The Aquatic Effect (2016): Kritika svijeta u kojem se grubost tumači kao snaga - Monitor.hr
27.05.2022. (22:00)

Film od kojeg ti je toplo, ali ne i vruće

The Aquatic Effect (2016): Kritika svijeta u kojem se grubost tumači kao snaga

Inspirisan romanom Deep End iz 1970. godine (možda zbog toga i nema mobilnih naprava i drugih skalamerija), The Aquatic Effect ispravlja sve ono što se tamo propustilo i krupnja u neobičnu romantičnu komediju, koja beži od formule on sreće nju, ona sreće njega, onda pate zbog neke strašne nepravde, da bi se na kraju izljubili u parku i izrodili idealan broj dece (2,5). Humor je zdrav, čak i kad Samir zapuca na Island, ne bi li sustigao voljenu (ne pokušavajte kod kuće). Onaj kojeg bi mnogi svrstali u prosečne muškarce čini natprosečne stvari zbog ljubavi (skupa je karta do Islanda), a sve zbog toga što veruje u srodne duše. Te duše u realnom životu imaju ograničen rok trajanja, a film nas oslobađa toga – da ne verujemo u „živeli su srećno do kraja života“ verovatno bismo odavno bili mrtvi. XXZ


Slične vijesti

Četvrtak (19:00)

Arigato, Hayao

Oscarom nagrađeni ‘Dječak i čaplja’ višeslojno je djelo idealno za adolescente

Oscarom ovjenčan Dječak i čaplja djelo je najvećeg redatelja animiranih filmova današnjice – Hayaoa Miyazakija. Film je poseban po tome da je stvaran osam godina ručno crtanom animacijom na papiru, potpomognutom digitalnim alatima. Savršeno za inspiraciju likovno talentiranoj djeci. Dječak i čaplja nije poput Miyazakijevog dječjeg klasika Totoro, nego je više na tragu Princeze Mononoke s težim temama i krvavijim prizorima, no obiluje slatkim bićima (Waraware!) i humorističkim situacijama po kojima su redatelj i studio Ghibli poznati. Film je višeslojno djelo koje poput dojmljivog sna potiče na razmišljanje i kao takav idealan je za adolescente koji se uče nositi s novim emocijama, odgovornošću i tek trebaju uspostaviti svoje “ja” u svijetu odraslih. Osvrt i preporuku donosi Tihoni Brčić za portal Medijska pismenost

26.03. (15:29)

Nakon Barbie, Margot Robbie sprema filmsku adaptaciju svima nam znane igrice Sims

22.03. (18:00)

Alexander Payne, on ne štanca kopije

The Holdovers: emotivna, duhovita, potresna i dirljiva drama u ruhu božićnog filma

‘The Holdovers’ sadrži sve komponente koje ga čine božićnim filmom – odvija se u vrijeme Božića, govori o zbližavanju tužnih i izgubljenih ljudi, topao je u ledenom i snježnom okruženju, ima scena s lampicama, jelkama, girlandama. No njegove su emotivne finese, fantastične glumačke izvedbe i majstorsko miješanje okrutnosti s blagošću, tuge s humorom – suviše izvanserijske da bismo film utrpali u niz šprancerskih blagdanskih zicera. Filmski osvrt Zrinke Pavlić za Tportal

03.03. (15:00)

Zavisi na čijoj si strani

Lordan Zafranović priprema film o zločinima u Jasenovcu: ‘Očekujem skandal, ali to je zaslužio’

Skidam tu ustašku košulju sa sebe filmom, drugačije ne mogu, jer nisam političar. I stalno ih na to podsjećam, gdje god mogu. Ali, nešto je tu zapelo od 1945. No, ovo je mali prilog u ime tog mog naroda koji me školovao, slao na stipendije, pa red je da mu nešto i vratim. Poslije ovog filma nema dalje, potrošio sam sve i to je moj završni udarac. Film će trajati sto godina, to garantiram!, rekao je 80- godišnji redatelj Zafranović o svom posljednjem filmu, koji je napokon od 80-ih uspio staviti na montažni stol. Film će se zvati Zlatni rez 32. Nova.rs. Jutarnji

27.02. (00:00)

Film koji se mora pogledati u kinu

Izgleda da je ‘Dina’ Franka Herberta s Villeneuveom napokon dobila dostojnu ekranizaciju

Iako još nije ni službeno izašao, mnogi ga već nazivaju filmom godine. Dugoočekivani nastavak sage pod redateljskom palicom Denisa Villeneuvea ovog tjedna izlazi i u hrvatska kina. Radi se o epskom znanstveno-fantastičnom spektaklu koji je dosad već imao različite pokušaje adaptacije, kako za film i televiziju, no nijedan koji bi ujedinio kritiku i publiku. Verzija iz 1984. Davida Lyncha ima kultni status, no nju mnogi smatraju lošom i nedostojnom adaptacijom, a odrekao je se i sam Lynch. Možda je najpoznatiji pokušaj Alejandra Jodorowskog koji je skupio basnoslovnu ekipu, no nije ga na kraju uspio snimiti. Ova epska saga, koju mnogi nazivaju Gospodarom prstenova znanstvene fantastike, napisana još 60-ih, možda je tek s Villeneuveom dobila dostojnu filmsku verziju. Opsežni članak donosi Monitor.

