bodova, a prvi iza njega po broju bodova bio je Alen Đuras s „A Tamburitza Lullaby“ s 27 bodova. Svi ostali su dobili manje od toga. Ovo je stoga bila jako čudna Dora, Dora koja kao da je bila postala taoc Baby Lasagne. Unaprijed se činilo da bi drugačiji ishod od onog koji se dogodio bio kontra želje involvirane većine. Zoran Stajčić za Ravno do dna.


Slične vijesti

08.03. (10:00)

Ma, samo u ritmu Rim Tim Tagi Dim - i sve će biti u redu!

Baby Lasagna dominira eurovizijskim kladionicama, a fanovi sanjaju o Eurosongu 2025. u Zagrebu

No, što ako njegova pobjeda postane stvarnost? Domaćinstvo može biti bilo gdje u Hrvatskoj, ali HRT-u bi trebalo oko 20 milijuna eura za organizaciju. To je ogroman izazov, s obzirom na troškove koje nosi Eurosong. Primjeri iz prošlosti, poput izraelskog Eurosonga 2019., upućuju na moguće financijske probleme. Izrael je posudio gotovo 19 milijuna dolara od vlade za organizaciju događaja. Azerbajdžan je 2012. godine utrošio između 64 i 75 milijuna eura, uključujući i izgradnju stadiona za Eurosong. U pravilniku Eurosonga stoji da većina troška organizacije Eurosonga pada na leđa javnog servisa države koja ga organizira. Od članarina EBU svake godine se skupi oko 10 milijuna eura, a organizacija natjecanja košta i do 30 milijuna. Ostatak sredstava mora osigurati zemlja domaćin. (Index)

01.03. (21:00)

Be strong, be wrong!

Stajčić o “obožavanju Manntre odjednom”, bivšeg benda Baby Lasagne: Nismo ih pratili ni mi jer su nam bili loši

Imam osjećaj da se sada ekspresno vrti neki orvelovski scenarij brzog procesa promjene povijesti u kojem se ističe značaj spomenute grupe i u kojem mnogi osjećaju važnost istaknuti kako su od početka simpatizeri Baby Lasagne (koji je kao član benda prije nastupao na Dori). Otvaranje pitanje o podršci Manntri činilo se dodatnom otegotnom okolnošću, jer naime nitko osim članova Manntre ne zna bolje koliko podrške je tu bilo od hrvatskih medija. Naime, Manntra pripada onoj sferi domaće scene koju se uglavnom ne doživljava domaćom.

Ako ćemo o podršci medija većine toga što dolazi iz sfere heavy metala i srodnih nišnih podžanrova, onda je isto poštenije reći da ta scena ne bi ni postojala u Hrvatskoj da ne postoji jaka internacionalna povezanost cijele te scene. Nema se što previše inspirativno pisati o takvim generičkim pojavama u ovo vrijeme kad je koncepcija sve, i da, činjenica je da je Purišić tu napravio najveći pomak upravo onog trenutka kad je odlučio sebe ne shvaćati tako jako ozbiljno i kad je izmislio igralište zvano Baby Lasagna kako bi sve to neopterećujuće i zajebantski izbacivao kao usputni projekt. Zoran Stajčić za Ravno do dna.

27.02. (09:00)

Ako tražiš originalnost, nećeš je ovdje naći

Marjanović: Rim Tim Plagi Dim?

Da, Hrvatska u Švedsku šalje pjesmu o kojoj se, otkako se pojavila, između ostalog piše i u kontekstu dviju pjesama koje neodoljivo podsjećaju na ovogodišnju predstavnicu Hrvatske, a pobjeda je ovu raspravu ponovno učinila aktualnom. Prvi dio priče prilično je lako riješiti jer radi se o sampleu koji je uzet sa Splicea, stranice s koje producenti diljem svijeta skidaju sampleove, i ti sampleovi, ako uredno plaćate pretplatu, postaju vaši. Je li tužno da stvari tako funkcioniraju? Možda. U svakom slučaju, ovaj pristup govori ponešto o kreativnosti u stvaranju glazbe. Kod dijela publike postoji averzija prema pjesmama koje zvuče slično i nikada nećete promijeniti njihovo mišljenje bez obzira koliko puta ponovite “ali svi kradu sve”. Je li plagiranje problem? Apsolutno. No, daleko je veće pitanje kome je problem. Dori nije, jer da jest, diskvalificirali bi ga još prije mjesec dana kada se pojavio prvi video u kojem uspoređuju tri pjesme. Eurosongu još uvijek nije. Publici definitivno nije, jer da jest, mnogi svjetski hitmejkeri ne bi imali karijere. Hrvoje Marjanović za Index.