"Zagrijavanje" prodajnog procesa
Današnja tehnika prodaje / promocije je nešto što spada u klasike, a nažalost rezultira i time da je mnogi poduzetnici ne koriste. Znate ono – preočito je, pa vjerojatno zbog toga neće funkcionirati.
U zadnjih mjesec dana imao sam prilike voditi prodajnu kampanju koja se bazirala na dva koraka.
- Najava kako ćemo nešto uskoro prezentirati te da budemo spremni
- Prezentacija / prodaja usluge
Nije bilo ništa više od ova dva koraka, štoviše ovo čak krši pravila startne brojalice – Priprema, Pozor, SAD!
Zašto ovaj model funkcionira je stvar dosta kompleksne psihologije (ne morate se time zamarati), no dovoljno je da znate kako je svrha prve poruke skrenuti pažnju da će se nešto dogoditi te stvoriti napetost (tenziju) kod primatelja poruke.
Taj “grč” i to očekivanje da će nešto biti i da će se nešto dogoditi kod primatelja poruke aktivira “radare” da budu oprezniji i više otvoreni poruci koja će uskoro uslijediti. Jer, nitko ne voli da ga se (neugodno) iznenadi, a isto tako rijetko tko se dobro osjeća ako propusti jako dobru priliku.
Stoga, pripremni korak tj. zagrijavanje publike i ciljne skupine da će se nešto dogoditi treba ugraditi u svoju prodajnu koreografiju. I da, ova tehnika nije ograničena samo na lakozabavne evente, slatka ili gorka pića i slične forice koje vidite u kombinaciji s jumbo plakata, već se ista tehnika može odlično koristiti kod prodaje bilo koje druge usluge ili proizvoda.
Hmmm… jesam li rekao da je jednostavno i kako će sada mnogi odmahnuti rukom da ovo nema smisla (probajte ne biti jedan od njih), no ovo stvarno funkcionira. Osim toga, ne bi ekipa “bacala” lovu na teaser i slične kampanje kada im ne bi donosile profit.
p.s. OPREZ. Pripazite da poruka zagrijavanja ne “pregrije” primatelje pa ih onda “hladnim tušem” spustite i ekstra razočarate jer ponuda je neko sra* ili nešto što su ionako mogli dobiti u regularnim uvjetima. Isto tako, ako imate odličnu ponudu i super priliku za klijente, neka vam poruka “zagrijavanja” ne bude previše mlaka jer ste onda upali u zamku kako će (klijenti) sami od sebe prepoznati benefite. Neće.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).