Tvrtka reciklira otpadni talog kave u napredna biogoriva i biokemikalije - Monitor.hr
19.09. (12:00)

Soc kao izvor energije

Tvrtka reciklira otpadni talog kave u napredna biogoriva i biokemikalije

Samo se u Velikoj Britaniji godišnje proizvede 500.000 tona otpadnog taloga kave svake godine, od čega se većina odlaže na odlagalište gdje emitira metan, staklenički plin koji je 28 puta jači od ugljičnog dioksida. Zbog ovoga je odlaganje otpadnog taloga kave na odlagališta vrlo štetno za okoliš. Kako bi doskočili ovom problemu, tvrtka Bio-bean se prihvatila posla i počela prikupljati otpadni talog od kave od raznih drugih tvrtki kako bi ga iskoristila za stvaranje biogoriva i sličnih drugih proizvoda, a u isto vrijeme pomogla okolišu. Green

 

View this post on Instagram

 

A post shared by bio-bean (@biobeanltd)


Slične vijesti

15.08. (08:00)

Zasad ionako preskupo

Raos: Što se krije iza „bakterijskog goriva“?

Biodizel nije – kao što neuki misle – jestivo, biljno ulje uliveno u dizelski motor. Da bi se od ulja dobio biodizel, ulje treba transesterificirati, to jest prevesti ga iz jednog u drugi ester masnih kiselina. Biodizel je smjesa estera masnih kiselina s jednovalenim alkoholom, metanolom ili etanolom. Po kemijskom sastavu najviše nalikuje vosku. Ne može postići energetsku vrijednost ugljikovodika, običnog dizelskog goriva, sve donedavno. Metodama genskog inženjerstva znanstvenici su uspjeli uzgojiti sojeve bakterije vrste Streptomyces coelicolor koje proizvode i do 22 puta više tih masnih kiselina od drugih sojeva. To su uspjeli postići udvajanjem gena za njihovu sintezu. Ma koliko se činilo fenomenalnim da bakterije mogu proizvoditi gorivo za mlazne zrakoplove i rakete, sve je to još daleko do tehnološke primjene. Da bi se proizvodnja isplatila, trebalo bi postići proizvodnu cijenu manju od dolara po litri. Drugim riječima, trebalo bi proizvesti 0,3 grama goriva iz jednog grama šećera, jer se bakterije hrane upravo šećerom (glukozom). Nenad Raos za Bug.

14.05. (18:00)

Zbog rata u Ukrajini i poskupljenja

Njemačka pred izborom: hrana ili gorivo?

Njemačka ministrica okoliša i političarka Zelenih Steffi Lemke zatražila da se ta praksa što prije smanji, ako ne i potpuno okonča. “Hrana spada na tanjur, a ne u spremnik goriva“, kaže ministrica. Biogorivo više nije u duhu vremena. “Zemljište u Njemačkoj je ograničeno, a cijena hrane raste”, objašnjava ministrica. “Mi trebamo naša polja više nego ikad prije za proizvodnju hrane. Zato moramo smanjiti korištenje supstanci iz poljoprivrede u gorivu.” (…) Inicijativa ministrice okoliša nije naišla niti na podršku njenog kolege u njemačkoj vladi, ministra prometa Volkera Wissinga. Makar je on političar njemačkih Liberala, političarku Zelenih upozorava kako bi smanjivanje udjela biogoriva neizbježno dovelo do veće emisije ugljikovog dioksida u sektoru prometa, što pak nije spojivo s ciljevima ove vlade niti je dogovoreno u koalicijskom sporazumu. Deutsche Welle

12.10.2018. (09:30)

Geometrijsko gorivo

Novost na crpkama: Udio bio-goriva – treba paziti sa starim autima

Od danas na benzinskim postajama, na svakom pištolju za gorivo i mjernom uređaju stoji posebna oznaka o vrsti goriva i o udjelu biogoriva u njima. Benzini su označeni krugom, dizeli kvadratom, a plin rombom, dok oznake E5, E10 ili E85 govore koliki je maksimalni postotak biogoriva (E5 do 5%, E10 do 10%…), što je najvažniji podatak jer motori starijih auta ne reagiraju najbolje na više vrijednosti etanola koji može nagrizati određene materijale poput plastike, gume ili aluminija. Večernji

20.11.2017. (12:55)

Soc-motor

London: Gradski busevi voze na kavu

Danas su londonski gradski busevi počeli voziti na ulje od kave – ovo biogorivo ekstrahirano je iz taloga kave te pomiješano s dizelom u omjeru 20:80 (u korist dizela). Tvrtka Bio-Bean skuplja talog kave iz lokala i tvornica, suši i procesuria ga te izvlači ulje. Dobiveno gorivo B20 utače se u dizel motore, bez preinaka na motoru. London godišnje proizvode 200.000 tuna taloga kave godišnje. Engadget