U Jemenu bjesni rat, život postaje nepodnošljiv - Monitor.hr
26.04.2015. (14:41)

Prema najavama

U Jemenu bjesni rat, život postaje nepodnošljiv

Jemen je u nedjelju postao otvorena bojišnica, na kojoj se borbe vode zračnim napadima, raketiranjem s vojnih brodova i borbama prsa o prsa. Huti, koji su u savezu s Iranom, drže glavni grad Sanaa, u kojem je život preko noći postao nepodnošljiv. Ovo je eskalacija napada koji je započeo prije tjedan dana, kad je Saudijska Arabija najavila ofenzivu. Sunitska Saudijska Arabija želi spriječiti daljnje napredovanje šijita. Žele vratiti predsjednika Abd-Rabbua Mansoura Hadija, kojeg su šijiti svrgnuli. Reuters


Slične vijesti

19.02. (10:00)

Ne treba ti ni auto

Prije 34 godine kupio akcijsku kartu za doživotno letenje avionom, od tada ju koristi skoro svaki dan

United Airlines je 1990. godine akcijski ponudio doživotnu kartu od 290.000 dolara, tadašnjih 270.000 eura, koja vam je omogućavala da putujete bilo gdje, kad god, bez ikakvih ograničenja. Vrijedi doživotno, za vlasnika karte. Stuker je bio jedan od rijetkih, ako ne i jedini, koji ju je kupio. Od tada živi praktički na sjedalu 1B, svom omiljenom, u poslovnoj klasi United Airlinesa. Jednom je, ispričao je za Washington Post, letio 12 dana zaredom, samo kako bi – letio. Najbolja investicija u mom životu – rekao je Stuker novinarima. Od tada živi poput sultana zahvaljujući Unitedovim miljama. Revija HAK

15.09.2023. (14:05)

Čak se i u Airbuse i Boeinge ugrađuju krivotvoreni dijelovi

20.10.2022. (21:00)

Nabijanje klimatske krivnje

Dok prosječna osoba smanjuje svoj ugljični otisak, bogate se za to ni ne pita

Nije tajna da je putovanje avionom ekološki najmanje prihvatljiv način putovanja. Emisije Co2 po kilometru ili milji su ogromne, pogotovo ako se uspoređuju s recimo automobilima. Ipak, letjeti se mora, ali je u tom slučaju bolje letjeti putničkim letom, nego privatnim avionom jer se na taj način donekle ublaži utjecaj. Iako komercijalni letovi troši više goriva po satu, njima se može prevesti puno više putnika nego privatnim zrakoplovom i stoga proizvodi manje emisija po osobi. No, to i nije neka sreća jer kako kaže dr. Debbie Hopkins, stručnjakinja za dekarbonizaciju prometa sa Sveučilišta u Oxfordu, ‘tijekom polijetanja i slijetanja aviona troši se ogromna količina goriva, bez obzira na to koliko ljudi imate u avionu. Tako način prijevoza koji već zagađuje poput komercijalnih zrakoplova postaje još gori s privatnim zrakoplovima. Samo jedna dodatna metrička tona emisije ugljika može dovesti do gubitka tri četvorna metra arktičkog leda, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Science. Lider

28.07.2022. (19:00)

Brzo i ekološki prihvatljivo

Revolucionarni Hyperloop u Kanadi: Prevozit će putnike brzinom od 1000 km/h

FluxJet je naziv novog hyperloop projekta, koji može prevesti do 54 putnika brzinom od 1000 km/h, što je brže i od mlažnjaka. Ovo električno vozilo u vakuumskoj cijevi razvio je TransPod sa sjedištem u Torontu, u suradnji s raznim drugim institucijama i međunarodnim partnerima. Tvrtka planira izgraditi revolucionarni mrežni sustav pod nazivom TransPod Line, koji će povezivati gradove Calgary i Edmonton u Kanadi. Tvrdi da se razlikuje od bilo kojeg drugog sustava vlakova s vakuumskim cijevima jer se temelji na takozvanoj pametnoj infrastrukturi koja značajno smanjuje troškove rada i održavanja. Zbog toga će putnici plaćati 44% manje u usporedbi s avionskim kartama za istu rutu, pridonijeli bi smanjenju emisija CO2 od preko 600.000 tona godišnje te bi stigli na odredište puno brže – s FluxJet cijevima koji bi trebale polaziti svake 2 minute. Revija HAK

27.11.2021. (12:30)

Traume istog korijena

Utrka u naoružanju po kavanama Srbije i Hrvatske

Potpisivanje ugovora o nabavi i prelijetanje dva francuska zrakoplova tipa Rafale nad Zagrebom je opet raspirilo maštu „stratega u papučama“ s obje strane granice. Po kavanama i kafanama se naveliko raspravlja o brzini, manevarskim sposobnostima, paleti naoružanja… Hoće li hrvatski Rafale biti bolji od MiG-a 29 kakve ima Srbija? Doduše zračne bitke se u današnjem dobu raketa najčešće svode na točkicu na radaru. U vojsku se doista ulaže sve više s obje strane granice, a i na usporednom popisu Global Firepower, koji analizira čitav niz faktora: od tehničke opremljenosti do financijskih izdataka, obje se zemlje uspinju na ljestvici: Srbija je 2019. bila na 79. mjestu, ove godine je smještena na 60., Hrvatska se sa 70. popela na 62. mjesto. Već je i to argument i službenom Zagrebu i Beogradu kako je „sveta domoljubna dužnost“ odobriti sve veće vojne izdatke. Utoliko je i kod nabave novog naoružanja teško reći, je li važniji vojni – ili politički i psihološki argument traume posljednjeg rata. Deutsche Welle

12.05.2019. (16:30)

Oblaci ga nosili

Pilot uključio autopilot, pao u nesvijest, avion letio sam 40 minuta

Australski pilot nije mnogo spavao noć prije leta, nije doručkovao, jeo je samo čokoladice, popio energetsko piće i malo vode, a dok je letio na 5.500 metara, dobio je glavobolju i uključio autopilot. Pao je u nesvijest na 40 minuta kad je avion letio sam. Kad je došao svijesti vratio se na aerodrom pod pratnjom drugog aviona. Independent

19.03.2018. (09:33)

GE Aviation testirao najveći na svijetu avion na mlazni pogon, GE9X ima potisak za trećinu jači od Boeinga 777, moći će nositi 407 putnika