U Španjolskoj platili vlakove 258 milijuna eura pa ustanovili da su - preveliki za tunele - Monitor.hr
14.02. (16:00)

Proizvođač, baskijski CAF, upozorio je na pogrešku još u ožujku 2021.

U Španjolskoj platili vlakove 258 milijuna eura pa ustanovili da su – preveliki za tunele

Ilustracija

Više je aktera uključeno u ovaj fijasko, uključujući španjolskog nacionalnog željezničkog operatera Renfe, upravitelja željezničke infrastrukture Adifa, proizvođača CAF i Državnu agenciju za sigurnost željeznica (AESF). Nakon što je CAF-u dodijelio ugovor o proizvodnji Renfe je tvrdio da su osigurali mjerenja na temelju specifikacija infrastrukture koje je dostavio Adif. CAF je, pak, naknadno upozorio da te specifikacije možda i nisu točne. Izgrađena u 19. stoljeću, regionalna željeznička mreža prolazi kroz planinski krajolik, a uključuje različite veličine tunela pri čijoj se gradnji izvođači nisu pridržavali standardiziranih modernih dimenzija. Do sada su smijenjena dva visoka dužnosnika – jedan od direktora Renfea te Adifov šef inspekcije i pružne tehnologije. Sreća u nesreći je što su vlakovi još uvijek u fazi projektiranja, nisu proizvedeni. Tportal


Slične vijesti

09.11. (23:00)

Tempirana bomba

Šire se zabrane za električne romobile diljem Europe, sada ju uveo i London

Rizik od opasnog dima i požara se spominje kao glavni razlog, a velika eksplozija koja se dogodila u madridskoj podzemnoj željeznici u listopadu, zbog neispravne baterije e-romobila bila je okidač za tu odluku. Eksplozija je raznijela prozore vagona i napravila ozbiljnu štetu, ali srećom nije bilo ozlijeđenih ljudi. U Londonu, Transport for London zabranio je sve privatne električne romobile u javnom prijevozu, uključujući autobuse i sustav podzemne željeznice, i to nakon što se jedan zapalio u prepunom vlaku. Ovog ljeta isto je učinio i Hamburg. Revija HAK

08.11. (08:00)

Nema im druge

U centru Frankfurta neće se smjeti voziti brže od 20 km/h

Cilj nije gradsko središte bez automobila, već ono siromašno automobilima. Područje oko burze proglašava se poslovnom zonom s umirenim prometom. Predviđeno je ograničenje brzine u sporednim ulicama. Frankfurt također želi ukinuti parkirna mjesta u središtu grada, odnosno ostaviti ih samo hitnim službama i dostavljačima. U planu je prenamjena mnogih cesta za promet biciklista. Revija HAK

02.11. (11:00)

U psihi je stvar

Neobuzdani za upravljačem: Moraju znati da vožnja nije pravo, nego privilegija

Visoko agresivne i impulzivne osobe oblikuju stil vožnje kojim dominiraju traženje uzbuđenja u vožnji, nestrpljivost, razdražljivost, ljutnja, natjecateljsko ponašanje, sklonost rizičnim postupcima i ignoriranje tuđih potreba. Postoje nekoliko stilova vožnje prema karakteru vozača: strpljivi i pažljivi, rizični (koji traže uzbuđenje), anksiozni, disocijativni i ljutiti stil. Karakteristike ličnosti povezane s rizičnim ponašanjem u vožnji i većom vjerojatnosti događanja nesreća u prometu su: ekstrovertiranost, emocionalna nestabilnost, anksioznost, agresivnost, ljutnja, preuzimanje rizika i impulzivnost. Ne bi se trebalo generalizirati ponašanje vozača prema dobi, ali zato rješenje vide u sustavnom i kontinuiranom prometnom odgoju i obrazovanju od najranije životne dobi, kažu iz Sekcije za prometnu psihologiju Psihološkog društva. Revija HAK

27.10. (19:00)

Internet ti daje zeleno svjetlo

Google Green Light – inteligentni zeleni val iz GPS satelita

Potaknuti problemom slabe prohodnosti prometa na gradskim raskrižjima na kojima se protok vozila regulira svjetlosnom signalizacijom, stručnjaci iz više softverskih tvrtki već neko vrijeme razvijaju nekolicinu različitih inteligentnih tehnologija koje imaju za cilj kritična gradska raskrižja učiniti „pametnijima“ i olakšati vozačima kretanje kroz gužve i zagađenje u prometu. Među njima je i softverski gigant Google Research, koji međutim ima znatno obuhvatniji plan rješavanja zastoja u gradskom prometu: njihov projekt je osmišljen tako da zastoje ne rješava na svakom pojedinačnom raskrižju i njemu pripadajućim semaforima, već na razini cjelokupnog urbanog cestovnog sustava – koordiniranjem prometa uz pomoć umjetne inteligencije za sinkronu kontrolu svih gradskih semafora odjednom. Umjetna inteligencija se opskrbljuje retrospektivnim i trenutačnim podacima o gustoći prometa i opterećenju prometnica, te ih nakon analize i obrade prezentira u obliku preporuka o tome kako se gradska raskrižja kontrolirana semaforima mogu optimizirati kako bi promet bio što protočniji, a emisije štetnih plinova smanjene. Bug

03.10. (20:00)

Ma nogom, najbolje!

