Što treba izbjegavati u poslovnoj komunikaciji
U lošoj poslovnoj (prodajnoj) komunikaciji iznimno puno se koriste pojmovi, fraze i riječi koje slobodno mogu ići u kategoriju “spužve”. To vam je kao da jedete pravu spužvu… žvačete, grizete i trudite se nešto dobiti od nje, no nema hrane, nema kvalitetnih sastojaka.
Lista spužva riječi je iznimno velika, no evo nekoliko najčešćih:
pružamo kvalitetne usluge
dozvolite da Vam se obratimo
u skladu s razvojem tehnologije
dolazimo brzo
efikasno rješavamo
mladi tim, s puno iskustva
garantirano ćete biti zadovoljni…
Varijacija na temu ima na stotine i sve one u komunikaciji daju jako malo ili nikakve vrijednosti.
Problem “spužva riječi” je u njihovoj nedefiniranosti i dvosmislenosti. Svatko tko pruža usluge komunicirat će da su kvalitetni, sigurni, brzi, u skladu sa… Bili bi ludi da kažu/komuniciraju nešto drugo.
S druge strane, “spužva riječi” se često znaju koristiti kako bi se ispunio prazan prostor u prodajnom pismu, web stranici ili nekom drugom mediju gdje treba razvući sadržaj i da na prvi pogled izgleda što bolje.
Rješenje ovog problema iziskuje nešto više rada i truda, a svodi se na kvantificirano potvrđivanje “spužvastih” izjava.
Npr.
kvaliteta usluge potvrđena referentnom listom od 111 klijenata + certifikatom instituta…
u timu imamo 3 sudska vještaka za računovodstvo…
4 mobilne jedinice dolaze na lokaciju u roku ne dužem od 90 minuta
ako niste uštedjeli barem 15000,00 kn u 6 mjeseci, nazovite nas, recite “NISAM ZADOVOLJAN” i vratit ćemo vam uložena sredstva u naš program
Ovako napisane i komunicirane izjave zvuče uvjerljivije i efikasnije – konkretno i kvantificirano. Na ovaj način lakše ćete se diferencirati od konkurencije, a i potencijalni klijenti iz tih poruka “dobivaju dovoljno hrane” iz koje u vama mogu prepoznali poželjnog davatelja usluge.
Goran Blagus, konzultant i poslovni trener (business coach), radi s poduzetnicima na implementaciji prodajnih vještina i tehnika, povećanja poslovne produktivnosti, edukaciji te izradi prodajnih koreografija za različite branše (od IT-a do veleprodaje). Poruku koju ste dobili dio je strategije i rješenja koje biste trebali imati u prodajnoj koreografiji. Poziv za “Brzi restart” konzalting je i dalje otvoren, a vrijednosti i rješenja koja možete dobiti u samo nekoliko sati sigurno će imati pozitivnog utjecaja na stanje poslovnog računa i broja klijenata.
U njegovu “Business kliniku” se možete javiti na 0955050290 ili slanjem emaila na goran@business-klinika.com.