Tehnika utjecaja / zašto je NE teško izgovoriti
Ako ste čitali treći broj GB Business Klinika Report tada znate da sam tamo pojašnjavao jednu od prodajnih tehnika zasnovanu na nedostupnosti ili ograničenoj dostupnosti usluge ili proizvoda.
Tehnika je izrazito jednostavna ali i djelotvorna jer aktivira emociju krivice i/ili gubitka da ćemo nešto propustiti ako ne djelujemo odmah. “Još x dana” ili “Još 3 mjesta” ili “Popust samo do xx.xx.xxxx.” ili možda malo sofisticiranije – “Zatvaramo dućan, iskoristite priliku!”.
Ovako opisana i pojašnjena tehnika čini se kao nešto vrlo benigno i nešto na što (kao) mi poduzetnici ne padamo ili jako teško padamo. No, realnost je nešto sasvim drugo i dubina efikasnosti ove tehnike skriva još nešto drugo o nama samima što smo si rijetko voljni priznati.
Naime, možete li lako reći “NE”, možete li lako reći “NE” potencijalnom sastanku, možete li lako reći “NE” potencijalnoj prilici? Ili, možete li lako reći “NE” nekoj novoj poslovnoj prilici ili reći “NE” klijentu s kojim ste već imali loš odnos?
Ako ste kao velika većina poduzetnika, neće vam biti lako izreći “NE”, tj. puno češće ćete izgovoriti “DA”, pa iako vam sva moguća osjetila sugerirala suprotno.
Jer, možda ako kažem “DA” otvorit će se nova prilika, jer možda ako kažem “DA” bude više posla, možda.. oh… možda. Jer, ako kažem “NE”, TO NIKADA NEĆU ZNATI!
I tu je taj moment, tu je ta zamka u koju mnogi poduzetnici upadnu. “Neću znati što bi mogli biti ako kažem NE”.
Zbog te mentalne zamke danas mnogi poduzetnici skaču s jedne ideje na drugu, zbog toga prodajne kampanje rade par dana ovako, a par dana onako. Zbog toga nikada nemaju mira i imaju veliku razinu stresa. Jer ako kažu “ne”, nikada neće znati što bi moglo biti kada bi rekli “da”.
Bez daljnjeg da je izazov velik ali ako samo malo uložite svog vremena i razmišljanja, lako možete “uloviti” kako uspješni puno češće govore “ne” s razlogom.
Možda je danas vaša prilika da nekima i nečem kažete “ne”.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).