Zašto bismo uvijek trebali otvarati vrata automobila desnom rukom

Ozlijeđeni biciklisti u Varaždinu i Gredi

Kako bi spriječili nesreće pri otvaranju vrata, vozači u Nizozemskoj oslanjaju se na jednostavnu praksu: nakon parkiranja otvaraju vrata “na teži način”, odnosno posežu za kvakom desnom rukom umjesto lijevom. Tako se vozač mora okrenuti i pogledati preko ramena, pa tako i provjeriti približava li se biciklist njegovu automobilu. Nizozemci od malih nogu slušaju od svojih roditelja kako se ispravno izlazi iz automobila, a ta je praksa uključena i u nizozemski vozački ispit. Nizozemski način otvaranja vrata automobila počinje se razvijati i u SAD-u, dijelom zahvaljujući i inicijatorima koji su pokrenuli internetsku stranicu dutchreach.org na kojoj objašnjavaju zašto je navika pažljivog izlaska iz automobila važna. Punkufer

02.10. (14:00)

Kazna za puževe

Svi pričaju o prevelikoj brzini, no ne bi smjeli voziti ni presporo

Dakle, u Zakonu piše da je vozač dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta te gustoći prometa tako da vozilo može pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju može predvidjeti. No, isto tako vozač ne smije bez opravdanih razloga voziti tako sporo da bitno usporava prometni tok ili ugrožava druge sudionike u prometu. Kada se iza vozila nakupi kolona vozila koja ga ne mogu sigurno preteći, vozilo se mora na prvom pogodnom mjestu isključiti iz prometa i propustiti kolonu vozila iza sebe. Kazna za nepoštavnje ovih odredbi je 130 eura. Revija HAK

29.09. (16:00)

Nema više "ispod radara"

Testirali nove kamere koje prate ubrzanje i nakon što vozilo prođe pored njih

Na cestama su nedavno testirane pametne kamere koje mogu prepoznati vozače automobila koji ispred policijskih radara usporavaju ili nakon radara ubrzavaju. Kako navodi TopGear, s obje strane fiksne kamere za brzinu nalaze se mobilni radari. Jedan radar nalazi se par stotina metara ispred fiksne kamere kako bi detektirao vozače koji koče, dok drugi mobilni radar – koji se ponekad nalazi više od kilometra udaljen od kamere – hvata one vozače koji ponovno ubrzaju nakon što prođu. Nakon uspješnog pilot programa, pametne kamere ‘protiv kočenja‘ sada su službeno puštene u upotrebu. Poslovni

29.09. (14:00)

Jeza noćne vožnje

Alkoholizirani i neosvijetljeni biciklisti noću: Bitno je uvijek biti na oprezu…

Ključno je pitanje što je uopće moguće uočiti, a što nije i na kojoj udaljenosti. Nije to stvar nagađanja! Egzaktni podaci eksperata jasno ukazuju na ekstremnu razliku u mogućnosti uočavanja osvjetljenih i neosvijetljenih sudionika u prometu. Pravilno osvijetljen bicikl, sa uključenim prednjim svjetlom, je vidljiv s udaljenosti od najmanje oko 200 metara. Prema publiciranim podacima osoba koja nosi odjeću s reflektirajućom materijom je vozaču s uključenim kratkim svjetlima vidljiva na udaljenosti oko 136 metara. Neosvijetljeni bicikl i osoba bez odjeće s reflektirajućim svojstvima u noćnim uvjetima vožnje predstavlja neosvijetljenu zapreku na kolniku koja je vozaču s uključenim kratkim svjetlima vidljiva sa udaljenosti oko 35 m, a za vožnju s uključenim dugim svjetlima sa udaljenosti od najmanje oko 100 m. Revija HAK

27.09. (22:00)

Mnogima dobra prilika za razmjenu psovki

Video: Što učiniti kada se dvije prometne trake sužavaju u jednu

Te situacije nisu rijetke na našim prometnicama, nerijetko se jedna prometni traka zatvara zbog radova i ta je prometna regulacija privremena. Zbog nepostojećih pravila, gužve se povećavaju, nervoza ključa, a i vozači koji su u onom prohodnom traku gube volju za propuštanjem vozila. Nije to samo hrvatski problem, iako kod nas nije reguliran. U uvjetima prometnih gužvi vozači ne smiju mijenjati prometni traku nepotrebno, a, prevedeno, to bi značilo da ne ulazite u prohodnu prometnu traku stotinu metara prije zatvaranja trake u kojem se nalazite. Ne, to biste trebali činiti neposredno prije zatvaranja prometne trake. Tako se omogućava protočnost prometa i smanjuju se gužve. Na svako vozilo u, na primjer, desnoj prohodnoj prometnoj traki, vozači bi trebali pustiti jedno vozilo. Revija HAK

25.08. (10:00)

Sekunda posla, a spašava živote

Reflektirajući prsluk – obavezno ga je imati nadohvat ruke, iako kazne nisu velike

Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu, prometne nesreće ili drugoga opravdanog razloga prisiljen vozilo zaustaviti na kolniku dužan je za vrijeme kretanja izvan vozila označiti se reflektirajućim prslukom, poduzeti sve mjere da zaustavljeno vozilo ne dovede u opasnost druga vozila te vozilo odmah ukloniti s kolnika. Dobro ga je uvijek imati nadohvat ruke. Brojni su i kod nas zabilježeni naleti na vozača koji je prsluk taman tražio po prtljažniku. Kazne za njegovo nenošenje nisu velike, oko 40 eura. Reflektirajući prsluk ili reflektirajuća biciklistička odjeća ili druga reflektirajućom oznakom obveza je i za vozača bicikla koji se kreće kolnikom na cesti noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti.  Mnoge bi taj reflektirajući detalj spasio od udesa i vozače bicikla i vozače automobila koji ne uoče pravodobno biciklista. Revija HAK