Tehnika prodaje (koju ja osobno ne volim)
U zadnjih nekoliko dana imao sam prilike “uživo” vidjeti tehniku prodaje koja se zasniva na relativno agresivnom postavljanju pitanja pa putem tih istih pitanja navođenjem potencijalnog klijenta da kupi uslugu.
Razni tečajevi, škole, priručnici, knjige i treneri prodajnih vještina ispravno komuniciraju kako su pitanja bitna te kako se kroz njih otkrivaju motivi i/ili prigovori koje potencijalni klijent komunicira, a prodavač ih može efikasno iskoristiti ali…
Nemojte na pitanje “Čime se bavite?” ili “Što mogu dobiti ako uzmem Vašu uslugu?” odgovarati? protupitanjem.
Evo par “nezgodnih” protupitanja na koje mi se diže kosa na glavi:
- A što Vi mislite čime se bavimo?
- Možete li podijeliti kako ste došli do nas / kako ste nas “otkrili”?
- Što Vas je motiviralo da nam se javite?
- Što očekujete od nas?
- Koliko novaca imate?
Nije problem u gornjim protupitanjima, već u tome što ona često budu komunicirana tako da izražavaju nesigurnost prodavača / poduzetnika.
Ne sviđa mi se kada prodavač igra igru te me pitanjima navodi na tanak led, pa da onda “ja sam sebi prodam”.
Ovakve tehnike možda jesu nekada davno funkcionirale, no ako imate želju dugoročnije poslovati i imati dobar odnos s klijentima, tada ipak drugačije komunicirajte s njima.
Odgovorite im na pitanja, štoviše, neka odgovori budu takvi da kod njih izazivaju još više pitanja (znatiželju) i neka sami otkrivaju kako bolje mogu iskoristiti uslugu koju pružate.
Vrlo vjerojatno postoje načini korištenja vaše usluge koje se sami niste sjetili pa pustite potencijalne klijente da sami odluče i prepoznaju vrijednosti u onome što pružate i sami (uz vašu pomoć, naravno) odluče da žele surađivati s nama.
Eto, možda će se neki hard-core prodavač naljutiti, no to je ipak njegova stvar. Vama neka ovo bude ideja da privlačenju potencijalnih klijenata možete pristupiti i bez “trikova” koji vrlo vjerojatno ne daju željene rezultate.
Odgovorite na pitanja – podijelite priču – komunicirajte vrijednosti kroz emocije.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).