02.01. (11:00)

Nije za one osjetljive

Saltburn, provokativni film kojeg nazivaju i remek-djelom i katastrofom

Saltburn prati Olivera, studenta na Sveučilištu Oxford koji biva uvučen u svijet šarmantnog i aristokratskog kolege Felixa. On ga pozove na svoje prostrano imanje ekscentrične obitelji tijekom ljeta koje nikada neće zaboraviti. Film je psihološki triler s elementima komedije, a baš kao i Promising Young Woman, i Saltburn je pomalo šokantan. Uvrnuta priča o opsesiji i ekscesu koja je u suštini crna komedija, ali što film više odmiče kraju to je sve mračniji i tragičniji. Bio je najavljivan kao najseksi film godine i zaista je provokativan i smiješan na dijelove, a odlično ga podržava i glumačka postava koju je redateljica okupila. Reakcije na film nisu isključivo pozitivne, kaže Journal, a slobodno pogledajte što kažu na Forumu.

21.12.2023. (23:00)

Film o WC-u koji nije sranje

“Savršeni dani” Wima Wendersa – film o japanskom javnom WC-u

Protagonist filma „Savršeni dani” (Perfect Days) je Hirayama, čovjek koji se oslanja na strogu rutinu. Svakog jutra ustaje u zoru, njeguje brkove, zalijeva pažljivo svoje biljke, ulazi u stari kombi i odlazi na posao. Usput sluša kazetu iz svoje velike kolekcije klasičnog rocka iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća – od Stonesa do Kinksa. I naravno, u skladu s naslovom filma – Loua Reeda. Hirayama je čistač javnog WC-a u tokijskoj četvrti Shibuya. Posao mu nije glamurozan – sve te četke, spužve, krpe… Ali to je važan posao, kojem se Hirayama posvećuje s puno pažnje. WC-i prikazani u filmu zaista postoje u tokijskoj četvrti Shibuya. Oni su dio projekta čiji je cilj suzbijanje imidža javnih WC-a „kao tamnih, prljavih, smrdljivih i jezivih mjesta”. DW

19.12.2023. (18:00)

Kvalitetan završetak bogate filmske godine

Uskoro u kina dolazi Ferrari, novi film Michaela Manna

Film je smješten u ljeto 1957. godine te prati bivšeg vozača trkaćih automobila Ferrarija u krizi. Njegova firma je na rubu bankrota, brak sa suprugom Laurom se raspada, a godinu dana prije izgubio je sina Dina. Jedan tragičan događaj zauvijek je zatvorio jednu utrku, a Ferrari će prikazati i pravnu borbu koja je uslijedila nakon toga. Iako su za ulogu prvotno bili povezani Christian Bale i Hugh Jackman, Enza Ferrarija glumi Adam Driver. Ferrari je svoju premijeru imao na ovogodišnjem Filmskom Festivalu u Veneciji, a ono što možemo očekivati od filma je pravo ludilo svijeta trkačkih automobila. No, film nije samo akcija. Najavljuju je kao kompleksnu dramu sa stvarno vrhunskim scenama trkačkih automobila. Journal

25.10.2023. (00:00)

Stari majstor na djelu

Film ‘Killers of the Flower Moon’: True crime u zemlji bogatih Indijanaca

Kao što je slučaj i s “Oppenheimerom” Chrisa Nolana, jednom od potencijalnih glavnih protukandidata za Oscare na dolazećoj dodjeli, “Killers of the Flower Moon” je impresvivan na svim područjima. Prije svega, valja napomenuti da traje punih 206 minuta, što je izrazito izazovan komad vremena koji je potrebno provesti u sjedalici u kinu, ali zahvaljujući maestralnoj montaži Scorseseove vječne suradnice, trostruke oskarovke Thelme Schoonmaker, ova tri i pol sata proći će tako da ih jedva osjetite. Novo osvježavajuće poglavlje u Scorseseovoj karijeri, prvo nakon “The Wolf of Wall Street”, budući da ćemo religijsku dramu “Silence” i spomenuti “The Irishman” retrospektivno teško uvrštavati u bolje radove majstora koji je napunio osamdeset godina. Ravno do dna, Forum

24.10.2023. (12:00)

Jedan od onih filmova koji se gledaju samo jednom

Novi film s DiCapriom i De Nirom snimljen je prema potresnoj istinitoj priči

Radnja filma orijentirana je oko niza ubojstava čije su žrtve početkom 20. stoljeća bili članovi indijanske obitelji Osage, tada najbogatiji ljudi na svijetu, koji su svoja ogromna financijska sredstva stjecali od kasnog 19. stoljeća i pronalaska nafte u Oklahomi. Film je rađen prema knjizi novinara, koji je isprva mislio da radi priču o jednom ubojici, čiji je slučaj jedan od prvih kojeg je istraživao tada tek osnovani FBI. Istraga je utvrdila 24 slučaja ubojstva, s više od 150 članova obitelji koji su umrli pod sumnjivim okolnostima. Scorsese je prvo imao u planu priču o agentu FBI-a, no ulazeći dublje u kompleksnost narativa, fokus je pomaknuo na odnos između centralne figure obitelji Osage, Mollie, i njenog supruga Ernesta. Tportal. Film komentiraju i na Forumu.